Σελίδα 1 από 22

VVC vs VTec

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μαρ 29, 2010 10:31 pm
από prilepa_mg
K series is the BEST with the VVC on the top. :up: The basic concept was developed by a mr. Mitchell and it was published
and patented back in 1973. However no one used it and it was forgotten
until Rover re-discovered it. In 1989 Rover began experimenting with the
system and in 1993 had developed a 1.4 litre version with VVC Rover K-series engine, the revolutionary four cylinder There are a lot of manufacturers who have variable valve control systems.
There are three basic variants:
l Cam phasing, The timing of the cam is being altered, the duration
remains the same
l Cam lobe switching, A hydraulic system operates the valve from
one of two lobes
l Variable duration
At this moment (Jan 2001) Rover is the only one who has a mass
production engine with a variable duration of the camshaft. A bigger
duration has more effect on power than opening and closing the valve later
as with cam phasing systems. The Rover system is without a doubt far
superior to all the cam phasing systems. It would be possible to incorporate
a cam lobe switching mechanism to switch to a higher lift cam lobe as with
Honda's VTEC. This would give the Rover engine the best of all worlds.
And to make it a mechanical marvel.......
please Rover, make it a V8.......
4.0 litre 32V quad-OHC VVC.......Yummie!,
300 bhp would just do nicely, thank you.

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 7:56 am
από Tasos_7R
prilepa_mg έγραψε:At this moment (Jan 2001) Rover is the only one who has a mass
production engine with a variable duration of the camshaft.
Να, αυτά διαβάζω και δε μπορώ να μη σχολιάσω... :-D
Δηλαδή, οι κινήτηρες (μαζικής παραγωγής, φυσικά) της Honda που κυκλοφορούν στην αγορά από το 1987 δεν μεταβάλλουν την διάρκεια του ανοίγματος/κλεισίματος των βαλβίδων??? :spao: Για να ακριβολογούμε η Honda είναι η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να μπορεί να μεταβάλλει σε ένα μοτέρ και το βύθισμα αλλά και τη διάρκεια των βαλβίδων ανάλογα με τις ανάγκες του κινητήρα σε καύσιμο!!

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 6:27 pm
από Κώστας RWD
Tι εννοείς ανάλογα με τις ανάγκες;
Αφού έχουν 2 προφίλ μόνο...

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 6:33 pm
από nikolas
Μη κρατάς μόνο τα κομμάτια που θες..σου λέει ότι η πατέντα κατοχυρώθηκε το 1973 και την επανέφερε η Rover στο προσκήνιο απ'το 1989..επίσης έχει ξανασυζητηθεί στο παρελθόν ότι το vvc συγκριτικά με το vtec θεωρείται "ανώτερη" τεχνολογία είτε μας αρέσει είτε όχι..και επειδή πολύ πιθανόν σαν αντεπιχείρημα να τεθεί ότι τα vtec βγάζουν παραπάνω άλογα, να παραθέσω και αυτό..
"It would be possible to incorporate a cam lobe switching mechanism to switch to a higher lift cam lobe as with Honda's VTEC. This would give the Rover engine the best of all worlds.
Δεν έχω σκοπό να βγάλω τα kseries τα σούπερ μοτέρ, έχω γνωρίσει και απ'την καλή και απ'την ανάποδη τα καλά και τα κακά τους αλλά και η αλήθεια να λέγεται..

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 8:31 pm
από Tasos_7R
Κώστας RWD έγραψε:Tι εννοείς ανάλογα με τις ανάγκες;
Αφού έχουν 2 προφίλ μόνο...
Πολυ σωστα!! Ενα προφιλ για χαμηλες εως μεσαιες στροφες λειτουργιας και ενα δευτερο προφιλ για μεσαιες εως υψηλες στροφες λειτουργιας.

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 8:44 pm
από i-VTec
Το VVC ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ήταν ανώτερο από το VTEC, στην πράξη ήταν 10 φορές πιό πολύπλοκο κόστιζε αρκετά περισσότερο στην υλοποίηση/εφαρμογή και άρα στον αγοραστή, ενώ είχε παρεμφερή αποτελέσματα σε κατανάλωση και χειρότερα αποτελέσματα σε απόδοση (150 άλογα από 1.8 μοτέρ, η Honda έβγαζε 155-160 από 1.6 και δούλευε μιά χαρά χαμηλά)...Οπότε ας κοιτάμε και την ουσία πέρα από τη θεωρία...

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 9:13 pm
από Tasos_7R
nikolas έγραψε:Μη κρατάς μόνο τα κομμάτια που θες..σου λέει ότι η πατέντα κατοχυρώθηκε το 1973 και την επανέφερε η Rover στο προσκήνιο απ'το 1989..
Δεν κραταω τα κομματια που θελω, απλα διορθωσα αυτο που λεει οτι μεχρι και το 2001 (οταν και γραφτηκε προφανως το κειμενο που παραθετει ο Prilepa) το VVC ειναι το μονο συστημα που μεταβαλει τη διαρκεια των βαλβιδων. Κατι που δεν ισχυει, φυσικα (προυπηρχε το VTEC). Αν ηθελε να το γραψει σωστα θα επρεπε να ελεγε οτι το VVC ειναι το μονο συστημα που μεταβαλλει συνεχομενα η σε μεγαλο φασμα στροφων τη διαρκεια των βαλβιδων (χωρις ομως να μεταβαλλει και το βυθισμα τους).
Επισης, κατοχυροθηκε το 1973, αλλα οχι απο τη Rover. Η Rover επανεφερε αυτη την πατεντα το 1989 στο προσκηνιο, αλλα το 1993 εβγαλε στην παραγωγη μοτερ που εκανε χρηση του VVC. Δηλαδη, 4 χρονια μετα την Honda.
Για του λογου το αληθες:
PERRY-MGTF έγραψε:Η βασική αρχή αναπτύχθηκε από τον Mitchel και δημνοσιεύθηκε και κατοχυρώθηκε το 1973. Παρόλα αυτά κανείς δεν την χρησιμοποίησε και ξεχάστηκε μέχρι να την ξανα-ανακαλύψει η Rover. Το 1989 η Rover άρχισε να πειραματίζεται με τοι σύστημα και το 1993 είχε αναπτύξει μια εκδοχή του κινητήρα VVC στα 1,400 κυβικά.
nikolas έγραψε:επίσης έχει ξανασυζητηθεί στο παρελθόν ότι το vvc συγκριτικά με το vtec θεωρείται "ανώτερη" τεχνολογία είτε μας αρέσει είτε όχι..
Αυτο το "ανωτερη" τεχνολογια χωρα πολυ συζητηση...
Τι σημαινει ειναι "ανωτερη" τεχνολογια? Πιο πολυπλοκη σε συλληψη και υλοποιηση?? Θα συμφωνησω οτι θεωρητικα το να μπορεις να μεταβαλλεις συνεχομενα την διαρκεια των βαλβιδων ειναι καλυτερο απο το να εχεις δυο μονο προφιλ οπως το VTEC, αλλα στην πραξη ειναι πολυ διαφορετικα τα πραγματα. Για παραδειγμα, το ιδανικο θα ηταν να μπορεις να μεταβαλλεις τη διαρκεια μεν, αλλα στις ιδανικες για καθε ταχυτητα περιστροφης μοιρες δε. Κατι που δεν νομιζω οτι κανει ουτε το VVC ουτε κανενα συστημα μεταβλητου χρονισμου. Αυτο ισως επιτευχθει στο μελλον με βαλβιδες που θα ελεγχονται ηλεκτρονικα βαση της ECU και οχι μηχανικα.
Επισης, η πολυπλοκοτητα του μηχανισμου του VVC πιστευω οτι ειναι απο μονη της ενα μειονεκτημα. Εχει πολλα κινουμενα μερη που σημαινει μεγαλυτερο βαρος, μεγαλυτερες απωλειες, μεγαλυτερο κοστος συντηρησης. Αραγε μεχρι ποσες στροφες περιστροφης θα ηταν αξιοπιστο αυτο το συστημα??
nikolas έγραψε:και επειδή πολύ πιθανόν σαν αντεπιχείρημα να τεθεί ότι τα vtec βγάζουν παραπάνω άλογα, να παραθέσω και αυτό..
"It would be possible to incorporate a cam lobe switching mechanism to switch to a higher lift cam lobe as with Honda's VTEC. This would give the Rover engine the best of all worlds.
Δεν ειναι αρκετο αντεπιχειρημα αυτο που απο μονος σου λες??? Η πραξη τελικα δικαιωνει τον καθε μηχανικο/κατασκευαστη και κρινει μια τεχνολογια σαν "ανωτερη".
Επισης, σχετικα με το βυθισμα των βαλβιδων, το "it would be possible" μεχρι το "it is possible" εχει μεγαλη αποσταση. Αφου, ηταν τοσο ευκολο να πανε ενα βημα παραπερα και να μεταβαλλουν και το βυθισμα των βαλβιδων, τοτε γιατι δεν το καναν?? Εκει ειναι η μεγαλη διαφορα του VTEC απο ολα τα αλλα συστηματα μεταβλητου χρονισμου, οτι μπορει δηλαδη και επεμβαινει και στο βυθισμα, αλλα και στη διαρκεια των βαλβιδων. Βεβαια μετα ακολουθησαν/αντεγραψαν κι αλλοι.
nikolas έγραψε:Δεν έχω σκοπό να βγάλω τα kseries τα σούπερ μοτέρ, έχω γνωρίσει και απ'την καλή και απ'την ανάποδη τα καλά και τα κακά τους αλλά και η αλήθεια να λέγεται..
Κανεις δεν αμφισβητει οτι εισαι αντικειμενικος. ;)

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 10:36 pm
από DimTf160+
Tasos_7R έγραψε:Αραγε μεχρι ποσες στροφες περιστροφης θα ηταν αξιοπιστο αυτο το συστημα??
οι 7750 στροφες ειναι το οριο στροφων αντοχης του συστηματος.

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 10:38 pm
από kostas200vi
Καλά ο Τάσος τι περιμένατε να έλεγε. :twisted:
Οσο για το VVC ειναι πολυ ανωτερο απο το Vtec και μιας και Μητσος ανέφερε ότι το ενα βγαζει περισσότερα αλογα απο 1,6 μοτερ θα σας ενημερώσω οτι στο VVC μπορεις να κανεις retiming και να βγαλει 190 αλογα κατι που δεν κανει το Vtec γιατι απλα ειναι ενας διακοπτης on - off. :roll:

Re: Rover 1904

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 30, 2010 10:43 pm
από Tasos_7R
Δε μας το αναλυεις λιγο παραπανω αυτο το... "μαγικο" retiming?? :-D