Αναθυμιάσεις

Απάντηση
Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από Tasos_7R »

Με δεδομένο ότι αυτό το καιρό ψάχνω να βρω το ιδανικότερο σύστημα διαχείρησης των αναθυμιάσεων του μοτέρ μου (δεδομένου ότι τα Β20 vtec υβρίδια δεν έχουν σύστημα αναθυμιάσεων), σκέφτηκα να ανοίξω αυτό το θέμα συζήτησης για να ακούσω τις απόψεις-προτάσεις σας. Αν και φυσικά για την περίπτωση μου επικεντρώνεται στο δικό μου μοτέρ που είναι Honda, θεωρώ πως η γενικότερη ιδεά είναι η ίδια και έτσι τα όποια συμπεράσματα βγουν θα έχουν απήχηση συνολικότερα.

Σας παραθέτω λοιπόν ένα σχέδιο που έφτιαξα για να δείτε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος που σκέφτομαι να φτιάξω:

Εικόνα


Πρόκειται για ένα δοχείο με διαφράγματα (baffled) με 3 εισόδους και 1 έξοδο. Η έξοδος όπως βλέπετε είναι μια σωλήνα που φτάνει μέχρι τα 3/4 περίπου του βάθους του δοχείου και έχει τρύπες. Μ' αυτόν τον τρόπο θεωρώ πως από εκεί θα βγαίνουν μόνο αναθυμιάσεις και όχι λάδι ή νερό (από υγρασία) που συνήθως μαζεύεται στο δοχείο. Ο κινητήρας θα αναπνέει από 3 εξόδους (που θα καταλήγουν στις αντίστοιχες 3 εισόδους του δοχείου): Από το πίσω μέρος του μπλοκ (όπου αντικαθιστούμε την δεξιά μεγάλη αλενόβιδα με μια αντίστοιχη βίδα που δίνει έξοδο, επεξηγώ για τους Hondaκηδες :-D ) και από 2 εξόδους που θα ανοιχτούν στο ψευτοκάπακο. Το πάνω μέρος του δοχείου αναθυμιάσεων, η έξοδός του δηλαδή θα συνδέεται με την εργοστασιακή ανεπίστροφη βαλβίδα PCV στην πολλαπλή εισαγωγής και θα οδηγεί τις αναθυμιάσεις ξανά μέσα στους κυλίνδρους, όπως γίνεται και στα εργοστασιακά Β16/18. Ξέρω ότι υπάρχει και η δυνατότητα να μπει ένα φίλτρο στην έξοδο του δοχείου και να εξαερώνει στην ατμόσφαιρα τις αναθυμιάσεις, αλλά πιστεύω ότι συνδεόμενο στην πολλαπλή εισαγωγής, η υποπίεση που δημιουργείται θα βοηθάει να αδειάζει πιο αποτελεσματικά το δοχείο. Επίσης, παρατηρείστε ότι η εργοστασιακή θήρα στο ψευτοκάπακο, δίπλα στην τάπα λαδιού, παραμένει συνδεδεμένη με το σωλήνα εισαγωγής του αέρα για να τροφοδοτεί με αέρα τον κινητήρα, όπως δηλαδή είναι σχεδιασμένη να κάνει.

Πως το βλέπετε?? Περιμένω με ενδιαφέρον τις απόψεις σας. :)
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από K-mech »

Καλό θα ήταν να μας πεις τι διαφορετικό θελεις να πετύχεις σε σχέση με τα τυπικά δοχεία αναθυμιάσεων του εμπορίου.

Το δοχείο θα πρέπει να επιτρέψει στις αναθυμιάσεις να φτάσουν έγκαιρα κοντά στη θερμοκρασία περιβάλλοντος, έτσι ώστε το λαδί που περιέχουν να υγροποιηθεί και να κατασταλάξει στο κάτω μέρος του δοχείου.
Το μόνο που με προβληματίζει στη κατασκευή του δοχείου είναι η κάθετη σωλήνα στο κέντρο του. Μοιάζει να κατεβαίνει πολύ χαμηλά και φοβάμαι την extreme περίπτωση που γίνει αναρρόφηση λαδιού που ίσως συγκεντρωθεί εκεί.
Επίσης στο κύκλωμα σου έχω την αίσθηση ότι δεν έχεις συνδέσει σωστά το καπάκι. Το καπάκι ρουφάει αέρα (αν δεις συνδέεται στον σωλήνα μεταξύ φιτροκουτιού και πεταλούδας) και αυτός ο αέρας βγαίνει απ τον στροφαλοθάλαμο (το from the back of the block που λες , το crankcase)
Πάρε μάτι εδω. http://www.autozone.com/autozone/repair ... 5280061882" onclick="window.open(this.href);return false; Έχει ένα ωραίο σχεδιάκι για το positive crankcase ventilation system.
Οπότε ή θα συνδέσεις το ψευτοκάπακο με το φιλτροκούτι, ή θα του βάλεις πάνω ένα φιλαράκι (δε χρειάζεται να ανοίξεις δυο τρύπες)
Στη συνέχεια, το δοχείο αναθυμιάσεων θα μπεί μεταξύ crankcase και PCV valve όπως το έχεις συνδέσει κι εσύ, απλά χωρίς τις δυο έξτρα εισόδους από το καπάκι.
Για τη λογική του δοχείου, αν θέλεις να υγροποιείς άμεσα και τη τελευταία σταγόνα λαδιού από τις αναθυμιάσεις, θα σου έλεγα να ακολουθήσεις τη λογική του σπιράλ απόσταξης. Δηλαδή οι αναθυμιάσεις να περνούν από μια εύκαμπτη χαλκοσωλήνα που θα κάνει μερικές σπείρες από την εσωτερική πλευρά του δοχείου, κολλητά στα τοιχώματα του, και θα φτάνει λίγο πριν τον πάτο. Ενώ την εξαγωγή θα την κάνεις όπως στο σχέδιο σου, απλά με λίγο μεγαλύτερη απόσταση απ τον πάτο.

Καλά αυτό με τον σχεδιασμό του δοχείου, πάρε το πολύ στο περίπου. Μπορεί να βρεις καλύτερη λύση. Αλλά τη λειτουργία του κυκλώματος που σου είπα νωρίτερα, πρόσεξε την περισσότερο.

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από Tasos_7R »

Τα τυπικά δοχεία αναθυμιάσεων του εμπορίου είναι απλώς ένα άδειο δοχείο με 2 εισόδους το πολύ και μερικά έχουν κι ένα φίλτρο στο πάνω μέρος για εξαερισμό. Ίσως κάποια στο κάτω μέρος να έχουν και λίγο σύρμα σαν αυτό που καθαρίζουν οι μαμάδες μας τις κατσαρόλες για να βοηθά στην υγροποίηση, το οποίο με τον καιρό θα αρχίσει να οξειδώνεται. Με ένα τέτοιο δοχείο (ειδικά σαν αυτά που δεν έχουν καν φίλτρο) ποιος σου εξασφαλίζει ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί υποπίεση και να επιστρέψει το λάδι πάλι στον κινητήρα από εκεί που ήρθε. Βέβαια δεν είμαι σίγουρος αν όντως μπορεί να δημιουργηθεί τέτοια υποπίεση π.χ. στην έξοδο απ' το μπλοκ και να κάνει αναρόφηση στο λάδι του δοχείου, αλλά δε θα θελα και να το ρισκάρω.

Εγώ αυτό που θέλω να πετύχω, όσον αφορά στην κατασκευή του δικού μου δοχείου, είναι αφενώς να υγροποιεί τις αναθυμιάσεις και να κατασταλάζει το λάδι στο κάτω μέρος του δοχείου, αφετέρου να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να ρουφήξει λάδι και να το ξαναστείλει πάλι πίσω στο μοτέρ, όπως είπες κι εσύ άλλωστε. Γι' αυτό αν προσέξεις το δοχείο θα έχει διαφράγματα τα οποία θα βοηθούν στο να καταστάλαζει το λάδι στον πάτο και να μην μπορεί να ανέβει πάλι εύκολα πάνω σε κάποια περίπτωση αναρόφησης. Ο σωλήνας στο κέντρο θα έχει τρύπες για να μη μπορεί να τραβήξει λάδι και δεν θα φτάνει τόσο χαμηλά, όπως σωστά παρατήρησες (απλά αυτό είναι ένα πρόχειρο σχέδιο). Ίσως είναι πιο πάνω κι απ' τη μέση. Εξάλλου θεωρώ ότι για να φτάσει το δοχείο να γεμίσει με λάδι μέχρι εκεί ή κάτι δεν πάει καλά ή θα πρέπει να το αφήνεις χωρίς να το αδειάζεις για πάααρα πολλά χιλιόμετρα. Και ο λόγος που θα συνδέεται ξανά με την πολλαπλή εισαγωγής είναι ότι θα μου εξασφαλίζει υποπίεση στο δοχείο και θα αδειάζει τις αναθυμιάσεις, μέσω αυτού του σωλήνα. Ίσως όμως το να εξαερώνει τις αναθυμιάσεις με ένα φιλτράκι, ικανής διαμέτρου, στην ατμόσφαιρα να είναι καλύτερη επιλογή. Δεν ξέρω... :smt017

Σχετικά με το ψευτοκάπακο, όπως είπα και φαίνεται και στο σχέδιο, επιλέγω να αφήσω την είσοδο που έχει από το εργοστάσιο συνδεδεμένη με τον σωλήνα εισαγωγής για να εισαγάγει αέρα στο μοτέρ μέχρι τον στροφαλοθάλαμο για να βοηθά την κίνηση των αναθυμιάσεων εκεί. Όπως δηλαδή λες κι εσύ και όπως δείχνει και το link που παραθέτεις για τη λειτουργία του συστήματος. Βέβαια το να βάλω εκεί ένα φιλτράκι, αντί να το αφήσω συνδεδεμένο στη σωλήνα της εισαγωγής, ίσως είναι καλύτερο για την περίπτωση που περνάνε κι από εκεί αναθυμιάσεις και καταλήγουν στην πεταλούδα, κάτι που νομίζω ότι συμβαίνει και γι' αυτό πολλοί το καταργούν, είτε βάζοντας φιλτράκι, είτε στέλνοντας το στο δοχείο αναθυμιάσεων (λανθασμένα κατά τη γνώμη μου, αφού πλέον χάνει το κύριο σκοπό της ύπαρξής του που είπαμε πιο πάνω).

Οι 2 επιπλέον τρύπες δεν γίνονται για να πέρνει επιπλέον αέρα ο στροφαλοθάλαμος, αλλά για να μπορεί να βγάζει αναθυμιάσεις και από εκεί. Είναι κάτι σύνηθες και αποτελεσματικό, που έχει δοκιμαστεί στην πράξη με επιτυχία σε πάρα πολλά μοτέρ Honda (τουλάχιστον γι' αυτά ξέρω να σου πω). Φαντάσου ότι το μοτέρ που θα βάλω έχει μόνο αυτές τις τρύπες για τις αναθυμιάσεις και λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα (απλά εγώ θέλω να το κάνω ακόμα πιο αποδοτικό). Σε περιπτώσεις δε, τουρμπίσματος με πιέσεις από 1 bar και πάνω κρίνεται απαραίτητο να κάνεις τρύπες για τις αναθυμιάσεις στο καπάκι, καθώς το εργοστασιακό σύστημα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει πλέον. Επίσης, αυτή τη λύση θα την δεις να εφαρμόζεται και στα περισσότερα Β20, γιατί το σύστημα τους είναι τελείως ανεπαρκές για τις νέες (δηλαδή μετά την τοποθέτηση της vtec κεφαλής) ανάγκες του κινητήρα. Σκέψου ότι ένα Β16Α ή ένα Β18C μπλοκ έχει πίσω του 2 τρύπες. Μια μικρή στο πάνω μέρος του (λίγο πιο κάτω από εκεί που ξεκινάει η κεφαλή) και μια (πολύ) μεγάλη στο κάτω μέρος του. Επίσης, έχει ένα μαύρο κουτί (μάλλον αυτό που στο link που παραθέτεις αναφέρεται σαν breather champer) το οποίο φαντάζομαι διαχωρίζει το λάδι από τις αναθυμιάσεις. Έτσι οι αναθυμιάσεις βγαίνουν από το μπλοκ, περνάνε από το breather box και επιστρέφουν στην πολλαπλή εισαγωγής. Εν αντιθέση ένα Β20 μπλοκ δεν έχει ΚΑΜΙΑ έξοδο. Έχει μόνο μια τρύπα στο καπάκι με μια βαλβίδα ανεπίστροφη και στέλνει τις αναθυμιάσεις στην πολλαπλή εισαγωγής.

Η ιδέα που λες για την σπιράλ χαλκοσωλήνα μου κίνησε το ενδιαφέρον, μπορώ να πω. Δουλεύει??? Και πως ακριβώς γίνεται?? Συνδέεται στις εισόδους του δοχείου και περνάνε μέσα της οι αναθυμιάσεις??? Αν είναι έτσι θα θέλω μια για κάθε είσοδο όμως... και έχω 3. :s

Η άλλη λύση που σκέφτηκα είναι να μοιράσω αυτή τη διάταξε σε 2 δοχεία, ένα που θα πέρνει από το πίσω μέρος του μπλοκ αναθυμιάσεις και θα τις επιστρέφει στην πολλαπλή εισαγωγής και ένα δεύτερο που θα πέρνει τις αναθυμιάσεις από τις 2 μπροστά εξόδους του ψευτοκάπακου και θα τις εξαερώνει στην ατμόσφαιρα με ένα φιλτράκι. Ίσως είναι όμως υπερβολή ( :?: ). :despair:
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από K-mech »

Τι ρωτας αν δουλευει ρα :P ο σκοπος ειναι να αυξησεις τη διαδρομή των αναθυμιασεων σε επαφη με καποιο μεταλλικό τμημα, για να αυξήσεις την απαγωγή θερμότητας απ αυτα και να υγροποιηθούν σιγουρα τα λαδια που φερουν. Τωρα αν και πώς δουλευει στη κάθε εφαρμογή, τι να σου πω :P δε το εχω δοκιμασει. Ιδεες στον αερα πεταμε :)
Απλά δε καταλαβαινω γιατι η εμμονή με τρεις εισόδους. Ασ πούμε οτι οι δυο πάνω τρύπες που θα κάνεις στο καπάκι, όντως θα βγάζουν αναθυμιάσεις (σε turbo setup με μπόλικο blowby να το καταλάβω, αλλα σε ατμοσφαιρικό μου μοιαζει παραξενο, να μπαζεις στο crankcase ventilation συστημα απο μια μπαντα, και να βγαζεις απο τρεις...) Ακόμα κι ετσι τελος παντων τυλιγεις δυο σπιραλ, το ενα "βιδωμένο" μεσα στο αλλο, και βάζεις στο ενα το crancase και στο άλλο τις δυο σωλήνες απο το καπάκι με εναν Y συνδεσμο.
Όσο για το σπιραλ, μιλάω για τυπική χοντρουτσικη χαλκοσωλήνα που θα δείς τυλιγμένη σε μεγάλους καταψυκτες - βιτρινες μαγαζιών (8mm εξωτερική διαμετρο?, 1/4 της ιντσας εσωτερική? δε ξερω, πάντως οχι το τριχοειδές σωληνακι που κουβαλαει το συμπιεσμένο "φρεον" πριν την αλλαγη φασης στο ψυχρό τμήμα)

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από Tasos_7R »

K-mech έγραψε:Απλά δε καταλαβαινω γιατι η εμμονή με τρεις εισόδους. Ασ πούμε οτι οι δυο πάνω τρύπες που θα κάνεις στο καπάκι, όντως θα βγάζουν αναθυμιάσεις (σε turbo setup με μπόλικο blowby να το καταλάβω, αλλα σε ατμοσφαιρικό μου μοιαζει παραξενο, να μπαζεις στο crankcase ventilation συστημα απο μια μπαντα, και να βγαζεις απο τρεις...)
Στο λέω και πάλι Κριτόλαε, τα Β20 έχουν πολλές αναθυμιάσεις και οι επιπλέον 2 τρύπες στο καπάκι, μόνο υπερβολή δεν είναι!! Σε πολλά Β20 βγάζουν 4-5 εξόδους συνολικά από μπλοκ και κεφαλή!!!

Σ' ένα άλλο Χοντο-φόρουμ μου είπανε ότι η επιστροφή των αναθυμιάσεων στην βαλβίδα PCV δεν είναι καλή ιδεά, γιατί έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι έχει μικρή διατομή για να μπορέσει να διαχειριστεί τις αναθυμιάσεις του δοχείου. Επομένως, ίσως επιλέξω τον εξαερισμό του δοχείου με φίλτρο.
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από Tasos_7R »

Δεδομένου του ότι τις αναθυμιάσεις τελικά δεν θα τις επιστρέφω στην εισαγωγή (εδώ που τα λέμε θα είναι και καθαρή η εισαγωγή μου), σχεδίασα ένα δοχείο που να δουλεύει όπως πρέπει, αλλά παράλληλα να μην έχει το αντιαισθητικό (κατά τη γνώμη μου πάντα) φίλτρο στο πάνω μέρος του. :sick:

Ιδού:

Εικόνα

Πρόκειται για ένα κυλινδρικό δοχείο ανοξείδωτο, όπου στη μια του πλευρά θα έχει 3 εισόδους για τις αναθυμιάσεις και τέτοια διαμόρφωση, ώστε να τις στέλνει στο κάτω μέρος. Το υπόλοιπο δοχείο θα έχει διαφράγματα για να εμποδίζει το λάδι να ανεβαίνει προς τα πάνω και να αφήνει να περνάνε μόνο οι αναθυμιάσεις. Στο πάνω μέρος του δοχείο (κι εδώ είναι η καινοτομία :lol: ) θα υπάρχει μια διαμόρφωση με μια μεγάλη τρύπα στο κέντρο, στην οποία θα στηρίζεται ένα φίλτρο (από αφρώδες υλικό πιθανότατα) και πάνω από αυτό θα υπάρχει μια μεταλλική καλαίσθητη σίτα. Έτσι, και θα έχει πολύ καλή εξαέρωση το δοχείο, αφού σχεδόν όλο το πάνω μέρος του θα είναι ανοιχτό, αλλά και θα είναι πολύ πιο καλαίσθητο σε σχέση με τα υπάρχοντα αεριζόμενα δοχεία. :D
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από kostas200vi »

Θα πρέπει να βάλεις και δείκτη.
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από Tasos_7R »

kostas200vi έγραψε:Θα πρέπει να βάλεις και δείκτη.
Τον δείκτη δεν το θεωρώ απαραίτητο, γιατί ο σκοπός του δοχείου είναι να "πιάνει" τις αναθυμιάσεις και όχι να συλλέγει λάδι. Αν γεμίζει με λάδι τότε κάτι δεν πάει καλά. Στην ουσία, εκεί που γράφω "oil" στο κάτω μέρος του δοχείου, είναι κατάλοιπα λαδιού και υγρασίας. ;)
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: Αναθυμιάσεις

Δημοσίευση από kostas200vi »

Tasos_7R έγραψε: Αν γεμίζει με λάδι τότε κάτι δεν πάει καλά.
Γι' αυτό νομιζω ότι θελεις δείκτη.....για να ελέγχεις.....
Εικόνα
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες