Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0 ECU.

Πείτε μας τι φτιάξατε μόνοι σας!
Απάντηση
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από K-mech »

Ευχαριστούμε για τα καλά λόγια. :D
Δυστυχώς είμαι λίγο παράξενος με το social networking όποτε εκ πεποιθήσεως δεν έχω Facebook. Το ίδιο και ο Αρίστος (αν και νομίζω ότι πρέπει να έχει απλά δε το χρησιμοποιεί... εγώ δεν έχω καν λογαριασμό)

Μίας και επανήλθε το θέμα. Να ενημερώσω ότι αυτό το καλοκαίρι δεν έγινε τίποτα το ουσιαστικό.

Κάναμε μέτρηση συμπίεσης η οποία έδειξε 210-220psi σε όλους τους κυλίνδρους μετά από 5 περιστροφές. Οπότε κάποια χοντρή ζημιά δε πρέπει να έχουμε. Επίσης φαίνεται και η λίγο αυξημένη συμπίεση με την Z6 κεφαλή γιατί σε στοκ ένα υγειές Ζ2-A6 βγάζει καμία 180αρα psi.

Από εκεί και πέρα ο Χρόνος που είχαμε ήταν ελάχιστος. Το μόνο που κάναμε ήταν να ανακαλύψουμε ότι το σωληνάκι του MAP sensor είχε "ραγίσει" σε ένα σημείο και προκαλούσε αστάθειες στη συμπεριφορά του μοτέρ την ώρα που ρυθμίζαμε για να σιγουρευτούμε ότι περνάει κτέο...
Τελικά περάσαμε. Τα καυσαέρια ήταν σε καλά επίπεδα μεν αλλά με σχετικά υψηλά νούμερα HC.
Έβγαλε 0,03%CO - 94ppm HC στο ρελαντί και 0,05%CO - 52ppm στις 2500rpm με λ=1
Γενικά οι τιμές CO είναι αρκετά καλές. Δείχνουν ότι γίνεται καλή καύση.
Τα μεγάλα νούμερα HC όμως δείχνουν ότι κάτι δε πάει καλά με το χρονισμό του εκκεντροφόρου ή/και τη ρύθμιση των βαλβίδων, με αποτέλεσμα να φεύγει άκαυτο μείγμα (HC) πιθανότατα κατά τη διάρκεια του overlap στον ενδιάμεσο χρόνο μεταξύ εξαγωγής και εισαγωγής.
(Επίσης όμως θα μπορούσε να έχει κουραστεί και ο καταλύτης... οπότε τα πράγματα δεν είναι πάλι 100% ξεκάθαρα)

Επόμενη ενημέρωση επί του θέματος, τα Χριστούγεννα. :s

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 10:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από i-VTec »

Τώρα πού έχετε τα σύνεργα, πάμε να φτιάξουμε κάνα χάρτη για το δικό μου ρε σείς??? :-D :-D :beer: :kouklos: :kouklos:
Εικόνα

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από kostas200vi »

i-VTec έγραψε:Τώρα πού έχετε τα σύνεργα, πάμε να φτιάξουμε κάνα χάρτη για το δικό μου ρε σείς??? :-D :-D :beer: :kouklos: :kouklos:
:P :P :P :P
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από K-mech »

Εδώ όλο το καλοκαίρι βρήκαμε 4 μέρες όλες κι όλες να ασχοληθούμε ρε συ :(
Εννοείται ότι αν τώρα ήμασταν με τα σύνεργα χέρι, δε θα είχε τελειώσει εδω το update της υπόθεσης...
Προφανώς εγώ είμαι ξανά στη Κρήτη και ο Αρίστος στο κόσμο του (έχει αλλά θέματα που του τραβούν τη προσοχή περά από το αυτοκίνητο που απλά ασχολούμαστε όποτε τον πρήζω εγώ)


Τελικά μετά από κανένα 3μηνο (15/11/2010) έγινε δουλεία και στην ecu του i-VTEC :-D

aristos87
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 417
Εγγραφή: Τετ Ιουν 15, 2005 11:29 pm
Τοποθεσία: Αθήνα, Ζωγράφου
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από aristos87 »

Up..

Προστέθηκαν τελευταίες αλλαγές στο θέμα της μετατροπής σε VTEC εδώ http://mg-roverclub.gr/forum/viewtopic. ... 050#p64050" onclick="window.open(this.href);return false; (3ο ποστ στην αρχή του thread)

Σύντομα να γίνει και ενημέρωση στο thread για το αυτοκίνητο (link στην υπογραφή μου) για αλλαγή σινεμπλόκ που έγινε μέσα στο Πάσχα.

PaNoSGR
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1745
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 01, 2008 10:57 pm
Τοποθεσία: ΑΝ@βΑΣειΣ-ΚαΤαΒαΣεις
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από PaNoSGR »

Πολυ σημαντικες οι διαφορες του 9 με του 11 και αυτο ειναι θετικο.Τωρα οι διαφορες του στοκ με του τωρα αλλου τις θεωρω καλες και αλλου κακες.Οπως και να εχει ενα απο τα πολυ ωρα DIY με πολλα πραγματακια μεσα απο τα οποια μπορει να μαθει καποιος
Εικόνα

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 10:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από i-VTec »

Κάποια πράγματα όντως φαίνονται κάπως περίεργα αλλά πιστεύω μέσα στα όρια του λογικού και αναμενόμενου...Το αν ο εκκεντροφόρος δεν είναι stock μπορείτε να το καταλάβετε, το regrind φαίνεται συνήθως σε ένα stock cam, αν είναι aftermarket προφανώς θα έχει τελείως διαφορετικά σημάδια και γράμματα πάνω...Αυτό με το διάκενο ωστόσο με προβλημάτισε... :s

Η ροπή είναι πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με τα μαμά (14-14,5 Kgm), απλά έχει κρατηθεί για πολύ ψηλότερα και έχει ανέβει όλο το powerband. Και αποκλείεται αυτό να είναι δουλειά μόνο της πολλαπλής εισαγωγής, πάλι μπαίνουν στο παιχνίδι πιθανός reprofiled εκκεντροφόρος ή/και ροϊκή στην κεφαλή (???)...Το σίγουρο είναι πως τώρα το μοτέρ βρίσκεται στα "κανονικά" του νούμερα ιπποδύναμης, αν και περίμενα κάτι παραπάνω σε ροπή. Αυτό το κάτι παραπάνω θα το δείτε με μια ολοκληρωμένη εξάτμιση+καταλύτη και με χταπόδι τα 15 κιλά είναι σιγουράκι...Όσο για τη μηδενική διαφορά με την αύξηση του αβανς, όπως θα θυμάται και ο Αρίστος όταν φτιάχναμε τους χάρτες στο δικό μου από κάποιο σημείο και μετά ανέβαζα μοίρες χωρίς να παίρνω άλογα, οπότε δεν είχε νόημα και το ξανακατέβαζα...

Υ.Γ. Παλιόπαιδα όλα αυτά και δε με φωνάξατε...τσκ τσκ... :;T
Εικόνα

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Τοποθέτησης SOHC VTEC κεφαλής σε D16Z2 και ρύθμιση OBD0

Δημοσίευση από K-mech »

Στη κεφαλή όχι μόνο δεν έχει γίνει ροική, αλλά ούτε καν port matched δεν είναι με την εισαγωγή της skunk2 (οι αυλοί της skunk2 είναι λίγο φαρδύτεροι από τις θύρες εισαγωγής της κεφαλής.)
Τώρα για τον εκκεντροφόρο… δε φαίνονται και πολλά αφού είναι κρυμμένος κάτω απ τα παραφερναλια του συστήματος με τα κοκοράκια. Γενικά από ματιές που είχα ρίξει απ τα κενά, δε μου είχε φάνει διαφορετικός απ το αναμενόμενο. Τα κομβία του έχουν φυσιολογική υφή εργοστασιακού εκκεντροφόρου. Επίσης η διάρκεια του, παρατηρώντας τη λειτουργιά των βαλβίδων με το μάτι καθώς γυρνούσα αργά το μοτέρ για τη ρύθμιση διακένων, θα έλεγα ότι είναι αρκετά μικρή - ανάλογη με αυτό που περιμένει κανείς από την low cam πλευρά ενός εργοστασιακού Ζ6.
Και στη τελική, αν ήταν τσαμπουκαλεμενος ο εκκεντροφόρος, πώς δικαιολογούνται τα κοντά 135Nm (13.7Kgm) στις 2200rpm? Αν η πτώση στις μεσαίες οφειλόταν σε έναν αγριεμένο εκκεντροφόρο, τότε στις χαμηλές στροφές δε θα είχαμε τίποτα. Χωρίς αυτό να αποκλείει εντελώς τη πιθανότητα ύπαρξης ενός απλά κακοσχεδιασμένου ήπιου εκκεντροφόρου από τους πολλούς που κυκλοφορούν για “stock” βελτίωση σε D series.
Για να μάθουμε τι πραγματικά υπάρχει όμως, θα πρέπει να λυθεί όλο το σύστημα με τα κοκοράκια… και αυτό δεν είναι δουλειά που ξεκινά κάποιος έτσι μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει τη περιέργεια του.

Επίσης, αν το πρόβλημα ήταν η στενή εξάτμιση και ο περιορισμός του καταλύτη, δε θα έβγαιναν τα 141,4 Nm (14,4Kgm) ροπής στις 6400rpm, αλλά χαμηλότερα. Δε γίνεται να επαρκεί η εξάτμιση γι αυτή τη ροπή στις 6400rpm αλλά να μην επαρκεί για τις 5000.
Παρ όλα αυτά, κι εγώ πιστεύω ότι ένα κλικ μεγαλύτερη διάμετρος δε θα ήταν άσχημη... κάτι σε 50 ή 55mm θα απέδιδε πιθανότατα καλύτερα (κυρίως στις υψηλές στροφές), χωρίς όμως να αναμένουμε βελτίωση της μορφής του διαγράμματος ροπής στις μεσαίες απ αυτή την αλλαγή.
Η αλήθεια είναι ότι κάπου στο 2005 είχε γίνει η ανώριμη κίνηση να αλλαχτεί η εξάτμιση από τον καταλύτη και πίσω… έτσι… χωρίς κάποιο πλάνο η ουσιαστικό σκοπό. Οπότε πήγαμε στο exhaust center και ο τύπος πολύ σωστά έβαλε διάμετρο για stock replacement εξάτμιση αφού τότε δεν υπήρχε κάποια προοπτική για μελλοντική βελτίωση… Καλώς η κακώς, τότε δόθηκε κοντά μια 280αρα ευρώ για αυτή την εξάτμιση.
Είναι λίγο «κάπως» να πεταχτούν αυτά στα σκουπίδια και να δοθούν άλλα τόσα με τη προοπτική να δούμε 2-3 hp παραπάνω... ενώ είναι αμφίβολο αν πραγματικά θα κερδίσουμε σε ροπή στις μεσαίες.

Η δεύτερη υπόθεση μου σχετικα με τη παράξενη μορφή του διαγράμματος έχει να κάνει με το στοκ χταπόδι του Z2 (4-1) το οποίο υποψιάζομαι ότι μπορεί να μη συντονίζεται σωστά με την κεφαλή του Ζ6 που κανονικά φοράει 4-2-1 χταπόδι. Και πάλι φυσικά δεν υπάρχει καμία διάθεση να δοθούν ευρα για aftermarket χταπόδι… μόνο αν πετύχουμε πουθενά σχεδόν τσάμπα το stock 4-2-1 χταπόδι από κανένα D16Y8, μπορεί να το δοκιμάσουμε.

Όσο για το θεμα ρύθμισης του advance, φυσικά και είναι λογικό να βρει κανείς μια οριακή τιμή απόδοσης. Και ειδικά σε ένα όχι knock limited, ήπιο setup όπως το δικό μας, δε πρόκειται να καταλάβεις τίποτε άλλο περά απ την ένδειξη του δυναμόμετρου… ειδικά στις υψηλές στροφές.
Το παράξενο είναι πως 24 μοίρες advance αρκούσαν για να φτάσει το μοτέρ στην οριακή απόδοση όπως επίσης παράξενο είναι που δεν έπεφτε η απόδοση με την περεταίρω αύξηση του advance… Καλά να υπάρχει ένα flat spot στη μεταβολή 2-3 μοιρών… αλλά 6 μοίρες?? Αν αρκούσαν οι 24 μοίρες advance για να βγει η μέγιστη ροπή, τότε στις 30 θα έπρεπε το μοτέρ να με μουντζώνει με χέρια και πόδια μαζί… όχι να αποδίδει ακριβώς το ίδιο. (Στα περισσότερα πατήματα που έγιναν δε μπορούσες να ξεχωρίσεις τη προηγούμενη καμπύλη απ την επόμενη) Αφού για μια στιγμή φοβήθηκα ότι κάτι έπαιζε μεταξύ turboedit και ECU… και οι αλλαγές πήγαιναν στον αέρα… αλλά δεν ίσχυε αυτό αφού σε ένα πάτημα έριξα το advance στις 10 μοίρες και με τη μια έπεσε ένα κιλό κάτω η ροπή.

Όσο για την όλη φάση με το δυναμόμετρο δε μας πέρασε απ το μυαλό να φωνάξουμε θεατές. Στη τελική δεν ήταν και τίποτα το ιδιαίτερο. το πιθανότερο είναι να βαριόσουν βαρώντας μύγες.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Do It Your Self”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες