Μαθε παιδι μου γραμματα, Honda i V-TEC. Τι ειναι??
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 29, 2007 9:30 pm
Η πιο πρόσφατη ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ της Honda είναι μια βελτίωση (μεταβλητός συγχρονισμός βαλβίδων και ηλεκτρονικός έλεγχος ανελκυστήρων) στην τεχνολογία μηχανών VTEC τους. Το καλούν ι- vtec (το ι είναι για ευφυή)
Το σύστημα αποτελείται από δύο υποσυστήματα.
(Φωτογραφία του συστήματος στο προφίλ μου..)
1) Ο μεταβλητός ανελκυστήρας βαλβίδων επιτυγχάνεται με τη χρησιμοποίηση δύο βραχιόνων (κόκορες βαλβίδων) και διαφορετικών σχεδιαγραμμάτων αξόνων για να αλλάξει το άνοιγμα της βαλβίδας.
2) Ένας ελεγχόμενος υπολογιστής μεταβλητής ενεργοποίησης του εκκεντροφόρου που μπορεί να ποικίλει τον εκκεντροφόρο μέχρι 50 μοίρες σε σχέση με τη γωνία του στροφαλοφόρου.
Η ποικιλία του εκκεντροφόρου σε σχέση με το στροφαλοφόρο άξονα γίνεται με την πίεση λαδιού του κινητήρα ενεργώντας σε έναν ενεργοποιητή που βρίσκεται στο τέλος του άξονα εισαγωγής. Ο υπολογιστής ποικίλλει την πίεση λαδιού προκειμένου να αλλαχτεί η περιστροφή του άξονα στην καδένα κίνησής του. Αυτό αλλάζει την επικάλυψη βαλβίδων. Η επικάλυψη βαλβίδων είναι το χρονικό διάστημα και που η εισαγωγή και οι βαλβίδες εξάτμισης είναι ανοικτές συγχρόνως. Η καθυστέρηση του εκκεντροφόρου μειώνει το ποσό επικάλυψης,
Ενώ η προώθηση του αυξάνει την επικάλυψη.
Η επικάλυψη βαλβίδων παίζει έναν σημαντικό ρόλο στα λειτουργούντα χαρακτηριστικά μηχανών. Πολύ λίγη επικάλυψη δίνει στη μηχανή μια ομαλή λειτουργία και καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, αλλά εμποδίζει την απόδοση στις υψηλές στροφές.
Μεγάλο ποσό επικάλυψης επιτρέπει την άριστη απόδοση και αναπνοή της μηχανής σε υψηλές στροφές αλλά προκαλεί μια τραχιά και κακή απόδοση στις χαμηλές στροφές. Με την ποικιλία της περιστροφής αξόνων και του ποσού επικάλυψης, η μηχανή μπορεί να έχει την άριστη απόδοση και με τις χαμηλές και με τις υψηλές στροφές.
Στο παρελθόν, Honda χρησιμοποιούσε στις μηχανές VTEC τρία κοκοράκια βαλβίδων:
δύο για να ανοίξει τις δύο βαλβίδες εισαγωγής και ένα τρίτο που θα μπορούσαν να κλειδωθούν άλλα στα δύο αναγκάζοντας τα να ακολουθήσουν ένα διαφορετικό σχεδιάγραμμα εκκεντροφόρου.
Με το νέο σύστημα, μόνο μια βαλβίδα ανοίγει στις χαμηλότερες στροφές.
Αυτό αναγκάζει το μίγμα καυσίμων αέρα εισαγωγής για να στροβιλιστεί, βελτιστοποιώντας την καύση στις χαμηλότερες στροφές.
Στις στροφές/λεπτό που προγραμματίζεται στον υπολογιστή, η πίεση λαδιού χρησιμοποιείται για να κλειδώσει τα δύο κοκοράκια βαλβίδων από κοινού.
Τώρα είναι και οι δύο βαλβίδες ανοικτές μαζί αλλά ακολουθούν το υψηλότερο σχεδιάγραμμα αξόνων που ο δεύτερος κοκορας ακολουθεί.
Η καμπύλη ροπής είναι "πιό επίπεδη" και δεν εκθέτει οποιεσδήποτε εμβυθίσεις στη ροπή που οι προηγούμενες μηχανές VTEC είχαν χωρίς μεταβλητό συγχρονισμό αξόνων. Η παραγωγή ιπποδύναμης αυξάνεται, αλλά το ίδιο και η οικονομία καυσίμων.
Η βελτιστοποίηση της καύσης με την υψηλή επαγωγή στροβίλου καθιστά αυτές τις μηχανές ακόμα αποδοτικότερες. Τέλος, ένα απαρατήρητο αλλά σημαντικό πλεονέκτημα ι- vtec είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων. Η υψηλή εισαγωγή στροβίλου και η καλύτερη καύση επιτρέπουν τον ακριβέστερο έλεγχο μείγματος αέρος-καυσίμου. Αυτό οδηγεί στις ουσιαστικά μειωμένες εκπομπές, ιδιαίτερα NOx.
Το σύστημα αποτελείται από δύο υποσυστήματα.
(Φωτογραφία του συστήματος στο προφίλ μου..)
1) Ο μεταβλητός ανελκυστήρας βαλβίδων επιτυγχάνεται με τη χρησιμοποίηση δύο βραχιόνων (κόκορες βαλβίδων) και διαφορετικών σχεδιαγραμμάτων αξόνων για να αλλάξει το άνοιγμα της βαλβίδας.
2) Ένας ελεγχόμενος υπολογιστής μεταβλητής ενεργοποίησης του εκκεντροφόρου που μπορεί να ποικίλει τον εκκεντροφόρο μέχρι 50 μοίρες σε σχέση με τη γωνία του στροφαλοφόρου.
Η ποικιλία του εκκεντροφόρου σε σχέση με το στροφαλοφόρο άξονα γίνεται με την πίεση λαδιού του κινητήρα ενεργώντας σε έναν ενεργοποιητή που βρίσκεται στο τέλος του άξονα εισαγωγής. Ο υπολογιστής ποικίλλει την πίεση λαδιού προκειμένου να αλλαχτεί η περιστροφή του άξονα στην καδένα κίνησής του. Αυτό αλλάζει την επικάλυψη βαλβίδων. Η επικάλυψη βαλβίδων είναι το χρονικό διάστημα και που η εισαγωγή και οι βαλβίδες εξάτμισης είναι ανοικτές συγχρόνως. Η καθυστέρηση του εκκεντροφόρου μειώνει το ποσό επικάλυψης,
Ενώ η προώθηση του αυξάνει την επικάλυψη.
Η επικάλυψη βαλβίδων παίζει έναν σημαντικό ρόλο στα λειτουργούντα χαρακτηριστικά μηχανών. Πολύ λίγη επικάλυψη δίνει στη μηχανή μια ομαλή λειτουργία και καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, αλλά εμποδίζει την απόδοση στις υψηλές στροφές.
Μεγάλο ποσό επικάλυψης επιτρέπει την άριστη απόδοση και αναπνοή της μηχανής σε υψηλές στροφές αλλά προκαλεί μια τραχιά και κακή απόδοση στις χαμηλές στροφές. Με την ποικιλία της περιστροφής αξόνων και του ποσού επικάλυψης, η μηχανή μπορεί να έχει την άριστη απόδοση και με τις χαμηλές και με τις υψηλές στροφές.
Στο παρελθόν, Honda χρησιμοποιούσε στις μηχανές VTEC τρία κοκοράκια βαλβίδων:
δύο για να ανοίξει τις δύο βαλβίδες εισαγωγής και ένα τρίτο που θα μπορούσαν να κλειδωθούν άλλα στα δύο αναγκάζοντας τα να ακολουθήσουν ένα διαφορετικό σχεδιάγραμμα εκκεντροφόρου.
Με το νέο σύστημα, μόνο μια βαλβίδα ανοίγει στις χαμηλότερες στροφές.
Αυτό αναγκάζει το μίγμα καυσίμων αέρα εισαγωγής για να στροβιλιστεί, βελτιστοποιώντας την καύση στις χαμηλότερες στροφές.
Στις στροφές/λεπτό που προγραμματίζεται στον υπολογιστή, η πίεση λαδιού χρησιμοποιείται για να κλειδώσει τα δύο κοκοράκια βαλβίδων από κοινού.
Τώρα είναι και οι δύο βαλβίδες ανοικτές μαζί αλλά ακολουθούν το υψηλότερο σχεδιάγραμμα αξόνων που ο δεύτερος κοκορας ακολουθεί.
Η καμπύλη ροπής είναι "πιό επίπεδη" και δεν εκθέτει οποιεσδήποτε εμβυθίσεις στη ροπή που οι προηγούμενες μηχανές VTEC είχαν χωρίς μεταβλητό συγχρονισμό αξόνων. Η παραγωγή ιπποδύναμης αυξάνεται, αλλά το ίδιο και η οικονομία καυσίμων.
Η βελτιστοποίηση της καύσης με την υψηλή επαγωγή στροβίλου καθιστά αυτές τις μηχανές ακόμα αποδοτικότερες. Τέλος, ένα απαρατήρητο αλλά σημαντικό πλεονέκτημα ι- vtec είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων. Η υψηλή εισαγωγή στροβίλου και η καλύτερη καύση επιτρέπουν τον ακριβέστερο έλεγχο μείγματος αέρος-καυσίμου. Αυτό οδηγεί στις ουσιαστικά μειωμένες εκπομπές, ιδιαίτερα NOx.