Κατασκευη Shift Light!!!
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 26, 2008 11:10 pm
Το παρακατω post ειναι απο www.dragster.gr
Εδω θα βρειτε πληρης οδηγιες για κατασκευη Shift Light!!!
Oποιος ενδιαφερετε να ασχοληθει με το θεμα εδω θα βρει ολες τις πληροφοριες!!!!!
Στο παρακατω link μπορειτε να κατεβασετε τις οδηγιες...
http://rapidshare.com/files/16275890/SHIFT_LIGHT.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Παρακατω θα αναφερθω στην κατασκευη του κυκλωματος ενος shift light. Πρωτα, πρεπει να αναφερω οτι το αρχκικο κυκλωμα το βρηκα απο τη παρακατω σελιδα:
http://dragster.gr/forum/viewtopic.php? ... c&start=16" onclick="window.open(this.href);return false;
Το αρχικο σχεδιο που παρατηθεται παραπανω δοκιμαστηκε και παρατηρηθηκε η λειτουργια του.Παρακατω βλεπουμε το κυκλωμα οπως τροποποιηθηκε απο εμενα(starletas απο gtcc club)
Το παραπανω κυκλωμα αποτελειται απο δυο ολοκληρωμενα και τα περιφερειακα τους υλικα. Πρωτον εχουμε το LM2907 το οποιο ειναι ενας μετατροπεας συχνοτητας σε ταση. Datasheet: http://www.national.com/pf/LM/LM2907.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Δευτερων εχουμε το LM393 το οποιο ειναι ενα KOP-IC ενας συγκριτης τασεως. Datasheet: http://www.national.com/pf/LM/LM393.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Η βασικη αλλαγη του αρχικου κυκλωματος ειναι τοποθετηση του LM393 αντι για το LM741 .Η διαφορα τους ειναι οτι το LM741 ειναι ενας OP-IC απλως τελεστικος ενισχυτης, ενω το LM393 ειναι ενας KOP-IC τελεστικος ενισχυτης-συγκριτης.Με το πρωτο ολοκληρωμενο ακομα και στη LOW κατασταση εδινε καποια ελαχιστη ταση στην εξοδο οποτε το LED δεν εσβηνε εντελως. Ενω με το δευτερο ολοκληρωμενο λυθηκε το προβλημα.
Επισης να πουμε οτι στο pin1 του LM393 ειναι η εξοδος στην οποια συνδεουμε ενα LED η οτιδηποτε αλλο.(Επειδη στο σχεδιο δεν εχω σχεδιασει το LED)
Το κυκλωμα εχει ευρος συχνοτητων απο 30Hz – 500Hz .
Αντιστοιχα η τιμη του ποτενσιομετρου ειναι απο 100ΚΩ -6ΚΩ(Μιλαμε για το ποτενσιομετρο στο pin3 του LM2907.)
Ωστοσο γιατι το παραπανω ευρος συχνοτητων ειναι περιορισμενο και δεν δουλευει σε ολα τα αυτοκινητα, ετσι εγιναν οι καταλληλες μετατροπες στο κυκλωμα. Στο pin2 του LM2907 αντι για πυκνωτη 22nF βαζουμε εναν 4,4nF (δυο 2,2nf παραλληλα).
Καθως επισης και στο pin1 του LM2907 βαζουμε εναν ενισχυτη για την ενισχυση του σηματος στην εισοδο μας.
Το κυκλωμα του ενισχυτη ειναι το εξης:
Η εξοδος του συνδεεται στην εισοδο του προηγουμενου κυκλωματος .
Ετσι τωρα το ευρος συχνοτητων του κυκλωματος ειναι: 120Hz – 2KHz
Οι φωτογραφιες οπως εχει κατασκευαστει:
Πανω οψη
Κατω οψη
Μαζι με το led!
Νομιζω οτι ειναι αρκετα ενδιαφερον για εναν που εχει τον χρονο και μπορει να το κανει!!!
Εδω θα βρειτε πληρης οδηγιες για κατασκευη Shift Light!!!
Oποιος ενδιαφερετε να ασχοληθει με το θεμα εδω θα βρει ολες τις πληροφοριες!!!!!
Στο παρακατω link μπορειτε να κατεβασετε τις οδηγιες...
http://rapidshare.com/files/16275890/SHIFT_LIGHT.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Παρακατω θα αναφερθω στην κατασκευη του κυκλωματος ενος shift light. Πρωτα, πρεπει να αναφερω οτι το αρχκικο κυκλωμα το βρηκα απο τη παρακατω σελιδα:
http://dragster.gr/forum/viewtopic.php? ... c&start=16" onclick="window.open(this.href);return false;
Το αρχικο σχεδιο που παρατηθεται παραπανω δοκιμαστηκε και παρατηρηθηκε η λειτουργια του.Παρακατω βλεπουμε το κυκλωμα οπως τροποποιηθηκε απο εμενα(starletas απο gtcc club)
Το παραπανω κυκλωμα αποτελειται απο δυο ολοκληρωμενα και τα περιφερειακα τους υλικα. Πρωτον εχουμε το LM2907 το οποιο ειναι ενας μετατροπεας συχνοτητας σε ταση. Datasheet: http://www.national.com/pf/LM/LM2907.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Δευτερων εχουμε το LM393 το οποιο ειναι ενα KOP-IC ενας συγκριτης τασεως. Datasheet: http://www.national.com/pf/LM/LM393.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Η βασικη αλλαγη του αρχικου κυκλωματος ειναι τοποθετηση του LM393 αντι για το LM741 .Η διαφορα τους ειναι οτι το LM741 ειναι ενας OP-IC απλως τελεστικος ενισχυτης, ενω το LM393 ειναι ενας KOP-IC τελεστικος ενισχυτης-συγκριτης.Με το πρωτο ολοκληρωμενο ακομα και στη LOW κατασταση εδινε καποια ελαχιστη ταση στην εξοδο οποτε το LED δεν εσβηνε εντελως. Ενω με το δευτερο ολοκληρωμενο λυθηκε το προβλημα.
Επισης να πουμε οτι στο pin1 του LM393 ειναι η εξοδος στην οποια συνδεουμε ενα LED η οτιδηποτε αλλο.(Επειδη στο σχεδιο δεν εχω σχεδιασει το LED)
Το κυκλωμα εχει ευρος συχνοτητων απο 30Hz – 500Hz .
Αντιστοιχα η τιμη του ποτενσιομετρου ειναι απο 100ΚΩ -6ΚΩ(Μιλαμε για το ποτενσιομετρο στο pin3 του LM2907.)
Ωστοσο γιατι το παραπανω ευρος συχνοτητων ειναι περιορισμενο και δεν δουλευει σε ολα τα αυτοκινητα, ετσι εγιναν οι καταλληλες μετατροπες στο κυκλωμα. Στο pin2 του LM2907 αντι για πυκνωτη 22nF βαζουμε εναν 4,4nF (δυο 2,2nf παραλληλα).
Καθως επισης και στο pin1 του LM2907 βαζουμε εναν ενισχυτη για την ενισχυση του σηματος στην εισοδο μας.
Το κυκλωμα του ενισχυτη ειναι το εξης:
Η εξοδος του συνδεεται στην εισοδο του προηγουμενου κυκλωματος .
Ετσι τωρα το ευρος συχνοτητων του κυκλωματος ειναι: 120Hz – 2KHz
Οι φωτογραφιες οπως εχει κατασκευαστει:
Πανω οψη
Κατω οψη
Μαζι με το led!
Νομιζω οτι ειναι αρκετα ενδιαφερον για εναν που εχει τον χρονο και μπορει να το κανει!!!