Περί ECU των kseries και προγράμματα

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Περί ECU των kseries και προγράμματα

Δημοσίευση από crAss »

Στους kseries έχουν εγκατασταθεί 3 διαφορετικοί εγκέφαλοι:
- MEMS 1.9 (σε όλα τα αυτοκίνητα προ 2000, δηλαδή τα 200/400 και τα F με vin προ του 511xxx )
- MEMS 2 (μόνο στα F VVC)
- MEMS 3 (σε όλα τα αυτοκίνητα μετά το 2000, δηλαδή τα 25/45, τα ZR/ZS, τα TF και τα F με vin μετά του 511xxx)
Τα αυτοκίνητα με MEMS 1.9 και MEMS 2 ΔΕΝ επαναπρογραμματίζονται. Απαιτούν ή παράλληλο εγκέφαλο (πχ superchips, dastek) ή άγραφο (πχ emerald).
Τα αυτοκίνητα με MEMS 3 μπορούν να δεχθούν σειριακό προγραμματισμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να συνδέσουμε ένα λαπτοπ στην EOBD θύρα του αυτοκινήτου μας, να αντιγράψουμε το πρόγραμμα στο λαπτοπ και εκεί με συγκεκριμένο λογισμικό να πειράξουμε τους τρισδιάστατους χάρτες όπως θέλουμε.
Οι περιορισμοί που μπαίνουν εδώ έχουν να κάνουν με το hardware των εγκεφάλων μας. Οι Motorola που έχουμε παίρνουν πρόγραμμα όγκου δεδομένων μόλις 15 ΚΒ. Εκεί μέσα υπάρχει όλο το λογισμικό για να λειτουργήσει το αυτοκίνητο καθώς και οι μόλις 2 χάρτες. Να σημειωθεί ότι οι χάρτες πρέπει να μπορούν να κάνουν το αυτοκίνητο να λειτουργεί υπό διαφορετικές συνθήκες φορτίου, βενζίνης, περιβάλλοντος κλπ. Άλλα αυτοκίνητα έχουν περισσότερους χάρτες για να έχουν το δυνατόν βελτιστοποιημένη απόδοση σε οποιαδήποτε συνθήκη. Οι κινητήρες μας πχ δεν έχουν Knock sensor, αυτό σημαίνει πως δεν μπορούν να αντιληφθούν αν βάλουμε βενζίνη 95 οκτανίων ή 100 ή κάποιου άλλου αριθμού (στην Ευρώπη υπάρχει βενζίνη 93 οκτανίων σε μεγάλη κλίμακα, ενώ σε πολύ μικρή έχει εμφανιστεί και 103). Έτσι οι χάρτες μας είναι φτιαγμένοι για βενζίνη 95 οκτανίων, αν βάλουμε περισσοτέρων δεν θα μπορέσουμε να την αξιοποιήσουμε. Για τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που μίλησα πριν ας σκεφτούμε το παράδειγμα που οδηγούμε στις Άλπεις στην κεντρική Ευρώπη σε ένα μεγάλο υψόμετρο άνω των 2500 μέτρων. Η πυκνότητα του αέρα είναι πολύ χαμηλή και συνεπακόλουθα το οξυγόνο που περιέχεται στον αέρα λίγο. Αυτό πρέπει να το καταλάβει ο κινητήρας για να μην δώσει την ίδια ποσότητα καυσίμου που θα έδινε με το ίδιο άνοιγμα πεταλούδας δίπλα στην θάλασσα. Αυτά όλα τα έγραψα για να γίνει κατανοητό πως μπορούμε να πειράξουμε τους χάρτες, αλλά θέλει μεγάλη προσοχή το πώς θα το κάνουμε αυτό. Επίσης πρέπει να έχουμε υπόψη πως οι αισθητήρες με τους οποίους είναι εφοδιασμένο το όχημά μας έχουν συγκεκριμένο εύρος και επίσης οι διάφοροι μηχανισμοί έχουν ορισμένα περιθώρια λειτουργίας (πχ η αντλία καυσίμου έχει κάποιο μέγιστο σημείο παροχής/πίεσης που δεν μπορεί να το ξεπεράσει).
Που καταλήγουμε με όλα αυτά? Ο εγκέφαλός μας μπορεί να επαναπρογραμματιστεί με επιτυχία αν αλλάξουμε κάποια πράγματα σε λογικά πλαίσια. Έτσι αν μιλάμε για εισαγωγή, εξάτμιση και εκκεντροφόρους fast road δεν απαιτείται η λύση παράλληλου ή άγραφου. Αν όμως θέλουμε να πάμε σε τετραπετάλουδα, εκκεντροφόρους Ultimate road/αγωνιστικούς κλπ η λύση ενός παράλληλου ή άγραφου τις περισσότερες φορές είναι μονόδρομος.
Για να έχουμε ένα μπούσουλα η superchips ζητά στην Ελλάδα 550 ευρώ για επαναπρογραμματισμό και 150 για updates (αν κάνουμε και άλλες βελτιώσεις στο αυτοκίνητό μας), ενώ η τιμή για τον παράλληλο της superchips για MEMS1.9/2 ανεβαίνει στα 600 ευρώ (μπορεί να πειράξει μόνο ανάφλεξη και 1-2% μίγματα). Η superchips στέλνει το πρόγραμμα και φτιάχνεται στην Αγγλία ανάλογα με τις μετατροπές που έχεις κάνει στο όχημά σου. H dastek προγραμματίζει στο δυναμόμετρο και ζητά ανάλογα με τον έμπορο στην Ελλάδα 700-800 ευρώ, ενώ ο προγραμματισμός παίρνει 2 με 3 ημέρες. Προφανώς ο προγραμματισμός γίνεται από Έλληνα, οπότε καλό είναι να έχουμε πάρει κριτικές για το πόσο καλός είναι. Το dastek unichip έχει αρκετές δυνατότητες και μπορεί να μας καλύψει και με πολύ άγριους εκκεντροφόρους και τετραπετάλουδα. Συνήθως βέβαια εκεί πάμε σε λύση άγραφου εγκέφαλου. Η emerald είναι η πιο δοκιμασμένη λύση για τους κινητήρες μας. Τέλος υπάρχουν και ελληνικοί βελτιωτικοί οίκοι που με 300-400 κάνουν επαναπρογραμματισμό στο δυναμόμετρο.
Δεν πρέπει όμως ποτέ να ξεχνάμε ότι ο προγραμματισμός ανεξαρτήτως hardware είναι τόσο καλός όσο είναι ο προγραμματιστής μας. Ακόμα και μια emerald με μέτριο προγραμματισμό θα δώσει μέτριο αποτέλεσμα.
Για το πώς λειτουργούν οι εγκέφαλοί μας αναλυτικά ας διαβάσει όποιος θέλει τα παρακάτω:
Για MEMS 1.9
http://www.mgfcar.de/library/ENGINE_MAN ... MS_1.9.htm
Για MEMS 2
http://www.mgfcar.de/library/ENGINE_MAN ... EMS_2J.htm
Για MEMS 3
http://www.mgfcar.de/library/ENGINE_MAN ... MEMS_3.htm
Life is too short not to...

i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 10:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από i-VTec »

Άψογος Crass...Και αυτό και το άλλο με τους εκκεντροφόρους... :D ;) Να γίνουν sticky plz...

Απλά μια παρατήρηση σε κάτι που είπες παραπάνω όσον αφορά τα οκτάνια...Καύσιμα με διαφορετικό αριθμό οκτανίων καίγονται διαφορετικά,ανεξαρτήτως εγκεφάλου ή άλλων περιφερειακών...Το ότι δεν έχει knock sensor δεν σημαίνει ότι δεν του κάνει καλό μια βενζίνη περισσότερων οκτανίων,και καλύτερη θα είναι η καύση,και θα πάρεις κάτι ψιλά σε απόδοση...Απλά χωρίς knock sensor μπορεί να έχεις πρόβλημα αν βάλεις χάλια βενζίνη ή έχεις χώσει πολύ avance και δουλεύεις πολύ ψηλά σε r.p.m...Δεν θα υπάρχει δικλείδα ασφαλείας για την προανάφλεξη,λόγω απουσίας Knock sensor.Αλλά όπως προείπα,αυτό δεν σημαίνει ότι η 100άρα στα μοτέρ αυτά αποδίδει το ίδιο με την 95άρα...
Εικόνα

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από crAss »

Προφανώς και έχεις δίκαιο. Αυτό που λέω είναι ότι δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως ο εγκέφαλος τα περισσότερα οκτάνια της 100αρας και ότι η βελτίωση που βλέπουμε είναι μικρότερη από αυτή που θα μπορούσαμε να δούμε αν προγραμματίζαμε τον εγκέφαλο για 100αρα βενζίνη ή αν είχε εξαρχής Knock-sensor και χάρτες για αυτό το καύσιμο.
Life is too short not to...

Άβαταρ μέλους
nikolas
Administrator
Δημοσιεύσεις: 8892
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nikolas »

Πολύ ωραίος Γιώργο! Σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες που απ'όσο ξέρω συγκέντρωσες μετά από πολλών ημερών ψάξιμο..Το μόνο που θα συμπληρώσω είναι ότι MEMS 2 φόραγαν απ'όσο ξέρω και τα Vi.

Κώστας RWD
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 844
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 15, 2007 4:13 pm
Τοποθεσία: Mαρούσι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Κώστας RWD »

nikolas έγραψε:Πολύ ωραίος Γιώργο! Σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες που απ'όσο ξέρω συγκέντρωσες μετά από πολλών ημερών ψάξιμο..Το μόνο που θα συμπληρώσω είναι ότι MEMS 2 φόραγαν απ'όσο ξέρω και τα Vi.
ΜΕΜS 2 εγκέφαλο φοράνε το f vvc και το 200 vi.
Ο Μανώλης μου είπε ότι αν βάλω στο f εγκέφαλο από vi το μόνο πρόβλημα που θα έχω θα είναι στο ηλεκτρ.τιμόνι αλλά κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε ;)

Επίσης mems 2j φοράει και elise s1 111 ;)
MG TF turbo...

jimi
Αρχάριος
Αρχάριος
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Δευ Δεκ 17, 2007 10:55 am
Επικοινωνία:

Re: Περί ECU των kseries και προγράμματα

Δημοσίευση από jimi »

Πολύ ωραία τα παραπάνω και πολύ χρήσιμα μου άνοιξαν τα μάτια. Τώρα θέλω να ρωτήσω όμως κάτι που με καίει αρκετά χρόνια:
Στο 214 μου μπορώ να αλλάξω τον ΜΕΜS με κάποιο άλλο άγραφο?? τι επιπτώσεις θα έχει?
που μπορώ να το κάνω, έχω στο νου μου για τον άγραφο Megasquirt II, τι λέτε??
Ευχαριστώ...

Κώστας RWD
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 844
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 15, 2007 4:13 pm
Τοποθεσία: Mαρούσι
Επικοινωνία:

Re: Περί ECU των kseries και προγράμματα

Δημοσίευση από Κώστας RWD »

jimi έγραψε:Πολύ ωραία τα παραπάνω και πολύ χρήσιμα μου άνοιξαν τα μάτια. Τώρα θέλω να ρωτήσω όμως κάτι που με καίει αρκετά χρόνια:
Στο 214 μου μπορώ να αλλάξω τον ΜΕΜS με κάποιο άλλο άγραφο?? τι επιπτώσεις θα έχει?
που μπορώ να το κάνω, έχω στο νου μου για τον άγραφο Megasquirt II, τι λέτε??
Ευχαριστώ...
Δεν έχει κανένα μα κανένα νόημα.
Εκτός αν κάνεις υπερκυβισμό στα 1.8, βάλεις κεφαλή vvc, τέρατα εκκεντροφ κτλ κτλ ;)
MG TF turbo...

azman
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Παρ Ιαν 14, 2005 5:02 pm
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επικοινωνία:

Re: Περί ECU των kseries και προγράμματα

Δημοσίευση από azman »

kalh idea 8a htan na yparxei kapoy sto forum mia lista me ti kinitira kai egefalo exei ka8e mg-rover!egw den exw th gnwsh na to kanw an kapoios mporei 8a htan poly xrhsimo

Κώστας RWD
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 844
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 15, 2007 4:13 pm
Τοποθεσία: Mαρούσι
Επικοινωνία:

Re: Περί ECU των kseries και προγράμματα

Δημοσίευση από Κώστας RWD »

azman έγραψε:kalh idea 8a htan na yparxei kapoy sto forum mia lista me ti egefalo exei ka8e mg-rover!egw den exw th gnwsh na to kanw an kapoios mporei 8a htan poly xrhsimo
Για τον εγκέφαλο το έχει γράψει πιο πάνω ο Γιώργος (crass) ;)
MG TF turbo...

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: Περί ECU των kseries και προγράμματα

Δημοσίευση από kostas200vi »

Κώστας RWD έγραψε:
azman έγραψε:kalh idea 8a htan na yparxei kapoy sto forum mia lista me ti egefalo exei ka8e mg-rover!egw den exw th gnwsh na to kanw an kapoios mporei 8a htan poly xrhsimo
Για τον εγκέφαλο το έχει γράψει πιο πάνω ο Γιώργος (crass) ;)
Οφείλω να ομολογήσω ότι ήταν κατατοπιστικότατος, αν και ξέχασε το 200Vi :;T
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 11 επισκέπτες