Σελίδα 1 από 1

Τεχνολογία Low Pressure Sandcasting (LPS) της Rover

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 21, 2006 9:19 am
από PERRY-MGTF
Στους κινητήρες μας από αλουμίνιο, η κατασκευή του
μπλοκ δεν είναι τόσο απλή. Το αλουμίνιο είναι ελαφρύ
και είναι το βασικό του πλεονέκτημα για την χρήση του
σε σπορ αυτοκίνητα, όπως και η ιδιότητα που έχει για
καλύτερα απαγωγή της θερμότητας που αναπτύσεται
στον κινητήρα. Ομως για την κατασκευή του μπλοκ
από αλουμίνιο απαιτείται μεγάλη προσοχή και ακρίβεια.

Η απλη τεχνική είναι το χύσιμο του αλουμινίου σε ένα
καλούπι απο άμμο ή τεχνητή άμμο ετσι ώστε κρυώνοντας
να παρει το επιθυμητό σχήμα. Η σύνηθης αυτή μεθοδος
όμως αφήνει ατέλειες και πόρους στο μέταλο κάνοντάς το
αδύναμο.

Έτσι το κομμάτι Έρευνας και Ανάπτυξης της MG-Rover
ανέπτυξε και εξέλιξε με κατοχυρωμένη πατέντα μια νέα
μέθοδο την Εγχύτευση Χαμηλής Πίεσης (Low Pressure
Sandcasting)
με την οποία επιτυγχάνεται η πιο ομοιόμορφη
κατανομή του αλουμινίου, η αποφυγή σχηματισμού πόρων,
και ο μεγαλύτερης ακρίβειας έλεγχος των διαστάσεων.

Μέθοδος απλής έγχυσης:
Εικόνα

Έγχυση χαμηλής πίεσης:
Εικόνα

Η αποφυγή σχηματισμού πόρων είναι πολύ σημαντική σε εναν
σπορ κινητήρα καθώς λόιγω ελαχιστοποίησης του βάρους
οι κινητήρες αυτοί έχουν λεπτά τοιχώματα απο 2-3.5mm.
Έτσι και η τελική επεξεργασία του κινητήρα στο μηχανουργίο
μειώνεται σημαντικά, καθώς σύμφωνα με την MG-Rover μόνο
6% του μετάλλου χρειάζεται να απομακρυνθεί, έναντι 20%
με την παλιά διαδικασία εγχύτευσης, και η ανθεκτικότητα του
κινητήρα σε υψηλές πιέσεις και υπάρχει αντίστασή του στην
παραμόρφωση.


Πηγές:
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... ai_9340773
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=118364
http://www.powertrainltd.com/product/hist_k-series.htm
http://www.efunda.com/processes/metal_p ... _intro.cfm
http://www.metalbot.com/sand.html
http://www.engineersedge.com/sand_cast.htm