416 GTi - Project ECU remap

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 10:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από i-VTec »

panagiotis x. έγραψε:Καλή επιτυχία στο project σου Δημήτρη! Φαίνεται ότι έχετε ψαχτεί αρκετά και θα κάνετε προσεγμένη δουλειά!
Απ'ότι κατάλαβα δηλ Δημήτρη,θα προγραμματίσεις μια άλλη ECU παρόμοια με αυτή που φοράει το αμάξι σου,την οποία στη συνέχεια θα τη βάλεις πάνω και όχι την ήδη υπάρχουσα? :roll: Για αν τυχόν κάτι δεν πάει καλά το κάνεις αυτό?
Τα αμάξια μας δεν έχουν θύρα OBD γι'αυτό όλο αυτό το μανίκι,έτσι? Κατατόπισε με λίγο... :-D

Καλά αποτελέσματα όπως και να 'χει! :up:
Ευχαριστώ Παναγιώτη! Όπως τα λες είναι, κρατάω ένα μαμά εγκέφαλο καβάτζα και θα προγραμματίσουμε άλλο ίδιο με το δικό μου...
Εικόνα

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από Tasos_7R »

Πρέπει να φτιάξετε καλό πρόγραμμα, γιατί έχουν αγριέψει τα... Golf. :-D ;)
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 10:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από i-VTec »

Σειρά έχουν τα OPC πρώτα...χααχαχαχαχαχ
Εικόνα

saikoe39
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1156
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 24, 2005 4:11 pm
Τοποθεσία: βριλησσια....
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από saikoe39 »

Mhtso..kai opos einai tora...an to paro sta xeria mou KANO SOYVLAKI.....KATI OPC...AKOYSSSSSSSSSSSSSSSS
Εικόνα
Rover 214si.....saiko ο απεγνωσμενος..

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από kostas200vi »

saikoe39 έγραψε:Mhtso..kai opos einai tora...an to paro sta xeria mou KANO SOYVLAKI.....KATI OPC...AKOYSSSSSSSSSSSSSSSS
Και μετά θα πετάξει... :P :P :P
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

PaNoSGR
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1745
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 01, 2008 10:57 pm
Τοποθεσία: ΑΝ@βΑΣειΣ-ΚαΤαΒαΣεις
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από PaNoSGR »

Μητσε καλο ξεκινημα με το project και ευχομαι ολα να κυλησουν ομαλα.Και βαλε συντομα βενζινη για να ξεκινησουν τα τεστακια και να δουμε αποτελεσματα
Εικόνα

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 10:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από i-VTec »

Το Σάββατο έγινε τελικά το dyno session...Οι εντυπώσεις, μικτές...

Το θετικό είναι πως η όλη προσπάθεια στέφθηκε με επιτυχία, καθώς μετά από ρύθμιση του μίγματος ώστε να παίζει κοντά στο 13,5:1 από τις 3.000 μέχρι τις 6.500 και να πέφτει σταδιακά μέχρι το 13:1 στον κόφτη, συν 2 μοίρες αβάνς σε όλο το φάσμα του WOT, είδαμε αύξηση ιπποδύναμης κατά 5 άλογα, τα οποία βγήκαν ψηλά, στις 7.200+...Ροπή δεν πήρα σχεδόν καθόλου, αφού το διάγραμμα μέχρι τις 6.500 είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ίδιο με τον μαμά χάρτη, οπότε η ροπή πού βγαίνει στις 5.800 δεν επηρεάζεται...Από εκεί και πάνω όμως, η διαφορά είναι εμφανής:

Εικόνα

Αυτό είναι το θετικό της υπόθεσης, πως δηλαδή όλα πήγαν κατ'ευχήν και ακολουθώντας το πλάνο, πετύχαμε αυτό πού θέλαμε. 5 άλογα μπορεί να φαίνονται λίγα, αλλά δεν είναι για ένα 1.600 μοτέρ πού γενικά δεν είναι ιδιαίτερα φιμωμένο από το εργοστάσιο και άρα έχει μικρά περιθώρια βελτίωσης με αναχαρτογράφηση.

Το αρνητικό της υπόθεσης θα το προσέξατε ήδη αν κοιτάξατε το dyno...128 άλογα το πρώτο πάτημα με το μαμά χάρτη, 133 μετά το tuning, 141 Nm ροπής. Δε θα υπήρχε κάτι το περίεργο εδώ, αν τον περασμένο Ιούνιο δεν είχα βγάλει στο ίδιο ακριβώς dyno 134 άλογα και 147 Nm ροπής, ΧΩΡΙΣ το χταπόδι και ΧΩΡΙΣ το πρόγραμμα. Τότε μάλιστα είχα 93 άλογα τροχό και τώρα με πρόγραμμα-χταπόδι 86...Σύμφωνα με τον χειριστή δεν έχει αλλάξει κάτι στο καλιμπράρισμα του dyno, οπότε το δέχομαι (με μια επιφύλαξη). Το σίγουρο είναι πως με το χταπόδι δεν είχα χάσει στο δρόμο, είχα πάρει μάλιστα, αυτό είναι δεδομένο. Η πρόβλεψή μου ήταν να δω 137-138 άλογα με το μαμά χάρτη και μετά το πρόγραμμα να πάω στα 142-143, με ροπή κοντά στα 152-153 Nm, δυστυχώς κάτι δεν πάει καλά και αυτό φάνηκε στο dyno.

Ίσως οι αυξημένες απώλειες οφείλονταν στην απόκλιση των τροχών εμπρός, χτες έκανα ευθυγράμμιση και ήταν αρκετά off, οπότε αυτός είναι ένας παράγοντας. Επιπλέον έχω ένα μικρό θέμα με τον τεντωτήρα ιμάντα, μπορεί και από εκεί να υπάρχει κάποια γενική χασούρα.

Σε κάθε περίπτωση, μην κοιτάτε τα απόλυτα νούμερα, κρατήστε απλά τα +5 άλογα. Επίσης στην "after" δυναμομέτρηση, ο κόφτης ήταν μόνο στις 7.200 από λάθος, αν νοητά προεκτείνετε την καμπύλη θα δείτε ότι κάπου στις 7.200 θα ήταν το peak ισχύος και θα κρατούσε καλή δύναμη μέχρι τις 7.500, ο κόφτης τώρα είναι στις 7.800 για να απλώνει λίγο καλύτερα το αμάξι. Στο δρόμο η διαφορά δεν είναι τρελή, θα έλεγα μισό-ένα αμάξι στο 400άρι, ωστόσο είναι λογική για +5 άλογα σε ένα φάσμα μόνο 1000 στροφών, αν σκεφτείτε ότι σε συνθήκες ανοίγματος το μοτέρ παίζει από 5.500 μέχρι 7.500. Η εμπειρία ήταν ο στόχος και επετεύχθη, ενώ γλίτωσα και αρκετά χρήματα απ'ότι αν πήγαινα σε κάποιον προγραμματιστή πού θα έκανε ακριβώς την ίδια δουλειά. Με δοκιμές στο δρόμο τις τελευταίες μέρες και ρύθμιση, κατάφερα να συμπεριφέρεται το μοτέρ όπως με την μαμά ECU στο ρελαντί και σε part-throttle καταστάσεις, σε καθημερινή οδήγηση δηλαδή.

Σε κάθε περίπτωση, μάλλον η ραφτομηχανή μου φτάνει στο τέλος της "καριέρας" της, αφού πλέον είναι αρκετά ταλαιπωρημένη σαν σασί αλλά και μοτέρ, καίει αρκετό λάδι (έστω κι αν αυτό δεν επηρεάζει την απόδοση εν προκειμένω) και τα έξοδα συντήρησης αρχίζουν να είναι δυσβάσταχτα εν μέσω της γενικής κρίσης πού μας έχει επηρεάσει όλους...Τυχαία πατηματάκια θα γίνονται στο δρόμο, αλλά γενικά θα περιορίσω πολύ τις μετακινήσεις μου με το GTi, ας μείνει τουλάχιστον όσο αντέξει για να μεταφέρει την οικογένεια...Μελλοντικά βλέπουμε.

Special thx to Αρίστος και Κριτόλαος. :beer:
Εικόνα

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από Tasos_7R »

i-VTec έγραψε:Σε κάθε περίπτωση, μάλλον η ραφτομηχανή μου φτάνει στο τέλος της "καριέρας" της, αφού πλέον είναι αρκετά ταλαιπωρημένη σαν σασί αλλά και μοτέρ, καίει αρκετό λάδι (έστω κι αν αυτό δεν επηρεάζει την απόδοση εν προκειμένω) και τα έξοδα συντήρησης αρχίζουν να είναι δυσβάσταχτα εν μέσω της γενικής κρίσης πού μας έχει επηρεάσει όλους...Τυχαία πατηματάκια θα γίνονται στο δρόμο, αλλά γενικά θα περιορίσω πολύ τις μετακινήσεις μου με το GTi, ας μείνει τουλάχιστον όσο αντέξει για να μεταφέρει την οικογένεια...Μελλοντικά βλέπουμε.
Η τελευταία παράγραφος δε μου ακούγεται και τόσο αισιόδοξη... :roll: Μας έφαγε η γ@μ@κρίση... Υπομονή όμως παιδιά, 15 χρόνια λιτότητας ακόμα και μετά θα πάρουμε και Ferrari... :nevrakia:

Επί του θέματος τώρα, άσχετα από τα απόλυτα νούμερα του dyno, το αμάξι σίγουρα πάει πολύ καλά στο δρόμο και σε σχέση με παλιά που ήταν ακόμα "μαμά" έχει σημειώσει τρομερή βελτίωση, η οποία ολοκληρώνεται πλέον με τον επαναπρογραμματισμό της ECU. Τώρα, όσον αφορά το πρόγραμμα αυτό καθ' αυτό δεν μπορώ να κρίνω αν τα +5 PS είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα ή όχι, μιας και δεν έχω δει κάποιο ανάλογα βελτιωμένο μοτέρ D16A9. Σε κάθε περίπτωση πάντως μπράβο σας που ασχοληθήκατε και που καταφέρατε ένα θετικό αποτέλεσμα. Η μόνη μου επιφύλαξη έχει να κάνει με τον κόφτη στροφών.... 7800 rpm είναι πολλές για ένα μοτέρ με 90mm διαδρομή. Ελπίζω να αντέξουν οι μπιέλες.
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από crAss »

Το πρόβλημα με τη συντήρηση παλαιότερων αυτοκινήτων είναι ρεαλιστικό, ακόμη και αν κάνουμε μόνο περιστασιακά ανοίγματα (ή ακόμη και χωρίς ανοίγματα καθόλου). Είναι δεδομένο πως μετά από 180.000-200.000 κμ και 8-10 χρόνια πολλά πράγματα θα αρχίσουν να χαλάνε φυσιολογικά λόγω κλείσιμο του κύκλου ζωής. Επίσης οποιοδήποτε σασί μετά από τόσα κμ στους ελληνικούς δρόμους θα δείχνει σημάδια γήρανσης. Το συμπέρασμα είναι ένα τελικά για μένα. Αν θέλεις να σου κρατήσει πρέπει να το προσέχεις και να του κάνεις ευλαβικά την προβλεπόμενη προληπτική συντήριση. Φυσικά σε κάποιο σημείο αρχίζεις και αναρωτιέσαι αν αξίζει τον κόπο (πχ στα 180.000 κμ δικά μου που θα γίνουν πάνω στην 8ετία του οχήματος θα πρέπει να αλλάξω λάστιχα -500 €-, επισκευή αμορτισέρ -300 €-, μεγάλο σέρβις με ιμάντες -350 €-, φρένα -100 €- σύνολο 1250 € χωρίς να υπολογίζεται κάποια βλάβη, ενώ η μεταπωλητική αξία του οχήματος θα είναι στα 3000 €).

Πάντως όντως είναι καλά τα άλογα που πέτυχες. Εγώ με ότι αλλαγές μπορούν να γίνουν στα 1.6 χωρίς αύξηση του κόφτη με απλή αμόλυβδη έβγαλα 107 άλογα τροχό, άντε με σούπερ αμόλυβδη και αύξηση του κόφτη στις 7800 άντε να έβγαζα κάπου 115 άλογα τροχό. Τουλάχιστον δεν καίει πια λάδι...καίει μόλις 1 λίτρο στα 8000 κμ (σήμερα συμπλήρωσα λάδι). Από την άλλη βέβαια τα ανοίγματα έχουν σχεδόν εξαφανισθεί λόγω της τιμής της βενζίνης (όχι ότι έβγαινα ποτέ για να το ανοίξω). Πια καμιά ανηφορική διαδρομή με στροφές μόνο για να του πιω το λάδι.
Life is too short not to...

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: 416 GTi - Project ECU remap

Δημοσίευση από K-mech »

Η όλη φάση τελικά δε πήγε τόσο άσχημα, αν εξαιρέσουμε την φαινομενική χασούρα ισχύος που θα μπορούσε να οφείλεται και σε μικρομεταβολές που πιθανότατα έχει δεχτεί το δυναμόμετρο λόγω φθοράς ή μικροδιαφορών στο καλιμπραρισμα.
Εμένα αυτό που με προβλημάτισε περισσότερο είναι η μηδενική μεταβολή στις μεσαίες παρά τις μεταβολές στο μείγμα και το advance… ούτε πάνω αλλά ούτε και κάτω? Παράξενα πράγματα. Πρόταση μου θα ήταν στις μεσαίες που δεν εμφανίστηκε η μεταβολή να αφαιρεθούν οι extra 2 μοίρες advance αφού όπως φαίνεται δε προσφέρουν τίποτα. (παρά μόνο ταλαιπωρούν το μοτέρ) [ήθελα να στο πω νωρίτερα αλλά μέσω msn επικεντρωνόμασταν σε άλλα σημεία και αυτό μου διέφυγε]
Η δική μου βοήθεια ήταν ελάχιστη αφού από τη Κρήτη δε μπορούσα να κάνω και πολλά. Την ουσιαστικότερη δουλειά του τσιπαρίσματος την έκανε ο Άριστος με το κολλητήρι και τον υπόλοιπο εξοπλισμό του. Το πρόγραμμα ήταν καθαρά έργο του Δημήτρη πάνω σε ένα basemap από pgmfi.org

Σε γενικές γραμμές κακά τα ψέματα, σε μια ώρα δε προλαβαίνει κανείς να ρυθμίσει και πολλά, ειδικά οταν ψάχνει για πρώτη φορά το μοτέρ του. Σίγουρα με παραπάνω χρόνο θα μπορούσε να βρεθεί κανένα NM περισσότερο στις μεσαίες.
Η ουσία όμως είναι ότι πράγματι το συνολικό κέρδος από όλη αυτή τη φάση είναι σίγουρο, αφού τα δείγματα γραφής που έχουμε δει από “pro” tuners του είδους δεν είναι και τόσο καλά όσο αφορά ήπια-μικρά ατμοσφαιρικά μοτέρ… (που ουσιαστικά σνομπάρουν και δεν ασχολούνται)
Με λίγα λόγια η πιθανότερη εναλλακτική αυτής της περίπτωσης θα ήταν τουλάχιστον 300ευρω για το ίδιο αν όχι χειρότερο αποτέλεσμα + μηδενικό κέρδος εμπειρίας.


Πέρα απ αυτά, σοβαρό φάουλ για το δυναμόμετρο ήταν η χρήση απλού λ χωμένου χύμα στην εξάτμιση... Φανταζόμουν ότι το δυναμόμετρο θα είχε στη διάθεση του τουλάχιστον 4gas analyzer όπου μπορείς να δεις με ακρίβεια το πραγματικό AFR (μαζί με CO CO2 HC και φυσικά O2). Ο λαμδα χύμα τοποθετημένος και ειδικά μετά τον καταλύτη δε μπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστο μέσο μέτρησης. Αλλά μάλλον ζητάω πολλά.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες