Ήθελα να το γράψω αυτο σε κάποιο άλλο θέμα αλλα επι τη ευκαιρία ας το αναφέρω εδώ.
Το σασμάν ειναι το μαμά που έχει το Z2 μοτέρ στο ρόβερ. (Ο άξονας του κιβωτίου όπου φοριέται πανω ο δισκος έχει 20 δόντια όπως και στα honda με D16 SOHC μοτέρ.)
Μετά απο ψάξιμο στα D-series μοτέρ ανακαλύπτει κανείς οτι D16A6 και D16Z2 είναι το ενα και το αυτό σα μπλόκ, στρόφαλος,μπιέλες, πιστόνια, κεφαλή, εσαγωγή εξαγωγή... τα πάντα...
Απλά το D16A6 έμπαινε σε civic του 90 και ο D16AΖ2 έμπαινε στο honda concerto της ίδιας εποχής και στα Rover 216/416 GSI.
Μή βρίσκοντας πουθενά τη διαφορά μεταξύ των δυο μοτέρ, αποφασίσαμε να ψαξουμε για δισκο-πλατό απο CIVIC SI της εποχής με D16A6 (1990). Οι επιλογές ειναι πάμπολλες οταν ψάξεις γι αυτό το μοντέλο.
πχ
http://www2.advancedclutch.com/products ... =5768#5768" onclick="window.open(this.href);return false;
Έτσι μετά απο αρκετό ψάξιμο βρήκαμε ενα αξιόπιστο ebay store
gripforce-clutches με έδρα την Αμερική και παραγκείλαμε όλο χαρά ενα ACΤ pressure plate (Πλατό) της σειράς heavy duty για ροπή ως 223lb/ft (30kgm) με εναν "modifyed" οργανικό δίσκο. (Τότε δεν ειχαμε αποφασισει ακόμα αν θα πέσει τούρμπισμα ή θα το αφήσουμε στο χαλαρό οπότε είπαμε να αφησουμε περιθόριο ασφαλείας)
Μετά απο κανένα μήνα, κι αφού πέρασε τελωνείο κανονικότατα, ήρθε πακεταρισμένο με αποδείξεις κλπ ολα νόμιμα με το σωστό πρωιόν στο πακέτο.
Πήγαμε στο συνεργείο που προτιμούσε μεχρι τοτε ο Αρίστος για να το βάλουν. Λύνει ο μηχανικός το κυβώτιο, πάει να ταιριάξει το πλατώ πανω στο εργοστασιακό βολάν αλλά τιποτα! Γιά ελάχιστο δε ταίριαζε η διάμετρος...
Κακήν κακως φύγαμε αφού ξαναδέθηκε το κυβωτιο με τον ελεεινό βαλέο.
Λίγες μέρες αργότερα, κι ενω ηταν έτοιμος να επιστρέψει ο Αρίστος το δισκοπλατό πίσω, ανακαλύψαμε οτι τα civic του 88-89 μαζί με όλα τα concerto και rover που φορουσαν D16 SOHC, είχαν βολάν διαμέτρου 200mm!, Ενώ οποιοδήποτε honda φορούσε D16 SOHC απο το 90 μεχρι το 05, είχε βολάν διαμέτρου 212mm!
Εκεί μπήκε το δείλημα... να στείλουμε πισω το δισκοπλατό αλλαζοντας το με ένα των 200mm ή να πάρουμε ενα βολάν 212mm
Απο τη μία στην Ελλάδα δε βρισκαμε μαμά honda βολάν 212mm με λιγότερα απο 150ευρω... σε μία απονενοημένη κίνηση πήραμε τηλεφωνο στο Σαρακάκη και μας είπε κατι παλαβά για 500ευρώ (!!!) και οτι αν δεν εχουμε αρηθμό πλαισίου honda, δε μπορουν να μας παρέχουν το υλικό.
Απο την άλλη τα δισκοπλατό για τη διαμετρο των 200mm ήταν κάπως... gay σε σχέση με τον ACT. (Απο τα 223lb/ft πέφταμε στα 160κατι στη καλύτερη)
Τελικά αποφασίσαμε να πάρουμε ενα aftermarket σχετικά ελαφρυ βολάν απο το ebay store που έκανε 125$... Οπότε μαζι με τα ~280$ που έκανε το πλατό της ACT + τον οργανικό δίσκο. Έχουμε σύνολο 405$ το όλο πακετο... τη στιγμή που μόνο το πλατο της ACT στην Ελλάδα έκανε 500+ευρώ.
Εννοείται το 212mm βολάν βίδωσε κουτί στον Z2.
Η αγορά έχει γίνει κοντά δυο χρόνια πριν. Οι αγγελίες υπάρχουν ακόμα.
Το
δισκοπλατό
Το
βολάν
Τωρα στην αίσθηση του δίσκου. Η αλήθεια είναι οτι η μετάβαση απο το βούτυρο βαλέο, στον αρκετά ισχυρότερο ACT με το ελαφρωμένο βολάν δέν ήταν και πολύ εύκολη.
Υπήρξε μια μικρη περίοδος οπου τα σβησιματάκια στις χαλαρές Εκκινήσεις με 1500rpm, ήταν συχνά... Παρ όλα αυτά συνηθίζεται σχετικά έυκολα. Το μόνο που παραμένει σταθερό σαν αρνητική αίσθηση, είναι το αρκετά βαρύ πετάλι του συμπλέκτη που απ ότι λέει ο Αρίστος, κουράζει στη χρήση μες τη πόλη.