Tasos_7R έγραψε:Επίσης, στα ελαστικά χαμηλού προφίλ η επιφάνεια του πέλματος που έρχεται σε επαφή με το δρόμο είναι μεγαλύτερη από ένα αντίστοιχο με υψηλότερο προφίλ, άρα έχει καλύτερο "πάτημα", πράγμα που σημαίνει περισσότερο κράτημα/πρόσφυση.
Αυτό δεν ισχύει γενικά και αόριστα. Όταν μιλάμε για επιτάχυνση και επιβράδυνση, ισχύει το ακριβώς αντίθετο.
(κατά τ άλλα συμφωνώ με το γενικό συμπέρασμα σου.)
Το πρώτο πράγμα που καλείται να απορροφήσει ανωμαλίες στην άσφαλτο των κακοστρωμένων ελληνικών δρόμων, είναι τα ιδία τα ελαστικά. Ανωμαλίες τόσο υψηλής συχνότητας που δεν μπορούν να απορροφηθούν τα αμορτισέρ.
Γι αυτό το λόγο ελαστικά με λογικό ύψος προφίλ εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης σε κοινούς δρόμους.
Επίσης τα ελαστικά με υψηλό προφίλ εμφανίζουν πιο προοδευτική μεταβολή στη πρόσφυση που αναπτύσσουν ανάλογα με τη γωνία camber που έχουν ως προς το δρόμο. Αυτό συμβαίνει γιατί η ελαστικότητα των πλαϊνών επιτρέπει στο πέλμα να δουλεύει με αρκετά διαφορετική γωνία σχετικά με την απολυτή θέση της υπόλοιπης ζάντας.
Αυτό ανάλογα με τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, μπορεί να είναι είτε θετικό είτε αρνητικό.
Σε ένα φουλ άκαμπτο race car με απόλυτες ρυθμίσεις ανάρτησης, μεταλλικούς συνδέσμους - ball joints (ούτε λόγος για σινεμπλοκ), είναι περισσότερο επιθυμητό το πέλμα να έχει λιγότερη ελευθερία κίνησης σε σχέση με τη ζάντα. Οπότε επιλέγεται ένα σχετικά χαμηλό προφίλ, με γνώμονα μόνο την απορρόφηση κάποιων μικροκραδασμών που πάλι δε μπορεί να απορροφήσει η ανάρτηση και βλάπτουν τη πρόσφυση.
Σε ένα φουλ λαστιχένιο road car όμως... που όταν στριβείς μπαίνουν μέσα όλοι οι σύνδεσμοι - σινεμπλόκ, παραμορφώνονται (ελαστικά) θόλοι και γέφυρες... Εδω ΔΕΝ θέλεις το πέλμα του ελαστικού να ακολουθεί από κοντά τη γωνία της ζάντας σε ακραίες συνθήκες. Γιατί σε αυτές τις ακραίες συνθήκες η ανάρτηση μπορεί να σου δώσει πχ +3 μοίρες θετικό camber... Με αυτή τη γωνία ένα τυπικό υψηλοπροφιλο ελαστικό δε νιώθει και πολλά... απλά είναι λίγο παραπάνω μουλιασμένο. Ένα χαμηλοπρόφιλο ελαστικό όμως θα δει το θεό αφού το πέλμα προς το εσωτερικό του αυτοκίνητου θα ανασηκωθεί μειώνοντας κατά πολύ την επιφάνεια επαφής με το δρόμο... ενώ από την εξωτερική πλευρά το ανύπαρκτο μάγουλο θα φλερτάρει με το στράβωμα της ζάντας και το πολύ επικίνδυνο ξεζαντάρισμα στην πρώτη άγαρμπη ανωμαλία που μπορεί να πετύχει.
Έτσι, ο κατασκευαστής του αυτοκίνητου, ανάλογα με την ακαμψία του σασί και τις ανοχές της ανάρτησης του, επιλέγει τις ανάλογες διαστάσεις ελαστικών. Γι αυτό βλέπουμε ότι όσο περνούν τα χρόνια και βελτιώνονται οι μέθοδοι μαζικής παράγωγης, βγάζουν αυτοκίνητα με καλυτέρα χαρακτηριστικά ακαμψίας, με εργοστασιακά τοποθετημένα πιο χαμιλοπρόφιλα ελαστικά.
Άλλες φορές ο κατασκευαστής το παίζει ultra safe, ειδικά σε αυτοκίνητα που δεν έχουν σπορ προσανατολισμό και άλλες φορές εξαντλεί τα περιθώρια απο μόνος του για λόγους στιλ και πρεστίζ (έχουμε πήξει στα "μικρά" GTI με 17αρες ζάντες...).
Δεν υπάρχουν δυο μετρά και δυο σταθμά... γιατί δε ξέρεις κατα πόσο έχει εξαντλήσει ο κατασκευαστής τα περιθώρια του δικού σου αυτοκίνητου.
Σίγουρα στη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, ειδικά μιλώντας για το σασί 90-95 των 400αριων και 200αριων rover, δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια... Για στρίψιμο, οτιδήποτε κατω από 50αρι προφιλ και πανω απο 15αρα ζάντα θα επιδράσει αρνητικά.
Ακόμα και το 220coupe turbo με τα 200PS που το σασί του συγγενεύει με τα 200αρια και τα 400αρια του 90-95, εργοστασιακά φορούσε 195/55 R15.
Επίσης να ξεκαθαρίσουμε ότι άλλο το θέμα "περιθώρια πρόσφυσης - προοδευτικότητα συμπεριφοράς" και άλλο η αίσθηση... Φυσικά και όσο μειώνεται το προφιλ του ελαστικού, τόσο αυξάνεται η πληροφόρηση στο τιμόνι αλλά και η αμεσότητα στις μικρές κινήσεις γύρω απ το κέντρο... απόλυτα λογικό καθώς μειώνεις την ελαστικότητα αυτού που σε συνδέει με το δρόμο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι στριβείς "τραίνο".
A... όσο για το φαινόμενο 2CV , δεν έχουν τόσο άσχημο σχεδιασμό ανάρτησης όσο νομίζεις... Μην αφήνεις τις μεγάλες κλίσεις να σε ξεγελούν
Ρίξε μια ματιά στη περιγραφή αυτού του video
http://www.youtube.com/watch?v=OzIWlB172Mk" onclick="window.open(this.href);return false; (ο τύπος είναι επαγγελματίας race driver instructor και δε λέει μπάλες)