Σελίδα 1 από 1

Αλλαγή τακάκια-Μπροστά

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 31, 2007 7:16 pm
από Grover
Αλλαγή τακάκια-Μπροστά
Χρόνος:10-20 Λεπτά


Για οποιαδήποτε ζημιά ή τραυματισμούς δεν φέρνω καμία ευθύνη, αν γενικότερα δεν το κατέχετε το άθλημα ή συναντήσετε δυσκολία ή παρατηρήσετε οποιοδήποτε ενδεχόμενο ζημίας καλύτερα να τα παρατήσετε και να πάτε σε κάποιο συνεργείο να σας την κάνει την δουλεία κάποιος που ξέρει ;)

1. Αρχικά αφού έχουμε παρκάρει το αμάξι σε επίπεδο δρόμο ασφαλίζουμε καλά τους πίσω τροχούς με χειρόφρενο

2. Λασκάρουμε τα μπουλόνια από τις ζάντες

3. Σηκώνουμε το μπροστινό μέρος του αμαξιού με γρύλο (εγώ χρησιμοποίησα αυτό που έχουμε στην ρεζέρβα, μια χαρά κάνει) και στερεώνουμε με κάποιο τρίποδο ή οτιδήποτε ικανό να συγκρατήσει το βάρος έτσι ώστε να μην πέσει το αμάξι κ προκληθεί ατύχημα

Εικόνα

4. Λύνουμε τελείως τα μπουλόνια και βγάζουμε τις ζάντες
TIP:Τις ζάντες μπορούμε να τις βάλουμε κάτω από το αμάξι, και για εξοικονόμηση χώρου κ ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης του αυτοκινήτου

5. Έχοντας πρόσβαση στα φρένα περνούμε ένα χοντρό ίσιο κατσαβίδι κ ανοίγουμε το έμβολο όσο γίνετε περισσότερο

ΕικόναΕικόνα

Ευκαιρία να ρίξουμε και μια ματιά στην δισκόπλακα για τυχόν ραγίσματα κ ελέγχουμε το πάχος της (Αν θυμάμαι καλά το λιγότερο είναι 11mm για μονό δίσκο και 19mm για αεριζόμενο, μετά από αυτά τα νούμερα θέλει αντικατάσταση)

6. Κοιτάμε από την πίσω μεριά κ εντοπίζουμε τις δύο βίδες στήριξης τις δαγκάνας, λύνουμε την κάτω (Προσοχή: Χρησιμοποιήστε κατά προτίμηση πολύγωνο για να μην φαγωθεί η βίδα)

Εικόνα

7. Ανοίγουμε την δαγκάνα

Εικόνα

8. Βγάζουμε τα παλιά τακάκια (Προσέχουμε πως τα βγάζουμε για να βάλουμε και τα καινούργια έτσι όπως ήταν)

9. Βάζουμε τα καινούργια
TIP:Αν η δισκόπλακα έχει αρκετή φθορά και έχει σχηματίσει "βουναλάκι" (ή "αυτάκι" "μυτούλα" ή όπως θέλετε) στις άκρες του τότε μπορούμε με μια λίμα να ξίσουμε λίγο την πάστα έτσι ώστε να μην ακουμπάνε και "σφυρίζουν"

Εικόνα

10. Κλίνουμε την δαγκάνα, Εδώ θέλει λίγο προσοχή γιατί αν δεν ανοίξαμε αρκετά το έμβολο (Βήμα 5) δεν θα κλίνει η δαγκάνα, τότε μπορούμε ήτε να βάλουμε ξανά τα παλιά κ με το κατσαβίδι να την ανοίξουμε ή με μία γκαζοτανάλια να το πιέσουμε μέσα

11. Σφίγγουμε την βίδα στήριξης της δαγκάνας (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι πολύ σφιχτά για να μας μείνει καμία βίδα στο χέρι και ούτε πολύ λάσκα και συναντήσουμε τον μπροστινό ή καμία κολόνα ;))

12. Κάνουμε τα ίδια βήματα και από την άλλη πλευρά (ΠΑΝΤΑ ότι αλλαγές τις κάνουμε κ από τις δύο πλευρές)

13. Βάζουμε τροχούς κ απλά βιδώνουμε τα μπουλόνια έτσι ώστε να "πατήσουν" δεν τα σφίγγουμε ακόμα

14. Κατεβάζουμε το αμάξι

15. Τώρα σφίγγουμε καλά τα μπουλόνια, επί ευκαιρίας ελέγχουμε κ τα πίσω μπουλόνια να είναι σφιχτά (Έλα αφού το κρατάς κάνε ένα κόπο)

16. Μπαίνουμε στο αμάξι και "πρεσάρουμε" το φρένο, στην αρχή θα πάει μέχρι κάααατω μετά θα αρχίσει να "σκληραίνει", μετά από λίγες επαναλήψεις βάζουμε μπροστά πρεσάρουμε άλλο λίγο κ σβήνουμε

17. Ελέγχουμε υγρά φρένων αν θέλουν συμπλήρωμα και......

ΤΕΛΟΣ

Για μερικά χιλιόμετρα τα φρένα δεν θα πιάνουν καθόλου καλά μέχρι να "στρώσει" η πάστα οπότε ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Φτιάχνουμε ένα καφεδάκι κ απολαμβάνουμε το κατόρθωμα μας :D
Όπως φαίνεται ο οδηγός έγινε πάνω σε 200άρι αλλά ακριβώς τα ίδια ισχύουν για οποιοδήποτε αυτοκίνητο

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 31, 2007 7:46 pm
από nikolas
Μπράβο Θοδωρή, καιρός ήταν να προστεθεί και ένα τέτοιο post στο do it yourself.. :)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 31, 2007 8:50 pm
από zed
+10 Grover :D

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 31, 2007 10:36 pm
από crAss
Κανονικά όταν πρεσάρουμε κάποιος φίλος πρέπει να ανοίγει στιγμιαία την εξαέρωση για τυχόν φυσαλλίδες που έχουν παγιδευτεί στο κύκλωμα (χάνοντας έτσι ελάχιστα υγρά φρένων). Τα υγρά βάφουν, προσοχή

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 01, 2007 12:47 am
από Grover
crAss έγραψε:Κανονικά όταν πρεσάρουμε κάποιος φίλος πρέπει να ανοίγει στιγμιαία την εξαέρωση για τυχόν φυσαλλίδες που έχουν παγιδευτεί στο κύκλωμα (χάνοντας έτσι ελάχιστα υγρά φρένων). Τα υγρά βάφουν, προσοχή
Κανονικά ναι καλό θα ήταν να κάνατε και μια εξαέρωση αν σας περισσεύει κάποιος φίλος σας :D καλά λες crAss αλλά κ στην διαδικασία του πρεσαρίσματος που είπα όταν βάζουμε μπροστά κάνει μόνο του εξαέρωση αλλά όχι τόσο "καλή"
Έχει και αυτό μια διαδικασία και πρέπει να γίνει κ στους τέσσερις τροχούς.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 01, 2007 6:01 pm
από zed
Για πείτε αναλυτικά και την εξαέρωση μηχανικάτζες μου. Θα τι διαλύσουμε που θα το διαλύσουμε ας το κάνουμε όλο βίδες :-D

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 01, 2007 7:43 pm
από kostas200vi
zed έγραψε:Για πείτε αναλυτικά και την εξαέρωση μηχανικάτζες μου. Θα τι διαλύσουμε που θα το διαλύσουμε ας το κάνουμε όλο βίδες :-D
Ξεβιδώνεις την βίδα που κρατάει το σωληνάκι πάνω στην δαγκάνα μια η δυο βόλτες ώστε να δεις λίγο υγρό κάποιος πρέπει να τρομπάρει το πεταλ του φρένου 3-4 φορές, το κρατάει στο τέλος πατημένο και σφίγγεις την βίδα, η διαδικασία επαναλαμβάνετε σε όλα τα δισκόφρενα. :idea:

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 01, 2007 11:13 pm
από zed
Πάνω που είχα δεί και κάτι ωραία σετάκια δισκόφρενα-τακάκια μπρός-πίσω με κολάσατε! :twisted: Εύγε!

Re: Αλλαγή τακάκια-Μπροστά

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Απρ 15, 2010 1:53 pm
από Nikolas_620ti
πολύ καλός οδηγός φίλε.

να είσαι καλά.