Περί εκκεντροφόρων για Kseries

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1365
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Περί εκκεντροφόρων για Kseries

Δημοσίευση από crAss » Τετ Σεπ 19, 2007 12:07 pm

Ένα πολύ καλό πινακάκι που δείχνει συγκριτικά τους εκκεντροφόρους των kseries από το ultimatemg.
Εικόνα
Να σημειώσουμε πως οι εκκεντροφόροι του F 1.8 είναι ίδιοι με τους εκκεντροφόρους όλων των 1.4, 1.6 και 1.8 εκτός των tf προφανώς.
Μετά από πολύ ψάξιμο κατέληξα στα παρακάτω ειδικά για τον κινητήρα τον 1.4, ο οποίος ξέρω μετά από δυναμομέτρηση του αυτοκινήτου μου ότι βγάζει τη μέγιστη ισχύ κοντά στις 6800.
- Δεν έχει νόημα να αλλάξει κάποιος εκκεντροφόρους στον 1.4 αν δεν ανεβάσει τον κόφτη. Ακόμα και οι εκκεντροφόροι που προτείνει η Piper για τον 1.4 και φαίνονται στον πίνακα ως BP255 απαιτούν για να δώσουν 6 με 8 άλογα τροχαλίες και ρύθμιση. Οι διαφορές τους με τους μαμά είναι απειροελάχιστες. Οι τροχαλίες να μην ξεχνάμε ότι μας ενδιαφέρουν όχι μόνο για τον ευκολότερο χρονισμό, αλλά γιατί έχουν μικρότερο βάρος, άρα παρουσιάζουν μικρότερη αδράνεια και τελικά έχουν μικρότερες απώλειες. Νόημα λοιπόν χωρίς μεταβολή του κόφτη έχει ίσως μόνο η αλλαγή των τροχαλιών και ο χρονισμός ακριβείας των μαμά εκκεντροφόρων
- Ο 1.8 πνίγεται με τους εκκεντροφόρους τους μαμά και αποδίδει την μέγιστη ισχύ του μόλις στις 5600 σαλ περίπου. Εδώ η αλλαγή των εκκεντροφόρων είναι σχεδόν επιβεβλημένη για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε πλήρως αυτόν τον κινητήρα.
Λύση 1.
Χρησιμοποιούμε τους εκκεντροφόρους από τα tf115/135 οι οποίοι είναι πιο άγριοι (φαίνεται στον παραπάνω πίνακα) και είναι η ίδιοι με τους r140 της ptp. Μπορούν να βρεθούν δεύτερο χέρι με κοντά 100 ευρώ. Επίσης ο Dave Andrews προτείνει τη χρήση 2 εκκεντροφόρων εξαγωγής από vvc κινητήρα που έχουν ελάχιστα μικρότερο βύθισμα από αυτό των εκκεντροφόρων του tf. Επίσης προτείνει τη χρήση εκκεντροφόρου εξαγωγής του tf στον vvc. Για να τους εκμεταλλευτούμε πλήρως θέλουμε και πρόγραμμα. Αν το αυτοκίνητό μας έχει MEMS 3 εγκέφαλο τότε μπορούμε να κάνουμε remap. Αν έχουμε MEMS 1.9 ή MEMS 2 (μόνο το F VVC) τότε θέλουμε παράλληλο εγκέφαλο. Με αυτά θα παίζουμε κοντά στα 140 άλογα και με ομορφότερες καμπύλες ισχύος. Κόστος για όλα αυτά μεταξύ 700 και 800 ευρώ.
Λύση 2
Πάμε για πιο άγριους εκκεντροφόρους από την Piper ή την Kent δηλαδή για τους ΒΡ270 και τους αντίστοιχους της Kent . Πρέπει να προσέξουμε ότι εδώ οριακά δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τίποτε άλλο στον κινητήρα μας εκτός από το πρόγραμμα που οριακά μπορεί η μαμά ecu να μας καλύψει με remap. Κόστος να υπολογίζουμε κοντά στα 1500 ευρώ και τελική ιπποδύναμη κάπου στα 150+ άλογα.
Λύση 3
Δεν θα την αναπτύξω, αλλά πάμε για κανίβαλους εκκεντροφόρους που ο μαμά εγκέφαλος δεν μπορεί να αξιοποιήσει, ενώ το αυτοκίνητο πια είναι περισσότερο για πίστα και λιγότερο για δρόμο. Στην καλύτερη μιλάμε για 2000 ευρώ, ενώ μπορούμε εύκολα να ανέβουμε σε αστρονομικά νούμερα ειδικά αν συνεχίσουμε με τετραπετάλουδα κλπ.
Τέλος πρέπει να σημειώσουμε την αξία του σωστού χρονισμού των εκκεντροφόρων. Όλα σχεδόν τα συνεργεία χρησιμοποιούν απλώς τα σημάδια που υπάρχουν. Στο παρακάτω link θα δείτε πως μπορεί να γίνει χρονισμός ακριβείας, ο οποίος μπορεί να δώσει ακόμα και πάνω από 5 άλογα, ενώ η διαφορά είναι εμφανής σε όλο το φάσμα των στροφών.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/en" onclick="window.open(this.href);return false; ... timing.htm

Τέλος για περισσότερες πληροφορίες
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/en" onclick="window.open(this.href);return false; ... ptions.htm
http://members.aol.com/_ht_a/DVAndrews/kengine.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Update πολύ σημαντικό

Μοιράζομαι το πάθημά μου για να γλυτώσετε οι υπόλοιποι. Όσοι κινητήρες είναι εξοπλισμένοι με MEMS 3 εγκέφαλο έχουν ένα αισθητήρα για να γνωρίζουν σε ποια θέση βρίσκονται οι εκκεντροφόροι σε κάθε στιγμή. Αυτός ο αισθητήρας βρίσκεται στο καπάκι των εκκεντροφόρων και διαβάζει ένα "βουναλάκι" πάνω στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Κατά αυτόν τον τρόπο εκκεντροφόροι που κατασκευάστηκαν πριν το 2002 99% ΔΕΝ θα κάνουν για νεώτερα αυτοκίνητα. Επίσης μετά από επικοινωνία με την ΚΕΝΤ έμαθα ότι η ΚΕΝΤ δεν βγάζει εκκεντροφόρους για MEMS 3 γενικώς, οπότε περιοριζόμαστε στην Piper κατά βάση (και εκεί με προσοχή) στην Ptp και την QED (δεν το έχω διασταυρώσει για αυτή).
ΠΡΟΣΟΧΗ

Update πολύ σημαντικό 2

Όπως θα ξέρετε έχω βάλει στο αυτοκίνητό μου τους piper 270H με τα μαμά γρανάζια. Αυτό το έκανα γιατί ήξερα πως είναι πολύ δύσκολο να βρω κάποιον να μου χρονίσει με ακρίβεια τους εκκεντροφόρους και πως ήταν τσάμπα λεφτά να βάλω ρυθμιζόμενες τροχαλίες στα μαμά σημάδια. Επίσης η piper έλεγε ότι προτείνεται να μπουν τροχαλίες, αλλά όχι ότι επιβάλλεται. Αποτέλεσμα το αυτοκίνητο πήγαινε μια χαρά, αν εξαιρέσουμε ένα μικρό κροτάλισμα στο ρελαντί. Όμως όταν πήγα να βγάλω κάρτα καυσαερίων, τα καυσαέρια ήταν στο θεό με περιοδικότητα, δηλαδή ξεκίναγαν από μία χαμηλή τιμή νορμάλ ανέβαιναν σε ύψη τρελά πάνω από τα όρια και μετά έπεφταν πάλι. Επίσης το δεύτερο που μετρήθηκε ήταν η υποπίεση, η οποία ήταν ΠΑΡΑ πολύ μεγάλη. Συμπέρασμα που βγήκε από τον κ. Λούρμπα και τον Μανώλη ότι έφταιγαν οι εκκεντροφόροι που δεν άνοιγαν σωστά. Έτσι μπήκα στην διαδικασία, αγόρασα γρανάζια και έγινε και χρονισμός ακριβείας. Το αποτέλεσμα ήταν εμφανές με το που γύρισα το κλειδί στην μίζα. Το κροτάλισμα είχε φύγει. Κάρτα καυσαερίων έβγαλα κανονικά και στο δρόμο το μοτέρ έγινε πιο βελούδινο, ενώ ανεβάζει γρηγορότερα.
Συμπέρασμα. Ακόμα και για τους εκκεντροφόρους πρώτου σταδίου ΠΡΕΠΕΙ να μπαίνουν ρυθμιζόμενα γρανάζια. Αν δεν θέλουμε να μπούμε στο κόστος των γραναζιών και στο ψάξιμο για άνθρωπο που να ξέρει να κάνει χρονισμό ακριβείας, καλύτερα να μείνουμε στους εκκεντροφόρους του tf ή της ptp που ο χρονισμός τους είναι αυτός που έχουν τα μαμά γρανάζια...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος crAss την Σάβ Σεπ 20, 2008 11:24 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Life is too short not to...

Άβαταρ μέλους
nikolas
Administrator
Δημοσιεύσεις: 8911
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nikolas » Τετ Σεπ 19, 2007 3:54 pm

Επίσης πολύ χρήσιμη δημοσίευση Γιώργο που αξίζει συγχαρητήρια και καταχώρηση ως "υπόμνημα" ώστε να το βρίσκουν εύκολα όλα τα μέλη..
Να σε αγγαρέψω λίγο? Μπορείς να μάθεις αν τον εκκεντροφόρο του TF135 αναλαμβάνει ο Dave Andrews ή κάποιος άλλος στο εξωτερικό να τον "τροποποιήσει" για να τον βάλει σε αυτοκίνητο με ντιστριμπιτέρ?

Άβαταρ μέλους
crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1365
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από crAss » Πέμ Σεπ 20, 2007 8:41 am

Note that for installing TF135 cams into a car equipped with the older MEMS1.9 (post 2001 MGFs and TF use MEMS3) you will require a distributor drive - Bush-Drive Spindle, Distributor, part number NJJ10001. The alternative is to cut the distributor drive from your existing inlet cam: it's your call.

Αυτά λέγονται σε ένα από τα παραπάνω λινκ. Να το μεταφράσω και για μερικά παιδιά που ίσως δεν τα πηγαίνουν καλά με τα Αγγλικά.

"Για να εγκαταστήσουμε τους εκκεντροφόρους από TF σε αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με εγκέφαλο MEMS 1.9 θα χρειαστούμε και οδηγό για το ντιστριμπιτέρ (κωδικός ανταλλακτικού NJJ10001, τιμή κάτι λιγότερο από 50 ευρώ). Η εναλλακτική είναι να κόψουμε το ανταλλακτικό από τον υπάρχον εκκεντροφόρο και να το χρησιμοποιήσουμε στον καινούργιο.
Για εμένα με τόσο μικρό κόστος αξίζει να αγοράσουμε ένα καινούργιο και να βάλουμε παρά να αρχίσουμε το κόψε ράψε.
Life is too short not to...

Κώστας RWD
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 848
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 15, 2007 4:13 pm
Τοποθεσία: Mαρούσι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Κώστας RWD » Παρ Οκτ 05, 2007 7:31 pm

crAss έγραψε:"Για να εγκαταστήσουμε τους εκκεντροφόρους από TF σε αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με εγκέφαλο MEMS 1.9 θα χρειαστούμε και οδηγό για το ντιστριμπιτέρ (κωδικός ανταλλακτικού NJJ10001, τιμή κάτι λιγότερο από 50 ευρώ). Η εναλλακτική είναι να κόψουμε το ανταλλακτικό από τον υπάρχον εκκεντροφόρο και να το χρησιμοποιήσουμε στον καινούργιο.
Για εμένα με τόσο μικρό κόστος αξίζει να αγοράσουμε ένα καινούργιο και να βάλουμε παρά να αρχίσουμε το κόψε ράψε.
Σε mems 2j θα ισχύει ότι και για mems 1.9, ε;
MG TF turbo...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης