Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από crAss »

Πρώτα από όλα ότι γράφω ΔΕΝ είναι πρωταπριλιάτικο, αν και θα ευχόμουν να ήταν σε μερικά σημεία...

Μια μικρή ιστορική αναδρομή για αρχή

Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο ZR ως τώρα ήταν ένα φίλτρο K&N, μια πεταλούδα 52μμ και μπουζοκαλώδια.
Η πρώτη σκέψη για βελτίωση πριν από σχεδόν 1 χρόνο περιλάμβανε:
- Αλλαγή εκκεντροφόρων (Piper 255)
- Όλη την εξάτμιση από χταπόδι και πίσω
- Πρόγραμμα από την powerchips
Τελικά βρήκα τους εκκεντροφόρους δεύτερο χέρι από Ιρλανδία και τους πήρα και δεν πλήρωσα για να γλυτώσω 50 ευρώ κούριερ ή έστω συστημμένη παράδοση. Οι εκκεντροφόροι δεν έφτασαν ποτέ σε εμένα, ενώ τα Ιρλανδικά ταχυδρομία έχουν καταγεγραμμένη την είσοδο του δέματος στην Ελλάδα, αλλά δεν υπάρχει tracking από εκεί και πέρα γιατί είχα επιλέξει την μεταφορά από εδάφους. Φυσικά χωρίς νούμερο ούτε τα ΕΛΤΑ μπορούν να κάνουν κάτι.
Έτσι χωρίς τους εκκεντροφόρους αυτός ο σχεδιασμός πήγε περίπατο...

Όμως δεν το έβαλα κάτω!..

Σχεδιασμός νούμερο 2

Μετά από πολύ πολύ σκέψη για τις διάφορες εναλλακτικές και με το σκεπτικό ότι δεν ήθελα να ξεπεράσω τα 165 Νm ροπής που είναι το θεωρητικό μέγιστο του iB5 κιβωτίου ταχυτήτων που έχουμε κατέληξα στα παρακάτω:

- Υπερκυβισμός στα 1600. Μερικά από τα πλεονεκτήματά του είναι ότι είναι μάλλον ο ιδανικός κυβισμός για το μπλοκ μας μιας και ο θάλαμος καύσης είναι σχεδόν τετράγωνος (διάμετρος=διαδρομή) πράγμα που δίνει μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης καθώς και ότι θα μπορούσα να έχω δύναμη σχεδόν στο σύνολο του φάσματος των στροφών χωρίς να ξεπεράσω πολύ το όριο της ροπής που είχα θέσει εξαρχής.
- Εκκεντροφόροι της KENT που για χρήση σε 1.6 ήταν δευτέρου σταδίου, μαζί με τροχαλίες.
- Πολλαπλή εισαγωγής από vvc
- Παράλληλος εγκέφαλος Dastek. Το Dastek προτιμήθηκε γιατί σου φτιάχουν χάρτες για όλο το φάσμα των στροφών και έτσι σε μερικό γκάζι προτεραιότητα έχει η ομαλή λειτουργία και οικονομία καυσίμου, ενώ σε πλήρες γκάζι η απόδοση. Αυτό με απλό πρόγραμμα δεν το αναλάμβανε κανείς, ενώ η λύση για άγραφο εγκέφαλο που κάνει το ίδιο και καλύτερα ήταν πολύ ακριβότερη.
- Εξάτμιση από το χταπόδι και πίσω

Από την θεωρία στην πράξη...

Πρώτα από όλα μάζεψα όλα τα ανταλλακτικά από Αγγλία (πολλαπλή εισαγωγής, εμβολοχιτώνια, dastek, kit εκκεντροφόρων και κάτι κολάρα samco). Από αυτά καινούργια ήταν μόνο τα εμβολοχιτώνια με τα ελατήρια. Όλα τα άλλα δεύτερο χέρι.
Έτσι εχθές δευτέρα το πρωί πήγα το αυτοκίνητο στο Λούρμπα για το πρώτο στάδιο της μετατροπής που περιλάμβανε τον υπερκυβισμό, την εγκατάσταση των εκκεντροφόρων και της πολλαπλής εισαγωγής.
Τα κακά μαντάτα δεν άργησαν να έρθουν και μαθαίνω ότι δεν ταιριάζουν οι εκκεντροφόροι που πήγα. Ήξερα ότι ήταν από παλαιότερο μοντέλο μιας και είχαν ράουλα, αλλά δεν ήξερα ότι αυτή ήταν η μοναδική αλλαγή στη σχεδίαση. Με ψάξιμο βρήκα το παρακάτω
Οι MEMS 3 ECU έχουν ένα σένσορα για να ξέρει η ECU σε κάθε χρονική στιγμή που βρίσκονται οι εκκεντροφόροι. Αυτό γίνεται με διάβασμα μιας προεξοχής για να γίνει κατανοητό που υπάρχει πάνω στον εκκεντροφόρο. Πιο αναλυτικά στα Αγγλικά:

CMP Sensor - MPi Engines
The CMP sensor on MPi engines is located on the camshaft cover (under the plastic cover) at the opposite end to the camshaft drive and reads off a reluctor on the exhaust camshaft. The sensor is a hall effect sensor which detects the reluctor mounted on the exhaust camshaft. The sensor receives a battery supply from the main relay. The sensor operates on the principle of a voltage generated when the sensor is exposed to a magnetic flux. This causes a potential difference in voltage as the reluctor passes the sensor which is detected as a digital signal by the ECM.

Έτσι οι εκκεντροφόροι δεν μπορούν να εγκατασταθούν σε μένα :cry:
0 στα 2 λοιπόν για τους εκκεντροφόρους. Επίσης τα ρυθμιζόμενα γρανάζια που μου έστειλαν μαζί είναι custom και δεν έχουν χαραγμένες μοίρες πάνω. Ο Λούρμπας μου πρότεινε να μην τα βάλουμε γιατί δεν είναι σίγουρος που είναι το 0, παρά έχει μόνο ως αναφορά την προηγούμενη τοποθέτηση. Έτσι δεν τα έβαλα και αυτά. Προφανώς όλα πάνε για πούλημα.

Έτσι σήμερα πήρα το αυτοκίνητο 1.6 με πολλαπλή εισαγωγής vvc και με τα κολλάρα τα καινούργια. Οι εκκεντροφόροι έμειναν οι μαμά μέσα.

Μελλοντικά βήματα
Επειδή τα εμβολοχιτώνια είναι καινούργια χρειάζονται στρώσιμο. Έτσι για 5000 κμ σίγουρα θα στρωθούν και θα γίνουν ανοίγματα προοδευτικά και σιγά σιγά.
Θα ψάξω για εκκεντροφόρους γιατί τώρα έχω πεισμώσει άσχημα. Μια, δύο ε, την τρίτη ελπίζω να μου κάτσουν.
Κοντά στα 7 με 10.000 κμ από τώρα που θα έχω αρχήσει να κοφτιάζω το μοτέρ θα μπει και η εξάτμιση από το χταπόδι και πίσω με αγωνιστικό καταλύτη και τέλος ο παράλληλος εγκέφαλος για να ολοκληρωθεί αρμονικά όλη η μετατροπή.
Ρεαλιστικά πιστεύω ότι θα ξεπεράσω τα 140 άλογα με όλα αυτά, αλλά στο τέλος το δυναμόμετρο θα δείξει.
Πάντως ήδη και στα λίγα χιλιόμετρα που έχω κάνει μέχρι 3000 σαλ το μοτέρ το νιώθεις ότι έχει περισσότερη ροπή και τραβάει καλύτερα.
Επίσης δεν υπήρχε ίχνος επικαθίσεων, όλα ήταν πεντακάθαρα οπότε θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ βενζίνη ΕΚΟ Kinitron από το πρατήριο που βάζω.
Life is too short not to...
crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από crAss »

Ξέχασα να πω ότι η δουλειά που έγινε στο Λούρμπα ήταν υποδειγματική και η τιμή πολύ φιλική, ενώ το αυτοκίνητο στην ουσία θα μπορούσα να το πάρω και την ίδια ημέρα αν δεν είχε γίνει αυτό με τους εκκεντροφόρους.
Life is too short not to...
kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από kostas200vi »

Αυτό δεν λέγεται βελτίωση αλλά γκαντεμιά. :shock:
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.
Άβαταρ μέλους
nikolas
Administrator
Δημοσιεύσεις: 8892
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από nikolas »

Καλά χιλιόμετρα Γιώργο, ελπίζω να το ευχαριστηθείς και αργά ή γρήγορα να το δεις στημένο όπως πραγματικά έχεις φανταστεί και σχεδιάσει..
azman
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Παρ Ιαν 14, 2005 5:02 pm
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από azman »

to xeirotero den mas eipes...poso phge olo ayto?synolo
crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από crAss »

To πόσο μου έχουν πάει οι εκκεντροφόροι με όλα αυτά δεν θα το πω γιατί δε με θέλει και είναι πολύ πιο πάνω τελικά από το να αγόραζα καινούργιο κιτ.

Εμβολοχιτώνια με ελατήρια καινούργια: 300 ευρώ
Πολλαπλή εισαγωγής: 80 ευρώ
Πεταλούδα: 80 ευρώ
Κολάρα: καπου 50 ευρώ γιατί τα είχα πάρει πακέτο με ένα σπόιλερ
Dastek: 150 ευρώ ο εγκέφαλος και θα πάει και κανένα 300 ευρώ ο προγραμματισμός (καινούργιος με προγραμματισμό έχει 850 ευρώ στην Ελλάδα)
Τώρα για κόστος τοποθέτησης δεν μπορώ να πω ακριβώς γιατί έκανα μαζί και το σέρβις των 60.000 κμ που περιλάμβανε ιμάντες κλπ, ενώ στην τιμή πλήρωσα και φλάτζα και αρκετά ακόμα πραγματάκια, οπότε το κόστος αποκλειστικά για τον υπερκυβισμό δεν μπορώ να υπολογίσω.
Life is too short not to...
kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από kostas200vi »

Γιωργο ευχομαι να πανε ολα καλα, αυτος ο Dastek τι λεει ? εντυπώσεις ?
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.
crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από crAss »

O dastek θα κάνει κανένα δίμηνο να μπει επάνω. Πρέπει να στρωθεί ο κινητήρας σωστά πρώτα γιατί το dastek προγραμματίζεται στο δυναμόμετρο και αναμένονται πάρα πολλά κοφτιάσματα. Για μένα είναι ένας από τους καλύτερους παράλληλους εγκεφάλους που παίζουν στην αγορά, ενώ η διαδικασία που δίνει η μαμά στους εξουσιοδοτημένους εμπόρους για να το προγραμματίσουν εγγυάται τη δημιουργία νέων χαρτών σε όλο το φάσμα των στροφών και σε μερικό φορτίο. Οι περισσότεροι που παίρνουν απλώς έναν άγραφο, περνάνε το βασικό πρόγραμμα ώστε απλώς να δουλεύει χαμηλά και παίζουν μόνο για να κερδίσουν ότι μπορούν ψηλά, πράγμα όχι θεμιτό για ένα αυτοκίνητο που το χρησιμοποιείς σαν το βασικό σου μεταφορικό όχημα. Έτσι όσο πας σιγά μέσα στην πόλη έχεις οικονομία καυσίμου και όταν το σανιδώνεις έχεις επιδόσεις.
Επίσης μπορεί να διαχειριστεί μέχρι και τετραπετάλουδο, σε εφαρμογές τούρμπο έξτρα injectors, μπορεί να προγραμματιστεί με περισσότερα από 1 προγράμματα και έτσι να έχεις πολλές δυνατές χαρτογραφήσεις (αυτό περισσότερο σε τούρμπο που μπορείς να έχεις πχ προγράμματα βελτιστοποιημένα για 4 διαφορετικές πιέσεις του τούρμπο). Γενικά κάνει σχεδόν ότι ένας άγραφος. Το κακό είναι ότι κοροιδεύει τη μαμά ECU για να πάρει αυτό που θέλει αντί να κάνει άμεσα ότι χρειάζεται, ενώ το καλό είναι πως όταν το βγάζεις το αυτοκίνητο γίνεται μαμά, και παίρνεις τον παράλληλο για το επόμενό σου αυτοκίνητο...
Life is too short not to...
Κώστας RWD
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 844
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 15, 2007 4:13 pm
Τοποθεσία: Mαρούσι
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από Κώστας RWD »

crAss έγραψε: Dastek: 150 ευρώ ο εγκέφαλος
:shock:
Μετάχειρο έτσι;;
MG TF turbo...
Meg@john
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 364
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 01, 2007 8:24 pm
Τοποθεσία: Megara
Επικοινωνία:

Re: Μηχανική βελτίωση του ΖR μου...

Δημοσίευση από Meg@john »

ποιος θα στο προγραμματίσει το πρόγραμμα crass;;
Εικόνα
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 12 επισκέπτες