Κώστα, νομίζω παρεξήγησες λίγο το Νίκο. Αν προσέξεις τη λέξη "διαμάχη" την έχει βάλει σε εισαγωγικά, φαντάζομαι επειδή είναι προφανές ότι δεν μαλώνετε με τον Θάνο, απλά πειράζει ο ένας τον άλλο, όπως λίγο - πολύ κάνουμε όλοι μας μεταξύ μας. Θα συμφωνήσω μαζί του στο να μην ξεφύγουμε εντελώς από το τεχνικό κομμάτι του θέματος (χωρίς να λέω ότι δεν πρέπει να κάνουμε και το χαβαλέ μας ), αλλά να συνεχίσουμε με απόψεις τεκμηριωμένες με επιχειρήματα, ώστε να γίνει και η συζήτηση λίγο πιο εποικοδομητική για όλους μας. Άντε γιατί εγώ τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχω βγάλει άκρη...kostas200vi έγραψε:Νικόλα εχω την εντύπωση ότι καποιες φορές παρεμβαίνεις χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, στην προκειµένη περίπτωση, πρώτον, θεωρώ ότι έχουν λυθεί οι απορίες του Τάσου, τουλάχιστον εν μέρει και κατά δεύτερον δεν γίνεται να εχω προσωπική διαμάχη με κάποιον που είμαι φίλος και μιλάμε καθημερινά στο τηλ.nikolas έγραψε:Άνοιξε ένα θέμα ο Τάσος για να λύσει δικές του απορίες και απορίες ατόμων σχετικά με τα turbo..άμα είναι να εξελιχθεί σε προσωπική "διαμάχη" χωρίς περαιτέρω ουσία για το θέμα κάντε το με π.μ.
Εαν σε ενοχλεί προσωπικά το ύφος γραφής μου στο forum είναι άλλο θέμα.....εκτός κι εάν υπάρχει κάτι άλλο......
Turbo ερωτήσεις...
-
- Support member
- Δημοσιεύσεις: 2330
- Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 11:56 am
- Τοποθεσία: Big In Japan
- Επικοινωνία:
Re: Turbo ερωτήσεις...
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.
- nikolas
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 8892
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Turbo ερωτήσεις...
Ακριβώς αυτό που απάντησε ο Τάσος. Η λέξη μπήκε σε εισαγωγικά επειδή καταλαβαίνω ότι πειράζεστε, αλλά όταν το θέμα ανοίγεται για να μαζευτούν κάποιες πληροφορίες για όσους ενδιαφέρονται, ας έχει και το "δημόσιο" πείραγμα τα όρια του.Tasos_7R έγραψε:Κώστα, νομίζω παρεξήγησες λίγο το Νίκο. Αν προσέξεις τη λέξη "διαμάχη" την έχει βάλει σε εισαγωγικά, φαντάζομαι επειδή είναι προφανές ότι δεν μαλώνετε με τον Θάνο, απλά πειράζει ο ένας τον άλλο, όπως λίγο - πολύ κάνουμε όλοι μας μεταξύ μας. Θα συμφωνήσω μαζί του στο να μην ξεφύγουμε εντελώς από το τεχνικό κομμάτι του θέματος (χωρίς να λέω ότι δεν πρέπει να κάνουμε και το χαβαλέ μας ), αλλά να συνεχίσουμε με απόψεις τεκμηριωμένες με επιχειρήματα, ώστε να γίνει και η συζήτηση λίγο πιο εποικοδομητική για όλους μας. Άντε γιατί εγώ τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχω βγάλει άκρη...kostas200vi έγραψε:Νικόλα εχω την εντύπωση ότι καποιες φορές παρεμβαίνεις χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, στην προκειµένη περίπτωση, πρώτον, θεωρώ ότι έχουν λυθεί οι απορίες του Τάσου, τουλάχιστον εν μέρει και κατά δεύτερον δεν γίνεται να εχω προσωπική διαμάχη με κάποιον που είμαι φίλος και μιλάμε καθημερινά στο τηλ.nikolas έγραψε:Άνοιξε ένα θέμα ο Τάσος για να λύσει δικές του απορίες και απορίες ατόμων σχετικά με τα turbo..άμα είναι να εξελιχθεί σε προσωπική "διαμάχη" χωρίς περαιτέρω ουσία για το θέμα κάντε το με π.μ.
Εαν σε ενοχλεί προσωπικά το ύφος γραφής μου στο forum είναι άλλο θέμα.....εκτός κι εάν υπάρχει κάτι άλλο......
Μη τα δαιμονοποιούμε όλα, η παρατήρησή μου ήταν καλοπροαίρετη και έγινε έγκαιρα για να μη χρειάζεται να καθαρίζω τη συζήτηση που από πληροφορίες για το turbo κατέληξε για το πόσο θα κοστίσει μια ρωσίδα κλπ κλπ..
-
- Αρχαίος
- Δημοσιεύσεις: 4629
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 10:32 pm
- Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
- Επικοινωνία:
Re: Turbo ερωτήσεις...
Ok paso, οπότε συνεχίζουμε την συζήτηση περί turbo.
Αφού μετά την παρέμβαση του Θάνου, δεν έχεις βγάλει άκρη, για να σε βοηθήσω να ξεκαθαρίσουν καποια πράγματά στο μυαλό σου...........
Ball Bearing vs. Journal Bearing
The journal bearing has long been the brawn of the turbocharger, however a ball bearing cartridge is now an affordable technology advancement that provides significant performance improvements to the turbocharger. Ball bearing innovation began as a result to work with the Garrett Motor Sports group of several racing series where it received the term the 'cartridge ball bearing'. The cartridge is a single sleeve system that contains a set of angular contact ball bearings on either end, whereas the traditional bearing system contained a set of journal bearings and a thrust bearing.
Turbo Response
When driving a vehicle with the cartridge ball bearing turbocharger, you will find exceptionally crisp and strong throttle response. Garrett Ball Bearing turbochargers spool up 15% faster than traditional journal bearings. This produces an improved response that can be converted to quicker 0-60 mph speed. In fact, some professional drivers using Garrett ball bearing turbocharged systems claim that they feel like they are driving a big, normally aspirated engine.
Reduced Oil Flow
The ball bearing design reduces the required amount of oil to provide adequate lubrication. This lower oil volume reduces the chance for seal leakage. Also, the ball bearing is more tolerant of marginal lube conditions, and diminishes the possibility of turbocharger failure on engine shut down.
Improved Rotor Dynamics and Durability
The ball bearing cartridge gives better damping and control over shaft motion, allowing enhanced reliability of both everyday and extreme conditions. In addition, the opposed angular contact bearing cartridge eliminates the need for the thrust bearing, commonly a weak link in the turbo bearing system.
Additional Ball Bearing Options
Another option one will find is a hybrid ball bearing. This consists of replacing only the compressor side journal bearing with a single angular contact ball bearing. Since the single ball bearing can only take the thrust in one direction, a thrust bearing is still necessary and drag in the turbine side journal bearing is unchanged. With the Garrett ball bearing cartridge the rotor-group is entirely supported by the ball bearings, maximizing efficiency, performance, and durability.
Information Provided By: Garrett Performance Products
Αφού μετά την παρέμβαση του Θάνου, δεν έχεις βγάλει άκρη, για να σε βοηθήσω να ξεκαθαρίσουν καποια πράγματά στο μυαλό σου...........
Ball Bearing vs. Journal Bearing
The journal bearing has long been the brawn of the turbocharger, however a ball bearing cartridge is now an affordable technology advancement that provides significant performance improvements to the turbocharger. Ball bearing innovation began as a result to work with the Garrett Motor Sports group of several racing series where it received the term the 'cartridge ball bearing'. The cartridge is a single sleeve system that contains a set of angular contact ball bearings on either end, whereas the traditional bearing system contained a set of journal bearings and a thrust bearing.
Turbo Response
When driving a vehicle with the cartridge ball bearing turbocharger, you will find exceptionally crisp and strong throttle response. Garrett Ball Bearing turbochargers spool up 15% faster than traditional journal bearings. This produces an improved response that can be converted to quicker 0-60 mph speed. In fact, some professional drivers using Garrett ball bearing turbocharged systems claim that they feel like they are driving a big, normally aspirated engine.
Reduced Oil Flow
The ball bearing design reduces the required amount of oil to provide adequate lubrication. This lower oil volume reduces the chance for seal leakage. Also, the ball bearing is more tolerant of marginal lube conditions, and diminishes the possibility of turbocharger failure on engine shut down.
Improved Rotor Dynamics and Durability
The ball bearing cartridge gives better damping and control over shaft motion, allowing enhanced reliability of both everyday and extreme conditions. In addition, the opposed angular contact bearing cartridge eliminates the need for the thrust bearing, commonly a weak link in the turbo bearing system.
Additional Ball Bearing Options
Another option one will find is a hybrid ball bearing. This consists of replacing only the compressor side journal bearing with a single angular contact ball bearing. Since the single ball bearing can only take the thrust in one direction, a thrust bearing is still necessary and drag in the turbine side journal bearing is unchanged. With the Garrett ball bearing cartridge the rotor-group is entirely supported by the ball bearings, maximizing efficiency, performance, and durability.
Information Provided By: Garrett Performance Products
-
- Support member
- Δημοσιεύσεις: 2330
- Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 11:56 am
- Τοποθεσία: Big In Japan
- Επικοινωνία:
Re: Turbo ερωτήσεις...
Κώστα ευχαριστώ, αν και το έχω διαβάσει κι εγώ αυτό το αρθράκι στο site της Garrett. Θα προτιμούσα να ακούσω απόψεις από προσωπικές κυρίως εμπειρίες, πέρα από τα θεωρητικά άρθρα. Και πιο συγκεκριμένα με προβληματίζει αν όντως ισχύει αυτό που λέει ο Θάνος ότι δλδ οι ρουλεμανάτες είναι πιο ευαίσθητες και ακόμα το γιατί είναι πιο βαριές και πόσο πιο βαριές σε σχέση με τις θροσάτες???
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.
-
- Αρχαίος
- Δημοσιεύσεις: 4629
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 10:32 pm
- Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
- Επικοινωνία:
Re: Turbo ερωτήσεις...
Ποιο ευαίσθητες είναι οι θρος νομίζω ότι ότι αυτό είναι ξεκάθαρο, όσο για το βάρος παίζει ρόλο το μέγεθος τουρμπινας και η μάρκα.Tasos_7R έγραψε:Κώστα ευχαριστώ, αν και το έχω διαβάσει κι εγώ αυτό το αρθράκι στο site της Garrett. Θα προτιμούσα να ακούσω απόψεις από προσωπικές κυρίως εμπειρίες, πέρα από τα θεωρητικά άρθρα. Και πιο συγκεκριμένα με προβληματίζει αν όντως ισχύει αυτό που λέει ο Θάνος ότι δλδ οι ρουλεμανάτες είναι πιο ευαίσθητες και ακόμα το γιατί είναι πιο βαριές και πόσο πιο βαριές σε σχέση με τις θροσάτες???
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες