Σωληνάκια αεροπορικού...

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από crAss »

Ακριβώς αυτό πίστευα και εγώ, αλλά από ότι φαίνεται έχουν εξελιχθεί τα πράγματα. Σωληνάκι με υγρό φρένων φτάνει μέχρι πίσω και καταλήγει σε πιστόνι μικρό το οποίο πιέζει τη δαγκάνα στο τύμπανο για να φρενάρει. Και μάλιστα το πιστόνι είναι πολύ μικρότερο σε μέγεθος από αυτό που απαιτεί ένα δισκόφρενο. Η ντίζα υπάρχει, αλλά αφορά μόνο το χειρόφρενο και είναι ανεξάρτητος μηχανισμός από το μηχανισμό εμπλοκής του ταμπούρου.
Οπότε έχει λογική να βάλεις και αεροπορικού στα ταμπούρα. Βέβαια επειδή απαιτείται μικρότερη κίνηση του πιστονιού ενεργοποίησης του ταμπούρου και άρα μικρότερο σωληνάκι ή μετατόπιση υγρού σε σχέση με τα δισκόφρενα, δεν ξέρω πόσο κερδίζεις από την τοποθέτηση αεροπορικού τύπου σωληνάκια στα ταμπούρα.
Επίσης στα ταμπούρα η ρύθμιση είναι το Α και το Ω. Η ρύθμιση των ταμπούρων καθορίζει την αίσθηση και το βύθισμα του πεντάλ των φρένων και όχι τα εμπρός δισκόφρενα τα οποία όμως κάνουν την πολύ δουλειά. Τελικά επειδή κατά 80% δεν πρόκειται να αλλάξω τα πίσω φρένα (μέχρι 150 άλογα με χαρακτούς αεριζόμενους μπροστά και καλά ρυθμισμένα ταμπούρα πίσω είναι αρκετά) θα πάρω το σετάκι με τα αεροπορικού για τα ταμπούρα. Αν είναι να σκάσω 300 για άξονα και άλλα 200 για δίσκους πίσω σιγά που θα μου φανούν 50 ευρώ ακριβά τα σωληνάκια τα καινούργια για πίσω.
Ελπίζω πάντως συνολικά με
- τακάκια EBC green stuff
- σωληνάκια αεροπορικού
- υγρά DOT 4.1
- καλή ρύθμιση
να βελτιωθεί η κατάσταση του φρεναρίσματος...
Life is too short not to...
panagiotis
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1217
Εγγραφή: Παρ Δεκ 23, 2005 1:21 pm
Τοποθεσία: Δραπετσώνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από panagiotis »

σωστα τα λες, αλλα οπως και να εχει και μονο απο εμφανιση ειναι
αλλιως τα δισκοφρενα πισω...
εγω θα τα εβαζα, αν και νομιζω πως το κοστος πρεπει να ειναι κατα
πολυ χαμηλοτερο απο αυτο που ανεφερες.
δεν νομιζω να θες 500€ για αξονα και φρενα απο ενα τρακαρισμενο
160αρι.
nonskatoflore
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 794
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 06, 2005 3:45 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nonskatoflore »

Πάντως εγώ έχω στα ταμπούρα μου σίγουρα σωληνάκια υψηλής οπότε λογικά είναι όπως τα λέει ο crAss.Με 500 ευρώ βάζεις ολοκαίνουργια πίσω φρένα σε μας εδώ πάνω,οπότε αν βρεις μεταχειρισμένα (πράγμα πανδύσκολο) θα σου βγουν πολύ πιο φτηνά.crAss όταν ρυθμίσεις τα ταμπούρα πες μου αν γίνεται τί ακριβώς ρυθμίσεις έκανες για να την ψάξω κι εγώ λίγο με τα δικά μου,πρέπει να τα κάνω να φρενα΄ρουν λίγο πιο δυνατά γιατί καμμιά μέρα σε κανα δυνατό φρενάρισμα θα κάνω ανάποδα μου φαίνεται γιατι είναι πολύ πιο δυνατά τα μπροστά από τα πίσω φρένα
Σωτήρης-MG Zr 105(και πάλι!!) ('05)
Εικόνα
crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από crAss »

Κοίτα είναι όλα θέμα ρύθμισης. Αυτό το κατάλαβα με το παλιό μου αυτοκίνητο. Είχα ένα seat ibiza '93 το τετράγωνο με τα 73 άλογα. Λοιπόν μετά το 2000 το είχα παρατήσει και άλλαζα μόνο ότι χάλαγε και το αυτοκίνητο έμενε. Κάποια στιγμή όταν δεν σταμάταγε με τίποτα το πήγα σε έναν φρενά στη γειτονιά μου. Είχα ακούσει πολλά καλά λόγια σε άλλα φόρουμ και έτσι του είπα πολύ απλά άλλαξε ότι νομίζεις με το ελάχιστο κόστος για να φρενάρω. Το αυτοκίνητο μετά από αυτό η μέρα με τη νύκτα στο φρενάρισμα. Έκανε κάποιο ρεγουλάρισμα στην κατανομή εμπρός-πίσω πέδησης, το σήκωνε στον αέρα και ρύθμιζε τα ταμπούρα. Μου εξήγησε ότι ναι μεν δεν πάει ποτέ πάνω από 30% η κατανομή φρεναρίσματος πίσω, αλλά είναι σχεδόν 100% υπεύθυνη για τη διαδρομή του πεντάλ και την αίσθηση όταν έχεις ταμπούρα. Επίσης μου είχε πει πως τα ταμπούρα αν ρυθμιστούν σωστά και καλά για αυτοκίνητα μέσης ιπποδύναμης είναι εφάμιλα και σε μερικές περιπτώσεις ίσως και λίγο καλύτερα από δισκόφρενα πίσω.
Η ρύθμιση από ότι κατάλαβα έχει να κάνει
- με την κατανομή πέδησης εμπρός-πίσω
- με τη ρύθμιση της απόστασης της δαγκάνας από το ταμπούρο (για αυτό δεν χρειάζεται να καρφώνουμε έξτρα φερμουίτ, αρκεί αν ξέρει ο μάστορας να ρυθμίσει τη δαγκάνα)
Επίσης νομίζω ότι υπάρχει και ρύθμιση κατανομής δεξί-αριστερού πίσω ταμπούρων σε μερικά αυτοκίνητα. Αυτό το λέω με επιφύλαξη δεν είμαι σίγουρος.
Επίσης ενώ το ταμπούρο έχει σημαντικά μικρότερο κόστος για τους κατασκευαστές, έχει πολλά εξαρτήματα και απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο για έλεγχο ρύθμιση σε σχέση με τα δισκόφρενα που το μόνο που κάνεις είναι να αλλάζεις τακάκια. Τέλος το μάξιμουμ που έχω δει σε αντιπροσωπίες είναι να τρίβουν λίγο το τύμπανο και τίποτε άλλο για συντήριση και να κυριαρχεί η άποψη αλλάζουμε τακάκια εμπρός και τα πίσω άστα ως έχουν.
Ο φρενάς μου θα πάρει νομίζω κάτι πάνω από 60 ευρώ εργατικά για εμπρός-πίσω με τα υλικά δικά μου.
Σε άλλο θέμα διάβασα και πως ενδεχομένως έχεις πρόβλημα με τον εγκέφαλο του ABS αν αλλάξεις από ταμπούρα σε δισκόφρενα γιατί η συμπεριφορά είναι διαφορετική. Και μάλλον είναι σωστό αυτό γιατί είναι στη μέση και η ηλεκτρονική κατανομή πέδησης (ΕΒD) που λογικά πρέπει να έχει δεδομένα συμπεριφοράς φρεναρίσματος αποθηκευμένα.
Life is too short not to...
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες