Το σύστημα του A/C
-
- Αρχαίος
- Δημοσιεύσεις: 3917
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 03, 2005 10:08 am
- Τοποθεσία: 11th Dimension
- Επικοινωνία:
Το σύστημα του A/C
Το συστημα του a/c αποτελείται από
1. κομπρεσορα,
2. συμπυκνωτή
3. αποξηραντη
4. evaporator
5. Θερμοστάτη.
Ο κομπρεσορας παιρνει κίνηση απο τον στρόφαλομέσω ιμάντα.
Ο κομπρεσορας συμπιέζει και διαχέει το υγρό ψύξης στο
σύστημα. Η απαραιτητη πίεση/θεμροκρασία στο ψυκτικό υγρό
επιτυγχάνεται μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού συμπλεκτη που
ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τον κομπρεσορα και που ελέγχεται
από την ECM (engine control module).
Οταν αρχισει να δημιουργέιται πάγος στον evaporator (που είναι
το σημείο όπου ψύχεται ο αέρος πριν μπει στην καμπίνα) τότε το
σύστημα μέσω του θερμοστάτη θα σταματήσει την λειτουργία
του κομπρεσορα.
Αν η πίεση στο σύστημα αυξηθεί πολύ ή μειωθεί πολύ τόσο
ώστε να μπορεέι να προκαλέσει ζημιά στον κομπρέσορα τότε
πάλι απεμπλέκεται ο κομπρέσορας.
Αν το λάδι που υπάρχει στον κομπρέσορα υπερθερμανθεί τότε ο
σένσορας που υπάρχει εκεί πάλι θα σταματήσει τον κομπρέσορα
ώστε να μην πάθει ζημιά.
Με το a/c κλειστό, οι ανεμιστήρες εμπρός λειτουργούν μόνο
ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Όταν το a/c είναι
ανοιχτό τότε λειτουργούν σε χαμηλή ταχύτητα, και όταν ανεβεί
η πίεση του ψυκτικού λειτουργούν σε υψηλή ταχύτητα. Αν η
θερμοκρασία του ψυκτικού συνεχίσει να ανεβαίνει τότε η ECM
απενεργοποιεί τον κομπρέσορα για μειώσει το φορτίο στον
κινητήρα ενώ οι ανεμιστήρες συνεχίζουν να λειτουργούν σε
υψηλή ταχύτητα ψύχοντας το ψυκτικό υγρό.
H ECM απενεργοποιέι τον κομπρέσορα στις παρακάτω περιπτώσεις:
1. Όταν οι στροφές υπερβούν τις 5,000 και τον ενεργοποιεί πάλι
μόλις πέσουν στις 4,900
2. Για να δώσει περισσότερη δύναμη στον κινητήρα πχ για
προσπέραση όταν η πεταλούδα του γκαζιού ανοίξει κατά 85 μοίρες
ενώ το πλήρες άνοιγμα είναι 90 μοίρες και ενεργοποιεί μόλις πέσει
πάλι στις 80 μοίρες.
3. Όταν η θερμοκρασία του ψυκτικού ανέβει πάνω από 117 C και
ενεργοποιέι μόλις πέσει κάτω από 112 C.
Τα παραπάνω αποτελούν μια σύνθεση με πηγή το Workshop
Manual του TF, σε μετάφραση δικιά μου.
1. κομπρεσορα,
2. συμπυκνωτή
3. αποξηραντη
4. evaporator
5. Θερμοστάτη.
Ο κομπρεσορας παιρνει κίνηση απο τον στρόφαλομέσω ιμάντα.
Ο κομπρεσορας συμπιέζει και διαχέει το υγρό ψύξης στο
σύστημα. Η απαραιτητη πίεση/θεμροκρασία στο ψυκτικό υγρό
επιτυγχάνεται μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού συμπλεκτη που
ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τον κομπρεσορα και που ελέγχεται
από την ECM (engine control module).
Οταν αρχισει να δημιουργέιται πάγος στον evaporator (που είναι
το σημείο όπου ψύχεται ο αέρος πριν μπει στην καμπίνα) τότε το
σύστημα μέσω του θερμοστάτη θα σταματήσει την λειτουργία
του κομπρεσορα.
Αν η πίεση στο σύστημα αυξηθεί πολύ ή μειωθεί πολύ τόσο
ώστε να μπορεέι να προκαλέσει ζημιά στον κομπρέσορα τότε
πάλι απεμπλέκεται ο κομπρέσορας.
Αν το λάδι που υπάρχει στον κομπρέσορα υπερθερμανθεί τότε ο
σένσορας που υπάρχει εκεί πάλι θα σταματήσει τον κομπρέσορα
ώστε να μην πάθει ζημιά.
Με το a/c κλειστό, οι ανεμιστήρες εμπρός λειτουργούν μόνο
ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Όταν το a/c είναι
ανοιχτό τότε λειτουργούν σε χαμηλή ταχύτητα, και όταν ανεβεί
η πίεση του ψυκτικού λειτουργούν σε υψηλή ταχύτητα. Αν η
θερμοκρασία του ψυκτικού συνεχίσει να ανεβαίνει τότε η ECM
απενεργοποιεί τον κομπρέσορα για μειώσει το φορτίο στον
κινητήρα ενώ οι ανεμιστήρες συνεχίζουν να λειτουργούν σε
υψηλή ταχύτητα ψύχοντας το ψυκτικό υγρό.
H ECM απενεργοποιέι τον κομπρέσορα στις παρακάτω περιπτώσεις:
1. Όταν οι στροφές υπερβούν τις 5,000 και τον ενεργοποιεί πάλι
μόλις πέσουν στις 4,900
2. Για να δώσει περισσότερη δύναμη στον κινητήρα πχ για
προσπέραση όταν η πεταλούδα του γκαζιού ανοίξει κατά 85 μοίρες
ενώ το πλήρες άνοιγμα είναι 90 μοίρες και ενεργοποιεί μόλις πέσει
πάλι στις 80 μοίρες.
3. Όταν η θερμοκρασία του ψυκτικού ανέβει πάνω από 117 C και
ενεργοποιέι μόλις πέσει κάτω από 112 C.
Τα παραπάνω αποτελούν μια σύνθεση με πηγή το Workshop
Manual του TF, σε μετάφραση δικιά μου.
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 358
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 30, 2005 12:22 pm
- Τοποθεσία: THESSALONIKI
- Επικοινωνία:
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 366
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 07, 2006 7:44 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
- Επικοινωνία:
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 358
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 30, 2005 12:22 pm
- Τοποθεσία: THESSALONIKI
- Επικοινωνία:
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 366
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 07, 2006 7:44 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
- Επικοινωνία:
-
- Αρχαίος
- Δημοσιεύσεις: 3917
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 03, 2005 10:08 am
- Τοποθεσία: 11th Dimension
- Επικοινωνία:
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 366
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 07, 2006 7:44 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
- Επικοινωνία:
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 358
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 30, 2005 12:22 pm
- Τοποθεσία: THESSALONIKI
- Επικοινωνία:
-
- Νέοs
- Δημοσιεύσεις: 366
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 07, 2006 7:44 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
- Επικοινωνία:
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης