Re: Υπολογισμός εκπομπών ρύπων και τελών κυκλοφορίας
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιουν 06, 2015 9:10 pm
Η νέα κυβέρνηση σκέφτεται να αλλάξει ριζικά το τρόπο φορολόγησης των ΙΧ. Έτσι φαίνεται ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να υπάρξει φορολογία στην κατηγορία αυτοκινήτων με μηδενικά τέλη και τα τέλη κυκλοφορίας να προσαρμοστούν σε σχέση με τη τιμή αγοράς.Σύμφωνα με τον Real.gr σκέφτονται να κατεβάσουν το όριο στα 80γρ/co2 αντί το 100γρ/co2 που ισχύει στις μέρες μας, με στόχο η κυβέρνηση να αντλήσει από αυτό το μέτρο 4 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον σχεδιάζεται η δημιουργία αντικινήτρων για τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα και για τα ρυπογόνα με την καταβολή φόρου περιβάλλοντος.Το «τέλος» περιβάλλοντος σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες θα επιβληθεί στα ρυπογόνα οχήματα αλλά και στα αυτοκίνητα 20ετίας. Αν κάποιο όχημα είναι ρυπογόνο οι διαφορές μετρήσεις μπορούν να το επιβεβαιώσουν ή να το διαψεύσουν, αλλά όταν το κριτήριο για την επιβολή του φόρου είναι η ηλικία τι αποδεικνύει εκ των προτέρων ότι το αυτοκίνητο 20ετίας είναι ρυπογόνο; Μήπως τελικά το λάβαρο που υψώνεται στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος εξυπηρετεί τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών;
Όπως σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς έτσι και στο αυτοκίνητο σημασία δεν έχει η ηλικία, αλλά η σωστή συντήρηση που μπορεί να το διατηρήσει σαν καινούργιο. Για αυτό θεωρώ ότι στα πλαίσια της προώθησης καινούργιων αυτοκινήτων, επικρατεί η άποψη ότι το παλαιό όχημα είναι απαραίτητα και πιο ρυπογόνο από κάποιο καινούργιο. Ας υποθέσουμε όμως ότι είναι. Γιατί δεν δίνονται κίνητρα τα παλαιά αυτοκίνητα να βάλουν υγραέριο κίνησης (σύμφωνα με τον real.gr σκέφτονται και αυτό το ενδεχόμενο) που κατά τεκμήριο εκπέμπει λιγότερους ρύπους από την βενζίνη; Έστω ότι κάποιος για του δικούς του λόγους δεν επιλέγει το υγραέριο κίνησης, γιατί δεν του δίνεται το κίνητρο στο παλαιό του όχημα να βάλει καινούργιου τύπου κινητήρα αφού θεωρητικά υπάρχει αυτή η δυνατότητα ;
Η προηγούμενη κυβέρνηση κάποια στιγμή σκεφτόταν να υλοποιήσει το μέτρο να βάλουν όλα τα οχήματα Gps και να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει των χιλιομέτρων που έχουν κάνει. Αν και κατά τη γνώμη μου αυτό θα αποτελούσε ένα πιο δίκαιο μέτρο σε σχέση με το αυθαίρετο κριτήριο της ηλικίας του οχήματος, δεν παύει να προκαλεί ξανά αδικίες (αν υποθέσουμε ότι το κριτήριο μας είναι η ποσότητα των ρύπων), αφού το ίδιο όχημα καταναλώνει διαφορετική ποσότητα καυσίμου με μέση ωριαία ταχύτητα 80χλμ σε σχέση με τη ταχύτητα των 130χλμ την ώρα. Θα το θεωρούσαμε όμως την καταβολή φόρου ανάλογα με τα χιλιόμετρα πιο δίκαιη αφού δεν μπορεί να επιβαρύνονται το ίδιο ένας που κάνει 20000 χλμ το χρόνο με κάποιον που κάνει 4000 χλμ το χρόνο.Τέλος σκέφτονται να αυξήσουν την φορολόγηση στα πετρελαιοκίνητα οχήματα ή με την επιβολή "πράσινου τέλους" ή με την αύξηση της φορολόγησης του πετρελαίου κίνησης.
πηγή : Άρθρο μου στο thinkover.gr ( http://www.thinkover.gr/2015/05/27/neos ... ftokinita/ )
real.gr ( http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?p ... 62&catID=2 )
Όπως σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς έτσι και στο αυτοκίνητο σημασία δεν έχει η ηλικία, αλλά η σωστή συντήρηση που μπορεί να το διατηρήσει σαν καινούργιο. Για αυτό θεωρώ ότι στα πλαίσια της προώθησης καινούργιων αυτοκινήτων, επικρατεί η άποψη ότι το παλαιό όχημα είναι απαραίτητα και πιο ρυπογόνο από κάποιο καινούργιο. Ας υποθέσουμε όμως ότι είναι. Γιατί δεν δίνονται κίνητρα τα παλαιά αυτοκίνητα να βάλουν υγραέριο κίνησης (σύμφωνα με τον real.gr σκέφτονται και αυτό το ενδεχόμενο) που κατά τεκμήριο εκπέμπει λιγότερους ρύπους από την βενζίνη; Έστω ότι κάποιος για του δικούς του λόγους δεν επιλέγει το υγραέριο κίνησης, γιατί δεν του δίνεται το κίνητρο στο παλαιό του όχημα να βάλει καινούργιου τύπου κινητήρα αφού θεωρητικά υπάρχει αυτή η δυνατότητα ;
Η προηγούμενη κυβέρνηση κάποια στιγμή σκεφτόταν να υλοποιήσει το μέτρο να βάλουν όλα τα οχήματα Gps και να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει των χιλιομέτρων που έχουν κάνει. Αν και κατά τη γνώμη μου αυτό θα αποτελούσε ένα πιο δίκαιο μέτρο σε σχέση με το αυθαίρετο κριτήριο της ηλικίας του οχήματος, δεν παύει να προκαλεί ξανά αδικίες (αν υποθέσουμε ότι το κριτήριο μας είναι η ποσότητα των ρύπων), αφού το ίδιο όχημα καταναλώνει διαφορετική ποσότητα καυσίμου με μέση ωριαία ταχύτητα 80χλμ σε σχέση με τη ταχύτητα των 130χλμ την ώρα. Θα το θεωρούσαμε όμως την καταβολή φόρου ανάλογα με τα χιλιόμετρα πιο δίκαιη αφού δεν μπορεί να επιβαρύνονται το ίδιο ένας που κάνει 20000 χλμ το χρόνο με κάποιον που κάνει 4000 χλμ το χρόνο.Τέλος σκέφτονται να αυξήσουν την φορολόγηση στα πετρελαιοκίνητα οχήματα ή με την επιβολή "πράσινου τέλους" ή με την αύξηση της φορολόγησης του πετρελαίου κίνησης.
πηγή : Άρθρο μου στο thinkover.gr ( http://www.thinkover.gr/2015/05/27/neos ... ftokinita/ )
real.gr ( http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?p ... 62&catID=2 )