Δυναμομέτρηση 416 GTi

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Μάλιστα...Αν νοικιάσουμε ένα dyno για μια ώρα, πιστεύεις ότι είναι εύκολο να φτιάξουμε ένα καλό χάρτη για όλο το φάσμα?
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

Με τη χρήση wideband λ, και έχοντας συνεργάτη εναν εξυπηρετικό χειρηστή Dyno που θα έχει τη διάθεση να σου κρατάει τις στροφές που του ζητάς παίζοντας με το φορτίο, ή τελος πάντων θέλει να σου δείξει πώς να το κάνεις εσύ απο τα χειριστήρια του αν αυτός βαριέται, ναι γίνεται να φτιάξουμε ενα καλό χάρτη για όλο το φάσμα.

Απ ότι έχω δεί, συνήθως μια ωρα στο dyno παει 100ευρώ+50ευρω η κάθε επόμενη. Ο wideband δε πάει τσαμπα επίσης.
Λάου λάου πλησιάζεις τα λεφτά ενός επαγγελματία.
Δέν ισχυρήστηκα οτι μπορώ να κανω καλύτερη δουλειά απο κάποιον επαγκελματία του χώρου που θα φτιάξει πρόγραμμα στο δυναμόμετρο. (Όχι κονσέρβα φυσικά)
Απλά έδειξα τους τομείς που μπορούν να βελτιωθούν "με κλειστά ματια" στο μαμά χάρτη.

Άν καταφέρουμε με τον Αρίστο και ξεμπερδέυσουμε έγκαιρα με τα θέματα που έχουμε, ευχαρίστως να ασχοληθούμε με το πρόγραμμα όσο μας παίρνει και όσο μπορούμε με ελάχιστα ως 0νικά εξοδα.
Αλλά δεν αισθάνομαι και τόσο άνετα να σου πώ: "οκ σκάσε 100 ευρω σε dyno για μία ωρα + εναν wideband να σε φτιάξω".
Εκτώς αν ψήθηκες να το πάρεις προσωπικά το θέμα οπότε γουστάρεις να ασχοληθείς κι εσυ με το πρόγραμμα.
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Στη GearTech πήγα χωρίς wideband και μιά χαρά το έφτιαχνε το πρόγραμμα (δε το περάσαμε τελικά στο chip αλλά anyway)...Είσαι σίγουρος ότι είναι απαραίτητος?
Εικόνα
panagiotis x.
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 320
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 03, 2009 5:31 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από panagiotis x. »

Δημήτρη πήγες και συ ε,δεν κρατήθηκες! :-D Ωραίος ωραίος,καλά έκανες! ;)
Πολύ καλά τα αποτελέσματα,έτσι? Δεν πιστεύω να έχεις παράπονο!
Θέλω κι εγώωωω τέτοιο διάγραμμα ρεεε :klaps: :klaps: :klaps:

Εγώ σε αυτό το εύρος δουλεύω οπότε δε θα με χάλαγε... :P :P


:up: :-D

(btw αυτά τα νούμερα βγήκαν με θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα 26 βαθμούς...Τις ώρες πού κυκλοφορώ είναι τουλάχιστον 10 βαθμούς κάτω, οπότε κάνα αλογάκι κρύβεται κι εκεί... :P :P

Εε,είσαι παιδί της νύχτας,το ξέρουμε! :P :P :P

Υ.Γ. Καλή συνέχεια με το project που σκέφτεστε με τον Κ-mech,γιατί απ'ότι βλέπω έχεις ψηθεί άσχημα για περαιτέρω πράγματα!!! :beer:
Rover 416GSi '92
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Πάντα ψήνομαι, μαρούλι δεν υπάρχει... :klaps:
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

i-VTec έγραψε:Στη GearTech πήγα χωρίς wideband και μιά χαρά το έφτιαχνε το πρόγραμμα (δε το περάσαμε τελικά στο chip αλλά anyway)...Είσαι σίγουρος ότι είναι απαραίτητος?
Είσαι σίγουρος οτι το έκανε χωρίς wideband? Το λέω γιατί ο tuner έχει δικό του wideband που συνήθως ειναι μια ακριβή μονάδα και την εμπιστέυεται. Δεν ειναι τίποτα να ξεβιδώσει μια στιγμή τον εργοστασιακό και να βάλει το δικό του για να κάνει το πρόγραμμα.
Απο εκεί και πέρα συνήθως ο καλός tuner εχει και αναλυτή καυσαερίων. Σε ενδιαφέρει ομως να έχεις αισθητήρα και πρίν το καταλύτη.

Οι μόνοι λόγοι που μπορώ να δώσω για τη μή χρηση wideband λ είναι:

O tuner εχει ρυθμισει άλλα 200crx με DOHC D16 και ξέρει τυφλοσούρτη τί χρειάζεται να ρυθμίσει, απλα επιβεβαιώνοντας το με αυτό που βλέπει στο δυναμόμετρο.
Ο tuner έχει στη διάθεση του 50 κονσερβες που ξέρει οτι όλες δουλέυουν με ασφάλεια οπότε απλά δοκιμάζει και βλέπει.
Ο tuner έχει να ρυθμίσει μετά απο εσένα ενα S2000 800ps οπότε σε πιάνει μια στιγμη εσένα σου κανει δυο τρια κλίκ, τσιμπάς 2,3ps και 0,2NM ροπής πανω και σε χαιρετά.
Ο tuner κάνει βουντού ή έχει τηλεπαθεια και είναι σε θέση να ξερει κατα ποσο τα μπεκ σου ψεκάζουν το αναμενόμενο κάυσιμο σε σχέση με τη τιμή που βλέπει αυτός στο πρόγραμμα οπότε στη συνέχεια με το υπερμαθηματικό του μυαλό υπολογιζει το AFR εξομοιώνοντας το air flow του μοτερ σε συνδιασμό με τη ποσότητα καυσίμου που ψεκάζει το μπεκ όταν ειναι ανοιχτό για 12,44ms

και άλλα λοιπά απο σοβαρά ως φαιδρά.

Υπήρχε μία εποχή οπου οι μηχανικοί ρύθμιζαν κάυσιμο χωρίς wideband πολύ απλά γιατί δεν υπήρχε... Αλλά αυτοί ήταν τερατα εμπειρίας, ή/και ήταν επιστήμονες με τη σημασία της λέξης.
Κανένας απο αυτους όμως δε θα σου ρύθμιζε μοτέρ μεσα σε λίγα λεπτά με παραδοσιακούς τρόπους. (ροπή, άκουσμα, σταμάτημα κάθε τρεις και λίγο για έλεγχο μπουζί κλπ που δέ ξερω.)


btw για λύσε μου λίγο την απορία... πώς γινεται να φτάσατε στη πυγή αλλα τελικά να μη σε πότισε?

Έφτιαξε το πρόγραμμα και δε το πήρες τελικά?
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Από τις τέσσερις υποθέσεις πού έκανες παραπάνω, ίσχυαν η 1) και η 3)...

Σίγουρα δεν έβαλε δικό του λ γιατί ήμουν από πάνω και έβλεπα τα πάντα. Το AFR πού έβλεπε σε κάθε πάτημα ήταν από τον καυσαναλυτή, αν θυμάμαι καλά το ρύθμισε ώστε σε όλο τα φάσμα να είναι κοντά στο 13-13,5:1...Δε γίνεται να το κάνουμε κι εμείς έτσι?

Έφτιαξε το πρόγραμμα και του είπα εγώ να μη το φορτώσει στο chip γιατί πρώτον, θα μου έπαιρνε 350 ευρώ μετά και δεύτερον, το αμάξι δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

Ο καυσαναλυτής κανει δουλειά αλλά εγω δεν έχω δουλέψει ποτέ μου πανω σε κάτι τετοιο. Άν ο τυπος που έχει το δυναμόμετρο έχει τη διάθεση να κάνει ενα μικρό briefing για τη χρηση τού, έχει καλώς. Αλλιώς πιθανότατα θα χρειαστώ εγω πρώτα μια ωρα για να συσχετίσω τις τιμές που θα μου δείχνει με τις αλλαγές που θα κάνω, και μετά θα αρχίσει το tuning :P Πάντως τα αποτελέσματα που παίρνεις απο το τελος της εξάτμισης (που δεχεται ο καυσαναλυτής) έχουν επηρρεαστεί απο το καταλύτη. Το AFR δεν αλλάζει απο το καταλύτη εννοείται... και συγκεκριμένα πιστευω οτι με το καυσαναλυτή θα κάνεις μια ακριβέστερη μέτρηση του. Αλλά ο λ που βρίσκεται αμέσως μετα το χταπόδι σου δινει άμεσα ερεθίσματα που αντικατοπτρίζουν τις αλλαγές που κάνεις χωρίς να επηρρεάζονται απο τίποτε αλλο. (Χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα καλύτερο, απλά μόνο με αυτόν έχω δουλέψει και έχω μάθει στο περίπου τα χούγια του )

Μου κάνει ομως εντύπωση... φαντάζομαι θα σου έδειξε νούμερα ή καμπύλες πριν και μετά. Πήγε το μοτέρ σου απο το πνιγμένο εργοστασιακό, στα 13:1 και δεν είδες καμία διαφορά? Μα καλά advance δε πείραξε? Δηλαδή τι διαφορά είδατε?
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από i-VTec »

Τότε ήταν με τους εκκεντροφόρους θυμίζω. Περίμενα 120-125 άλογα τροχό και να χρονίσουμε τα γρανάζια πάνω στο dyno. Έφερα και τον ίδιο τον Μπούμπη στο dyno και προσπαθήσαμε μαζί αλλά δεν βγήκε άκρη, ξεκινήσαμε από 105 τροχό (μουαγιέ για την ακρίβεια μετράει το Dynapack) και φτάσαμε με αβανς και ρύθμιση γραναζιών στα 109 τροχό, καμία σχέση με αυτό πού ήθελα. Οπότε του είπα να μην περάσει τους χάρτες στην ECU, τα πήρα όλα κι έφυγα.

http://img15.imageshack.us/i/01022010010.jpg/
Εικόνα
K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: Δυναμομέτρηση 416 GTi

Δημοσίευση από K-mech »

Α μαλιστα. Δέ μπορουμε να βγάλουμε σαφές συμπέρασμα, πιθανότατα το μοτέρ σου είχε ξενερώσει με τους εκκεντροφόρους και σας το έπαιζε σκληρό καρύδι.

Εντελώς untuned έβγαζε 105 και με προσπάθεια εφτασε τα 109? πώ πω πίκρα :( Πάντως εκέι θα χρησίμευε μία μέτρηση στο συγκεκριμένο δυναμόμετρο χωρις τους μπουμποεκκεντροφόρους πριν ξεκινήσει το tuning. Για να δείτε τη διαφορά μιας και το απόλυτο νούμερο δέ λεει και πολλά απο μόνο του. (Πέρα απο το οτι τέτοιες τιμές ισχύος σε WHP, απ ότι εχω δεί σε ξένα fora, φτανουν SOHC D16 με λιγα περιφερειακά... οποτε προφανώς κατι είχε πάει πολυ λαθος με τους εκκεντροφόρους.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 34 επισκέπτες