Δυναμομέτρηση 416 GTi

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Φαντάζομαι πως είχε γιατί δε μπορώ να πιστέψω ότι με δίχαλο και ελάχιστη συμπίεση (αν όχι καθόλου) πήρα 2 καρότσες στο δρόμο...Αυτό πού ψάχνω τώρα είναι ECU από D16 πού ήταν φτιαγμένο για 130 Ps, πιθανολογώ ότι θα έχει ελαφρώς πιό άγριους χάρτες αβανς από την δική μου ECU πού ήταν φτιαγμένη για 124 καταλυτικό ευρωπαϊκό...
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

Από όσο έχω ψάξει, δεν υπήρχε PM7 με διαφορετικό πρόγραμμα απ το δικό σου εκτός από κάτι αρχαίες που δεν είχαν ούτε καν αισθητήρα λ (Μιλάμε για εποχή χωρίς καταλύτη) που και πάλι δεν ειχαν διαφορετικούς χάρτες απλά δεν διόρθωναν βάση του λ.
Όλα τα OBD0 εποχής DOHC D16 μοτέρ φορούσαν τη PM7 ECU απ ότι ξέρω.

Αν παρ όλα αυτά βρεις κάτι διαφορετικό ψάχνοντας, ρίξε εδώ ένα κωδικό και αν υπάρχει η ECU, σίγουρα θα βρούμε κάπου ανεβασμένο το rom της για να ρίξουμε μια ματιά στους χάρτες.

Μη βιαστείς να πάρεις σβάρνα τις μάντρες και δώσεις από 60-100ευρώ χωρίς λόγο.

(Τι ήθελες και έστειλες την PW0 ecu ρε κακούργε? Θα πήγαινες μια στη geartech και θα είχες τζι τζι αποτέλεσμα. Θα μου πεις, 350ευρώ είναι αυτά… αλλά οκ πιστεύω ότι θα έβλεπες ουσιαστική διαφορά)

Απλά να έχεις υπ όψη σου ότι πιο άγριοι εκκεντροφόροι δε σημαίνουν πιο άγριοι χάρτες advance.
Όσο χαμηλότερες οι πιέση του μείγματος στο θάλαμο κάυσης τοσο περισσότερη προπορια χρειάζεται για να αναφλεγεί έγκαιρα.
Άν το κοιτάξεις αυτο με την αντιθετη λογική: Στις στροφές που δουλέυουν οι νέοι εκκεντροφόροι σου καλύτερα απ ότι πριν, παγιδέυοντας περισσότερο αέρα στο θάλαμο κάυσης, θέλεις λιγότερο advance απ ότι πριν. Αν υποθέσουμε αρχικά οι χάρτες ηταν ρυθμισμένοι επακριβώς για τις προηγούμενες συνθήκες. Στη πράξη οι χάρτες ειναι γραμμένοι πολύ στο περίπου αφήνοντας μεγααααλααα περιθόρια ασφαλείας.
Οπότε λιγο παραπανω advancακι σε κάποιες στροφές δε θα έβλαπτε... απλά μη περιμένεις να εχει κάνει αλλαγές σε αυτο το τομέα η honda για 6ps διαφορά.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος K-mech την Τετ Απρ 28, 2010 9:55 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

χαχαχαχ...πρώτον σιγά μην την έπαιρνα από μαντρά...Θα την έφερνα από Αγγλία με 20 ευρώ...Δεύτερον, αν βρω κάτι θα στο πω, αν και από αυτά πού λες μάλλον δεν υπάρχει κάτι...Τρίτον, άσε το GearTech... :P Με πρόγραμμα δε παίρνεις σε αυτό το μοτέρ πάνω από 2-3 Ps ψηλά (εκεί πού με νοιάζει δηλαδή), το είδα στην πράξη...Και δε θα δώσω 350 ευρώ για να πάρω 2 άλογα...Κατεβάζω όποτε θέλω τη ρεζέρβα και παίρνω αυτή τη διαφορά στο δρόμο τσάμπα... :-D

Αν κατάφερνα με ένα σετάκι εκκεντροφόρους να βγάλω 15,5-16 κιλά στις 6.500, τα 160 άλογα είναι απόλυτα εφικτά...Το θέμα είναι ποιός θα μου εγγυηθεί ένα σετ πού κάνει αυτή τη δουλειά...Πλέον δεν εμπιστεύομαι κανέναν...

btw, το Z4 από το οποίο φόρεσα μπλοκ και εκκεντροφόρους ήταν μη καταλυτικό και δεν είχε λάμδα...Κρίμα να μην είχε και την ECU μαζί του, θα βλέπαμε αν έχουν διαφορά...
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

(το edit στο απο πανω ποστ παραθέτω)
i-VTec έγραψε: πιθανολογώ ότι θα έχει ελαφρώς πιό άγριους χάρτες αβανς από την δική μου ECU πού ήταν φτιαγμένη για 124 καταλυτικό ευρωπαϊκό...
Απλά να έχεις υπ όψη σου ότι πιο άγριοι εκκεντροφόροι δε σημαίνουν πιο άγριοι χάρτες advance.
Όσο χαμηλότερη οι πιέση του μείγματος στο θάλαμο κάυσης τοσο περισσότερη προπορια χρειάζεται για να αναφλεγεί έγκαιρα.
Άν το κοιτάξεις αυτο με την αντιθετη λογική: Στις στροφές που δουλέυουν οι νέοι εκκεντροφόροι σου καλύτερα απ ότι πριν, παγιδέυοντας περισσότερο αέρα στο θάλαμο κάυσης, θέλεις λιγότερο advance απ ότι πριν. Αν υποθέσουμε αρχικά οι χάρτες ηταν ρυθμισμένοι επακριβώς για τις προηγούμενες συνθήκες. Στη πράξη οι χάρτες ειναι γραμμένοι πολύ στο περίπου αφήνοντας μεγααααλααα περιθόρια ασφαλείας.
Οπότε λιγο παραπανω advancακι σε κάποιες στροφές δε θα έβλαπτε... απλά μη περιμένεις να εχει κάνει αλλαγές σε αυτο το τομέα η honda για 6ps διαφορά.

Παίρνεις πάνω από 2ps μόνο με αναπρογραμματισμό αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
Η ουσία είναι ότι θα χρειαστεί ο αναπρογραμματισμός για περεταίρω βελτίωση... 16 kg ροπής και 160ps δε τα βγάζεις με μαμά πρόγραμμα, ατμοσφαιρικά. Απλά γιατί το μαμά πρόγραμμα κάπου κοντά στις 7000 αρχίζει να το πουλάει το μοτέρ. Ενώ εσύ για να βγάλεις 160 ps θέλεις δύναμη μετά τις 7000.

(Τύποι έχουν χαρεί το D μοτέρ τους για κάποιο καιρό μέχρι να σπάσουν, τουρμπίζοντας με μαμά πρόγραμμα… εκεί θα βγουν τα 160ps αλλά του αλλάζεις τα φωτά του μοτέρ)

Καλά τι έγινε και φόρεσες το μπλόκ? είχε παθει τιποτα το δικό σου?


[edit] τι θέλω και τα γράφω στο word, η ασυναίσθητη αυτόματη διόρθωση κάνει πιο πολλά λαθη απο εμένα... 50edit έκανα για να στρώσω το κείμενο.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος K-mech την Τετ Απρ 28, 2010 10:18 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Ε, κοίτα, αν βάλω εκκεντροφόρους προφανώς θα πάω και για πρόγραμμα...Προς το παρόν όμως είναι πεταμένα λεφτά κατά τη γνώμη μου...Σε ένα μοτέρ πού πλέον έχει αισίως 84 Ps/lt δύσκολα θα βρείς "κρυμμένα" άλογα μέσω αναπρογραμματισμού, δεν μπορεί να βγάλει παραπάνω...

Μπιέλα και στρόφαλος είχαν βγεί off από φυσικά φθορά, γι'αυτό άλλαξα...
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

αχα μάλιστα :)
Μη νομίζεις... μόνο από τη μείωση του πνιξίματος στο καύσιμο μετά τις 7000 όπου έτσι κι αλλιώς μειώνεται η παροχή αέρα και δεν είναι απαραίτητο, + λίγο ίσιωμα της καμπύλης advance που μετά τις 6300 παίρνει το κατήφορο και βρίσκεται 5 μοίρες κάτω στις 7400, σίγουρα κάτι θα πάρεις κάπου εκεί κοντά στο κόφτη :P Αλλά θα είναι απλά ένα νούμερο χωρίς ουσία λόγω του μικρού εύρους στροφών που θα υπάρξει η αύξηση.
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Εγώ σε αυτό το εύρος δουλεύω οπότε δε θα με χάλαγε... :P :P

Έχεις ψάξει καθολου για προγραμματισμό OBD0? Μήπως το κάναμε και μόνοι μας...

(btw αυτά τα νούμερα βγήκαν με θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα 26 βαθμούς...Τις ώρες πού κυκλοφορώ είναι τουλάχιστον 10 βαθμούς κάτω, οπότε κάνα αλογάκι κρύβεται κι εκεί... :P :P
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

Ναί έχω ασχοληθεί. Εγώ περισσότερο με τη ρύθμιση και ο Αρίστος με το chipαρισμα.
Απλά για να γινει συνολικά σωστη δουλειά, η χρηση ενός wideband με πολλές ωρες ψαξιμο στο δρόμο ειναι επιβεβλημένα.
Για τις ανάγκες ομως απλής δοκιμής οπου απλά κουκουλώνεις πρόχειρα τις τρύπες που αφησε ο κατασκευαστής για λόγους ασφαλέιας, δε θέλει και πολύ δουλειά.

Πχ πάρε μάτι τους stock χαρτες της PM7.

Εικόνα

Uploaded with ImageShack.us

Στον οριζόντιο άξονα είναι η κλίμακα της υποπίεσης της εισαγωγής. Στα αριστερά είναι το κλειστό γκάζι και στα δεξιά το τέρμα ανοιχτό.
Οι ενδιάμεσες τιμές μεταξύ των κελιών βγαίνουν κατ αναλογία από τα γειτονικά κελιά.

Η καμπύλη ροπής ακολουθά τα ροηκά χαρακτηριστικά του κινητήρα. Το να αυξάνεις το καύσιμο ανά θερμοδυναμικό κύκλο, όσο περνάς τη μεγίστη τιμή ροπής, σου μειώνει την απόδοση της αντί να στην αυξάνει. Η ποσότητα καυσίμου, αν ένας κινητήρας είναι ρυθμισμένος οριακά, θα πρέπει να είναι ανάλογη με την αποδιδόμενη ροπή.

Αυτό σημαίνει ότι άν στις 7000 rpm βγάζεις κοντά 13,5kg ροπής, τα μπέκ θα έπρεπε να ψεκάζουν τόσο καύσιμο ανά θερμοδυναμική κύκλο όσο και στις 3000rpm (Το καύσιμο που ψεκάζεται ανά μονάδα του χρόνου σαφώς και είναι x2+ στις 7000 λόγω της αυξημένης συχνότητας που γίνονται οι καύσεις σε αυτές τις στροφές).
Αντ αυτού ο κατασκευαστής έχει ορίσει εκεί πάνω να ψεκάζεται 15% παραπάνω καύσιμο. (απ ότι το διάγραμμα της δυναμομέτρησης δείχνει ότι χρειάζεται.)
15% παραπάνω καύσιμο είναι μεγάλη διαφορά… είναι η διαφορά του ατμοσφαιρικού 13,2 AFR στο τουρμπίσιο 11,5. (μιλώντας για την ίδια ποσότητα αέρα πάντα.)

Τον κατασκευαστή όμως δε τον ενδιαφέρει να σου δώσει και το τελευταίο άλογο στις 7000rpm... Το κόφτει να αντέξει το μοτέρ σου αν το πάρεις στην autobahn και το πηγαίνεις τελικιασμένο επί δύο ώρες... Γι αυτό χώνει αβέρτα καύσιμο, προκαλώντας ατελή καύση εκεί πάνω για να μένουν χαμηλά οι θερμοκρασίες θαλάμου καύσης.
Τον κόφτει να χρησιμοποιήσει την ίδια ecu σε διάφορες εκδόσεις μοτέρ.
Τον κόφτει να αφήσει περιθώρια ασφαλείας για βρόμικα φίλτρα καυσίμου, για καύσιμα “0” οκτανίων, για θερμοκρασίες περιβάλλοντος 50+ βαθμοί κελσίου κλπ κλπ.
Με αυτή τη λογική και μόνο μπορεί κάνεις να πειράξει ένα stock πρόγραμμα και να αποδώσει καλύτερα. Εκμεταλλευόμενος τις συνθήκες στις οποίες διατηρεί αυτός το όχημα του.

Βάση αυτών, κρινοντας απο τη πτώση ροπής μετα τις 6000 rpm, χαλαρά κοβεις λιγο καυσιμακι απο τα δυο τελευταία κελιά. (Εδώ ο wideband σε βοηθά να δείς τι κάνεις).
Στα τυφλά μπορείς να κόψεις χαλαρά 5% κάτω.

Επίσης πηγαίνοντας στο χάρτη αναφλεξης. Έυκολα μπορείς να φέρεις τo advance των 7400rpm σε κοντινά επίπεδα με αυτό των 6300rpm. (Τιμές που ξεφέυγουν απο αυτές του χάρτη υπολογίζονται κατ αναλογία, οπότε μη σου κανει εντύπωση που τελειωνει ο χαρτης στις 7400 ενω ο κόφτης αν θές μπορεί χαλαρα να φτάσει τα 8000αρικα απο άποψη ECU τουλάχιστον.)

Πέρα όμως απ αυτά τα περί ρυθμίσεων, υπόθεση αποτελεί και η διαδικασία ξεκολλήματος του εργοστασιακού chip-τοποθέτηση βάσης. Δεν είναι καμία φιλοσοφία, απλά όπως έχω ξαναπεί σε άλλο θέμα. Από τη στιγμή που θερμαίνεις τις κολλήσεις τουλάχιστον στους 220 βαθμούς για να ξεκολλήσεις το chip, υπάρχει μια κάποια έστω μικρή πιθανότητα κάτι να πάει στραβά και να τη δει κάπως η ECU. Για κάποιον που ξέρει να δουλεύει το κολλητήρι όπως ο Αρίστος μπορεί να μην είναι πολύ πιθανό αυτό. Αλλά δεν έχει σκοπό να βάλει και το κεφάλι του στη λαιμητόμο σε περίπτωση μια στις χίλιες γίνει μια στραβή και να βγεί off η ECU.
Το ξεκαθαρίζω αυτό σε περίπτωση που σου μπει κάποια φαεινή ιδέα περί τσιπαρίσματος, να έχεις υπ όψη σου όλα τα ενδεχόμενα.


PS 1 Άν έχεις υπομονή, παίζει το καλοκαίρι αν ολα πάνε καλά, να δουλέψει η PR3 και να μείνει η PM6 για δοκιμές. Οπότε αν έχει όρεξη ο Αρίστος και δεν έχουμε πήξει με άλλα προβλήματα, της φορτώνουμε ότι θες και δοκιμάζουμε plug and play.



PS 2 Άν σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς πάντως, ένας wideband λ μαζι με τον controller του ειναι πολύ χρήσιμος. Στα τυφλά πρέπει να έχεις πολύ εμπιστοσύνη στο αυτί σου, στο πόδι σου, και να σταματάς ανά κάποια μετρά να τσεκάρεις μπουζί μπας και χτύπησε πυρακια και δε τα πηρές χαμπάρι. Ο wideband βρίσκεται κοντά στα ~200-250ε και εκεί ειναι που αρχίζει να ζυγίζει κανείς το κόστος vs το αποτέλεσμα οταν έχει να κάνει με ένα χαλαρό ατμοσφαιρικό project. Κατά 90% δεν αξίζει το κόπο. Αλλά για τη φάση και μόνο για κάποιον μπορεί να αξίζει. Όπως ανάλογα δίνει κάποιος 200ευρω για να πάρει μια κάρτα γραφικών να παίζει παιχνίδια στο PC.
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Για το soldering-unsoldering του chip δεν υπάρχει θέμα, το πάω σε άνθρωπο πού ασχολείται με αυτά και μου βάζει βάση...Για wideband το είχα σκεφτεί και στο παρελθόν αλλά το έξοδο είναι μεγάλο για μένα προς το παρόν και αχρείαστο...Πάντως αν έχετε spare ECU για σκάλισμα, γουστάρω να κάνουμε μερικές δοκιμές αν βρεθεί χρόνος... :beer:

Έχετε ειδικό καλώδιο για να συνδέετε το chip με το PC? Έχω δεί και ECUs στο εξωτερικό με ενσωματωμένη σειριακή θύρα για να μη χρειάζεται να ξηλώσεις το chip...
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

Έχουμε rom emulator ναί. Κουμπώνει στη βαση του τσιπ μια καλωδιοταινία με 28πινς που καταλύγει σε ενα κουτακι οπου φορτώνεις σε αυτο το πρόγραμμα μεσω USB. Μόνο που δεν δουλεύει με καλώδιο σειριακής θύρας. Θέλει ένα καλώδιο σα μια παλιά καλωδιοταινία IDE. Οπότε για να δουλέψει η ECU με τον emulator πάνω, την έχουμε κάμπριο.
Η σειριακή θύρα που βλέπεις, είναι για dataloging. (που έχει νόημα αν υπάρχει wideband).
Μιάς και εμείς την δουλεύουμε διαρκώς ξεσκέπαστη, δε την έχουμε τρυπήσει για να βάλουμε κατι πάνω της. Απλά μαζι με το καλώδιο του emulator φεύγει και ενα καλωδιάκι για dataloging.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 24 επισκέπτες