ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

DimTf160+
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 26, 2008 9:29 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ-ΚΥΨΕΛΗ
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από DimTf160+ »

αυτο που ακουγα πριν το βαλω ηταν οτι μπορει να ζοριζοταν λιγο σε ανηφορες,κατι που μεχρι στιγμης δεν το εχω διαπιστωσει(ανω κυψελη μενω με φουλ ανηφορες).νικολα τσιμπα το δεν θα το μετανιωσεις.και αν ψαχνεσαι για κατι πιο extreme αλλα και με παραπανω ευρω υπαρχουν τα παρακατω:

http://www.eliseparts.com/products.php?product=548" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eliseparts.com/products.php?product=579" onclick="window.open(this.href);return false; (3.1 κιλα περιπου)

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από Tasos_7R »

Κάνωντας απλά μια σκέψη βασιζόμενος σ' αυτά που ξέρω μιας και δεν έχω προσωπική εμπειρία από ελαφρωμένο βολάν (ακόμα), αλλά και επειδή τα λίγα που έχω ακούσει είναι αμφιλεγόμενα, λέω το εξής και διορθώστε με αν κάνω λάθος.
Καταρχήν όπως όλοι γνωρίζουμε φαντάζομαι, σε ένα πλήρη κύκλο καύσης ενός 4χρονου κινητήρα μόνο ο ένας χρόνος παράγει έργο, ενώ οι υπόλοιποι 3 καταναλώνουν. Έτσι το βολάν είναι μια "αποθήκη" ενέργειας για τον κινητήρα. Φροντίζει, δηλαδή να συσσωρεύει ενέργεια για να μπορεί να περιστρέφεται ο στροφάλος στους χρόνους καύσης που απαιτούν έργο. Αυτό δεν το πετυχαίνει με το βάρος του, αλλά με την κατανομή του βάρους του. Δηλαδή, είναι έτσι κατασκευασμένο (όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς αν το δει), ώστε το μεγαλύτερο ποσοστό της μάζας του να είναι κατανεμημένο στην περιφέρειά του. Επομένως, βασιζόμενος σε αυτό το γεγονός νομίζω ότι ένα πιο ελαφρύ βολάν, μπορεί να βελτιώσει την ευστροφία του μοτέρ και να μειώσει τις κινητικές απώλειες, διατηρώντας παράλληλα το ρόλο του. Βέβαια ένα υπερβολικά ελαφρύ βολάν πιστεύω ότι δεν είναι καλό.
Αυτά... σε τελείως θεωρητικό επίπεδο. Ελπίζω να ακουστούν κι άλλες απόψεις και να καταλήξουμε σε κάποιο τελικό συμπέρασμα.
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από kostas200vi »

Η ροπή που χάνεις είναι αμελητέα, ίσως δεν χάνεις και καθόλου, αξίζει και με το παραπάνω ένα ελαφρωμένο βολάν σε συνδυασμό πάντα με καποιες άλλες βελτιώσεις ώστε να δεις κάποιο αποτέλεσμα.
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

Άβαταρ μέλους
nikolas
Administrator
Δημοσιεύσεις: 8892
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από nikolas »

Τάσο, αν δεις το link από το gtc που έβαλα, ούτε λίγο ούτε πολύ λέει το ίδιο σχεδόν με σένα, καταλήγοντας όμως σε πιο θετική τοποθέτηση για ένα εργοστασιακό βολάν.

PaNoSGR
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1745
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 01, 2008 10:57 pm
Τοποθεσία: ΑΝ@βΑΣειΣ-ΚαΤαΒαΣεις
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από PaNoSGR »

Αρα για να δουμε τα συμπερασματα.Ναι σιγουρα καλυτερο για την ευστροφια του το ελαφρομενο με πολυ μικρο χασιμο ροπης.Παρολα αυτα πρεπει να ειναι σωστα ζυγισμενο σε ολα του τα σημεια και με τετοιο βαρος που να μην ειναι ιδιετερα μικρο οπως επισης να ειναι καλη η κατασκευη για να μην εχουμε προβληματα.Τα ειπα καλα τα θετικα και τα αρνητικα.Αρα για να καταληξουμε μια τετοια αγορα οχι μονο για τους βαρεων βαρων αλλα και για τους νεους θα αξιζε σε σχεση με τα λεφτα που θα εδινε καποιος?
Εικόνα

DimTf160+
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 26, 2008 9:29 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ-ΚΥΨΕΛΗ
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από DimTf160+ »

επειδη το κοστος ειναι σχετικα μικρο πιστευω οτι αξιζει.αλλα αξιζει η αγορα ετοιμου και δοκιμασμενου βολαν το οποιο ειναι σωστα ζυγισμενο και σχεδιασμενο ειδικα για τον καθε τυπο μοτερ και οχι να καταφευγουμε σε κατσαπλιαδικες λυσεις του να ελαφρωσουμε το δικο μας βολαν γιατι δεν μπορεις να εισαι σιγουρος αν σου γινει σωστη κατανομη βαρους και το ζυγισμα ειναι σωστο.δινεις κατι παραπανω αλλα εχεις το κεφαλι σου ησυχο ;)

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από Tasos_7R »

nikolas έγραψε:Τάσο, αν δεις το link από το gtc που έβαλα, ούτε λίγο ούτε πολύ λέει το ίδιο σχεδόν με σένα, καταλήγοντας όμως σε πιο θετική τοποθέτηση για ένα εργοστασιακό βολάν.
Το διάβασα και το link Νικόλα, αλλά εγώ θέλω να σταθώ στο σχήμα του βολάν (κάτι που δεν αναφέρει κανείς), δηλαδή στον τρόπο που είναι κατασκευασμένο ώστε το μεγαλύτερο ποσοστό της μάζας του (άρα και το βάρος του) να βρίσκεται στην περιφέρεια για να έχει μεγάλη ροπή αδράνειας.
Επομένως η γνώμη μου είναι ότι ένα λίγο πιο ελαφρύ βολάν απ' το εργοστασιακό, το οποίο όμως έχει την ίδια σχεδόν ροπή αδράνειας με αυτό (και φυσικά είναι άψογα ζυγισμένο και δεν έχει θέματα αντοχής), μπορεί να αποτελέσει μια μικρή βελτίωση σε ένα πολύστροφο μοτέρ.
Προσωπικά πιστεύω ότι δεν αξίζει τα λεφτά του, με την έννοια ότι αν το εργοστασιακό βολάν είναι οκ και δεν θέλει αλλαγή, δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξεις με ένα άλλο ελαφρύτερο. Πόσο μάλλον αν μιλάμε για αμάξια τα οποία δεν δουλεύουν σε υψηλές στροφές.
Τώρα αν κάποιος θέλει να βάλει ένα πιο ελαφρύ βολάν, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνει είναι να μάθει το βάρος του εργοστασιακού του βολάν και να επιλέξει κάτι κοντά σ' αυτό. Και να φροντίσει επίσης το νέο βολάν να είναι το ίδιο ανθεκτικό όσο το εργοστασιακό (μιλάω κυρίως για αλουμινένια βολάν με διαιρούμενο δίσκο) και σωστά ζυγισμένο.
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από kostas200vi »

Το ελαφρωμένο βολάν είναι για κάποιον που έχει κάνει μια ολοκληρωμένη βελτίωση , μαζί με κάποια άλλα κομματια που έχει βάλει πχ τροχαλίες, ελάφρωμα στροφάλου,μπιέλες, βαλβίδες,έκκεντρα,τετραπεταλουδα,turbo.....κλπ να πάρει και τον τελευταίο ίππο που μπορεί να δώσει το μοτέρ.
Για κάποιους που απλά έβαλαν ένα φίλτρο και μια εξάτμιση φυσικά και δεν θα δουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα αλλά σίγουρα θα έχουν διαφορά στο στροφαρισμα, όποιος λοιπόν έχει 200 ,250 ευρώ περίσσευμα ας το βάλει, το μόνο σίγουρο είναι ότι το μοτερ θα πηγαίνει καλύτερά.
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

DimTf160+
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 26, 2008 9:29 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ-ΚΥΨΕΛΗ
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από DimTf160+ »

τα εργοστασιακα βολαν ειναι στα 7 κιλα ενω τα περισσοτερα aftermarket ειναι κοντα στα 4,οποτε δεν ειναι και μικρη η
μειωση του βαρους.αν θελει καποιος να το βαλει,καλο θα ηταν για να γλυτωσει και τα εργατικα εξοδα ανοιγματος του
σασμαν,να το εβαζε με μια αλλαγη δισκοπλατο και να υπαρχει σαν μια εξτρα προσθηκη σε μελλοντικες μετατροπες.και
στην τελικη δεν μιλαμε και για εξωφρενικα ποσα,αν εκανε 1000 ευρω τοτε ναι οκ,αλλα για 250 ευρω νομιζω ειναι μια
καλη αλλαγη.

Κώστας RWD
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 844
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 15, 2007 4:13 pm
Τοποθεσία: Mαρούσι
Επικοινωνία:

Re: ΕΛΑΦΡΩΜΕΝΟ ΒΟΛΑΝ

Δημοσίευση από Κώστας RWD »

kostas200vi έγραψε:όποιος λοιπόν έχει 200 ,250 ευρώ περίσσευμα ας το βάλει
Στο σασμάν τα εργατικά είναι όλο το θέμα ;)
MG TF turbo...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες