BELTIWSEIS MGTF????

PERRY-MGTF
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3917
Εγγραφή: Δευ Ιαν 03, 2005 10:08 am
Τοποθεσία: 11th Dimension
Επικοινωνία:

Re: ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜG-TF

Δημοσίευση από PERRY-MGTF »

WOLF έγραψε:AΓΑΠΗΤΕ PERRY MG-TF
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΦΙΛΤΡΟΧΟΑΝΗΣ ΑΚΟΥ. ΑΝ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΣΩΛΗΝΑ ΣΤΟΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΑΕΡΑΓΩΓΟ ΜΕ ΛΙΓΟ ΓΚΑΖΙ (ΛΙΓΟ ΦΟΡΤΙΟ ΔΗΛΑΔΗ) ΣΧΕΔΟΝ ΝΟΡΜΑΛ (ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ) ΜΕ ΦΟΥΛ ΓΚΑΖΙ ΟΥΡΛΙΑΧΤΟ. ΑΜΑ ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΥΣΕΙ LΟTUS 111S ΜΕ ΤΟΝ Κ SERIES ΚΑΙ ΤΑ 192 PS ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ. ΙΔΙΟΣ ΑΚΡΙΒΟΣ. ΑΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΩΛΗΝΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΗΣΥΧΑΖΕΙ ΛΙΓΟ.
Yparxei diafora sthn apodosh me ton swlhna panw h' katw???
MG TF - 80th Anniversary Edition #869 of 1600
Owning an MG is one of life's great joys

Εικόνα
PERRY-MGTF
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3917
Εγγραφή: Δευ Ιαν 03, 2005 10:08 am
Τοποθεσία: 11th Dimension
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PERRY-MGTF »

H nea Lotus Elise exei Toyota kinhthra opws fainetai parakatw:

Engine:
Toyota supplied, 4 cylinder, DOHC 4 valves per cylinder with variable valve timing and lift
Capacity 1796cm3
Bore/Stroke 82.0mm / 85.0mm
Maximum Power 190hp (141kW) @ 7800rpm (DIN 70020)
Maximum Torque 138lb ft (181Nm) @ 6800rpm (DIN 70020)
Compression ratio 11.5 : 1
Fuel tank capacity 10.5 US gallons
Gearbox/Clutch


http://66.139.73.25/elisespecs/index.html


Aporw giati oi aggloi balane Toyota!!!! aisxos!!!!!!!!!!!
LOTUS me japanese kardia?????
Cuore Japaneso??????
MG TF - 80th Anniversary Edition #869 of 1600
Owning an MG is one of life's great joys

Εικόνα
PERRY-MGTF
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3917
Εγγραφή: Δευ Ιαν 03, 2005 10:08 am
Τοποθεσία: 11th Dimension
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PERRY-MGTF »

Exw en merh lathos para panw:

H LOTUS 111R foraei eite ton Toyota ths Celica gia orismenes agores opws ths Amerikhs eite ton K-series kai ola ta lla montela forane ton K-series.
MG TF - 80th Anniversary Edition #869 of 1600
Owning an MG is one of life's great joys

Εικόνα
P@nt@man
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 650
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 15, 2005 3:34 am
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από P@nt@man »

ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑΝΤΑΡ Η ΝΕΑ,ΤΟ ΤΟΝΙΖΩ Η ΝΕΑ, ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ELISE ME TA 192 hp ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΛΕΓΕΤΑΙ 111 R ΦΟΡΑΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΗΣ CELICA TS.ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΕΙΡΑΣ Κ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ,SYMPERILAMBANOMENOY K TOY KORYFAIOY THS PΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΣΕΙΡΑΣ, ΦΟΡΑΝΕ Κ SERIES.
1000% ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ.ΜΑΛΙΣΤΑ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΑ ΤΕΥΧΗ ΤΟ SPORT AUTO ΕΙΧΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ELISE K THS CELICA ΔΥΟ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΛΛΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.ΕΚΕΙ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΗΘΕΛΑΝ ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Κ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΗΣ CELICΑ TS KAI AYTON TΟΥ CIVIC TYPE R.ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΜΠΑΙΝΕ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΟΥ ΑΛΛΑ Κ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΑΝ ΣΤΕΝΟΤΕΡΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΟΤΑ, ΟΤΙ Κ ΑΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ.
Εικόνα
Εικόνα
IN DRIFT, WE TRUST....!
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 12, 2005 10:58 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ »

Performance Kits
RT-SPORT ENGINE PERFORMANCE PACKAGE (MGF) - £POA
RT-SPORT PERFORMANCE PACKAGE (High Torque Derivative)
________________________________________
Working in partnership with ITG air filters and Janspeed performance exhausts, PTP has developed the ultimate naturally aspirated performance package for road and track use, which can be tailored to each customers needs. Performance testing was conducted by engine dynamometer at the flywheel (Not rolling road) as used by all major Original equipment manufacturers to ensure the power and torque figures quoted are accurate and true.
The RT-SPORT delivers outstanding power and torque improvements across the whole engine speed range, with a potential max power output of 170ps @ 7,300rpm (Standard 118ps) and 135lb ft of torque across a wide rev-range of 4,750-6,250rpm. The torque curve was formulated to provide excellent low speed and mid-range throttle response in all gears to maximise performance whilst retaining the day-to-day driveability.
The RT-SPORT Performance cylinder head kit has been designed in such a way that installation can be carried out by your own preferred installer anywhere around the world or by PTP technicians in the company’s research and development workshop at Hinckley, Leicestershire. Comprehensive fitting instructions and every part required for installation are included within the kit.
We have a number of recommended companies world wide who can offer a supply and fit service, please contact us for full details.


Customers who do not require any of the parts within the new packages (as already having them) can deduct the normal RRP price of these items from the new RT-SPORT Performance package prices reducing the overall cost. A minimum sale of the RT-SPORT Cylinder head kit and another part is required to qualify for the promotional package deal prices.
Professional testers from several publications have stated that the enhanced driveability and greater mid-range punch have lifted the engine onto another plane. While the RT-SPORT emits a purposeful growl during acceleration and at high engine speeds, around town it remains highly tractable, surprisingly refined and a genuine wolf in sheep’s clothing. Naturally, not utilising optimised components will result in different performance parameters.
The principal component of the performance package is a new, fully built and highly tuned cylinder head (i.e. large valve and ports) and is offered in 165ps & 170ps power options. Utilising PTP designed camshafts with high efficiency profile and lift characteristics resulted in the need for a complete re-map of the engine management system. Using an EFI control unit, with PTP developed parameters and an increased rev-range from the standard 6,800rpm to 7,300rpm, the package delivers strong improvements.
Included with the cylinder head assembly is a modified cast alloy inlet manifold. O.E. gaskets, studs, nuts and all fittings needed for installation to the vehicle are supplied. The head is designed for a manual camshaft belt tensioner system only, this allows less “whipping” of the camshaft belt at high engine speeds (a manual tensioner and fittings are included with the RT SPORT package). The kit is supplied in its own purpose built box, which can be used to store the original parts removed from the vehicle.

Performance figure's achieved by dyno with ITG induction system, Janspeed sports catalyst converter & Supersport silencer.
The ability to record accurate and repeatable data, corrected for atmospheric variations, allows us to test engines and obtain government power certifications for major manufacturers. Some of the testing for major manufacturers has involved working alongside other companies such as Ilmor Racing Engines, Lotus Engineering & Cosworth.
The RT-SPORT is devised as an upgrade for the EU2 and EU3 118bhp K series 1.8i (base) engine and will achieve UK SVA / MOT legislative requirements when used with the standard or PTP Sports Catalyst. All products within the RT-SPORT Performance cylinder head kit are NEW, no exchange or surcharge needs to be considered.
To maximise air entry to the engine, we specify the ITG 'Maxogen' air box induction system. Attention to manufacturing detail and large performance gains are the keys to this exceptional system. It maximises airflow, both the filter and ducting enhance the density of the air entering the engine. The air box enhances air speed and intake temperature, leading to the creation of cooler denser air for maximum performance.
A new Janspeed Sport catalytic converter as originally sold by Lotus cars, replaces the standard catalyst. The new device is designed around a steel body, with 200CPSI (Cells Per Square Inch) cellular stainless steel internals. The less dense cell pattern allows a higher exhaust gas flow through the catalyst and reduced back pressure, which leads to improved power output while maintaining the correct emissions required for current UK MOT (exhaust emissions) purposes.
Completing the RT-SPORT performance package is a Janspeed Supersport silencer, produced in high-grade (304) stainless steel. The main benefits of the new silencer is weight reduction, lower back pressure and stunning sound quality, supplied with a fitting kit and has a lifetime guarantee.
The full RT-SPORT package consists of:
• A fully built brand new cylinder head assembly (2 power options available)
• Upper and lower modified, cast alloy inlet manifold with increased plenum volume capacity,
• Manual camshaft belt and tensioner assembly,
• New EFI ECU (Pre-tuned) and connector lead,
• Original equipment gaskets, studs, nuts and all fittings needed for installation to the vehicle,
• ITG 'MAXOGEN' induction system in Carbon Fibre
• Janspeed Sport Catalyst Converter
• Janspeed Supersport rear silencer in Stainless Steel
• Comprehensive fitting instructions,
• PTP body and engine stickers.
• The kit is supplied in its own purpose built box, which can be used to store the original parts removed from the vehicle.
RT-SPORT PERFORMANCE PACKAGE (165ps) £ 2299.00
RT-SPORT PERFORMANCE PACKAGE (170ps) £ 2499.00
A limited amount of the 165ps kits are available, once all sold we will only be offering the 170ps option.


<Add to my enquiry> <back>

[/img]
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 12, 2005 10:58 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ »

εστειλα κατι για βελτιώση του κινητηρα με αλλαγη κυλινδροκεφαλής -προγραμματος κτλ. η εταιρία που το παραγει είναι η ΡΤΡ η οποία είναι και ο προμηθευτής κινητήρων K gia την ROVER-MG. Είναι κατα την γνώμη μου η πιο αξιοπιστη λύση. Αφορά όμως κινητηρες οχι VVC. Για τους VVC δυστυχώς οι λυσεις είναι πιο πολυπλοκες.

Η ΡΤΡ έχει url: http://www.ptp-ltd.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
BATMOBILE
Επίτiμο μέλος
Δημοσιεύσεις: 941
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 1:11 am
Τοποθεσία: ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ!!!!
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από BATMOBILE »

πολυ καλο link μπραβο!!! :up:
Εικόνα Εικόνα kati vlepo......
RafaelMGTF
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 05, 2005 6:37 pm
Τοποθεσία: Βούλα(Αθήνα)
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από RafaelMGTF »

Εγω παλι εχω ακουσει για την Χ-POWER αλλα δεν ξερω ποιος ειναι αντιπροσωπος στην ελλαδα!Εχει ετοιμα κιτ μεχρι και spoilers.Επισης,ειχα ρωτησει στην MGR και μου ειχαν πει για δευτερο ατμοσφαιρικο σταδιο και υποσχομενα 40Ρς στο 1600αρι μου.
PERRY-MGTF
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3917
Εγγραφή: Δευ Ιαν 03, 2005 10:08 am
Τοποθεσία: 11th Dimension
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PERRY-MGTF »

RafaelMGTF έγραψε:Εγω παλι εχω ακουσει για την Χ-POWER αλλα δεν ξερω ποιος ειναι αντιπροσωπος στην ελλαδα!Εχει ετοιμα κιτ μεχρι και spoilers.Επισης,ειχα ρωτησει στην MGR και μου ειχαν πει για δευτερο ατμοσφαιρικο σταδιο και υποσχομενα 40Ρς στο 1600αρι μου.
Rafael poy rwthses????
MG TF - 80th Anniversary Edition #869 of 1600
Owning an MG is one of life's great joys

Εικόνα
Tom
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 25, 2006 7:38 pm
Τοποθεσία: Xalkida
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Tom »

Emena pali o epikefalhs sto synergio sthn MG Rover sthn Xalkida pou einai aderfos aftonoy poy exei thn antiprwsopia moy eipai oti me paragkelia apo Agglia ekentroforous programma roikes ekselikshs kai xtapodh en thimame kala , den eimai sigoyros gia to teleytaio ths MG Rover ola afta, moy eipai ta eksis :

MG TF 1600 cc apo 116 hp -> se 160 hp
MG TF 1800 cc apo 160 hp -> se 240 hp
me peripoy 3000 e. mastoras apo Athens

Kai kati pou prospathoyse na kanei me ta reumata ,
giati opws isws tha kseretai ena amaksi xani ena komati apo thn apodwsh toy sto dynamo kai de alla seimia, telos pantwn prospathoyse na exei ligoterh xasoura me liga logia , then ematha tipota apo tote giati trakara ,
alla otan ksana paw tha ton rwtisw!!
ΕικόναΕικόνα
ΖΩΗ ΣΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες