Ψαχνωντας στην Βικη

Νέα της MG-Rover Group
Απάντηση
PaNoSGR
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1745
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 01, 2008 10:57 pm
Τοποθεσία: ΑΝ@βΑΣειΣ-ΚαΤαΒαΣεις
Επικοινωνία:

Ψαχνωντας στην Βικη

Δημοσίευση από PaNoSGR »

Τι σκαλωμα εφαγα στις 11:25 το βραδυ αλλα ετσι ειναι οι ωρες οιστρου και ιδου

"Η MG Rover ήταν η τελευταία ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία της Μ. Βρετανίας. Η εταιρεία δημιουργήθηκε μετά την απόσχιση της MG και της Rover από τη BMW το 2000, οι οποίες, με την υποστήριξη της βρετανικής κυβέρνησης πουλήθηκαν στην Phoenix Venture Holdings, αντί της Alchemy Partners, της οποίας το σχέδιο ανασυγκρότησης περιελάμβανε και απολύσεις προσωπικού. Η εταιρεία εισήλθε σε καθεστώς οικονομικής διαχείρησης (ουσιαστικά σε καθεστώς πτώχευσης) τον Απρίλιο του 2005, με την Phoenix να παραδίδει τη διοίκηση και ευθύνη της εταιρείας στην εταιρεία οικονομικών συμβούλων PricewaterhouseCoopers, η οποία έγινε ο διαχειριστής της επιχείρησης, για να διαπιστώσει αν υπάρχουν περιθώρια διάσωσής της. Μετά από έντονη φημολογία που αφορούσε τους πιθανούς αγοραστές, οι τρεις προτιμητέοι αγοραστές ήταν η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία SAIC, η εταιρεία Project Kimber και η επίσης κινεζική Nanjing Automotive Group."

Φτανοντας σε αυτο το σημειο σε αφηνει πανω στο καλητερο και συνεχισα να κοιταζω τις ενα καρο πληροφοριες που ειχε ως που εφτασα στο τελος για να βρω και το υπολοιπο του αρθρου

"Εξαγορά από τη Nanjing Automobile Group"

Στις 15 Απριλίου 2005, ανακοινώθηκε τελικά πως η SAIC αρνήθηκε να αγοράσει την εταιρεία. Χωρίς άλλο σχέδιο σωτηρίας, η PWC κατέληξε πως η εταιρεία πτωχεύει και πως πολύ σύντομα θα εκδοθούν οι αποφάσεις για τη διάλυση της εταιρείας και την απόλυση του προσωπικού που εργαζόταν στο εργοστάσιο του Λόνγκμπριτζ. Η SAIC υποστήριξε πως είχε κατοχυρώσει τα πνευματικά δικαιώματα για την παραγωγή των μοντέλων Rover 25 και Rover 75 αλλά και την παραγωγή των κινητήρων της σειράς Κ της Rover Powertrain, όμως οι διαχειριστές της εταιρείας διέκριναν πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη σωτηρία άλλων κομματιών της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της MG και η Παρασκευή, 13 Μαΐου 2005 ήταν η τελική ημερομηνία υποβολής προσφορών για τους πιθανούς αγοραστές. Στο διαγωνισμό εμφανίστηκε η κινεζική Nanjing Automotive Group, στην οποία και πουλήθηκε τελικά όλα τα υπόλοιπα κομμάτια της MG Rover. Η Nanjing ξεκίνησε τη μεταφορά εξοπλισμού από το Λόνγκμπριτζ στη Κίνα, και στις 17 Σεπτεμβρίου έγινε γνωστό πως οι εταιρείες Nanjing και SAIC ήταν κοντά σε συμφωνία για την κοινή παραγωγή των Rover 25 και των κινητήρων της σειράς K, ενώ η SAIC θα παρήγαγε μια μεγαλύτερη σε μήκος έκδοση του Rover 75. H Nanjing είχε επαφές με τη GB Sports Cars, μια ομάδα πρώην μάνατζερ της Rover, για την επανέναρξη παραγωγής της MG στο Λόνγκμπριτζ. Πρόσφατα έγινε γνωστή η δέσμευση της κινεζικής εταιρείας για επανέναρξη της λειτουργίας του Λόνγκμπριτζ στις αρχές του 2007.

Συμπληροματικα


Rover (αυτοκινητοβιομηχανία)

Είδος Αυτοκινητοβιομηχανία
Ίδρυση Δεκαετία 1890, ως Rover Cycle Company
Έδρα Λόνγκμπριτζ, Μεγάλη Βρετανία
Πρόσωπα Τζων Κ. Στάρλι (ιδρυτής και 1ος πρόεδρος)
Υπάλληλοι 9.000
Ιστότοπος rover.com

Η Rover (Ρόβερ) ήταν μια βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία και ύστερα μια φίρμα βασισμένη στο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων του Λόνγκμπριτζ στο Μπέρμινγκχαμ. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία αποτελούσε κομμάτι του Ομίλου MG Rover. Τον Απρίλιο του 2005, η παραγωγή σταμάτησε όταν η εταιρεία βρέθηκε σε οικονομικό αδιέξοδο. Τον Ιούλιο 2005, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nanjing Automobile Group απέκτησε την MG, με σχέδια για επανέναρξη της παραγωγής σε εργοστάσια στην Κίνα και στο Λόνγκμπριτζ, στις αρχές του 2007. Στις 18 Σεπτεμβρίου 2006 η φίρμα Rover ανήκει στη Ford Motor Company, που την τοποθέτησε στον όμιλο πολυτελών αυτοκινήτων, Premier Automotive Group. Στις 2 Ιουνίου 2008 η φίρμα Rover πωλήθηκε στην ινδική Tata Motors μαζί με τις Jaguar και Land Rover.


Το πρώτο όχημα με το όνομα Rover, ήταν ένα τρίκυκλο παραγωγής της εταιρείας Starley & Sutton (Στάρλι και Σάττον) στο Κόβεντρι της Αγγλίας το 1883. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον John Kemp Starley (Τζων Κεμπ Στάρλι) και τον William Sutton (Γουίλιαμ Σάττον) το 1878. Ο Στάρλι εργαζόταν προηγουμένως με τον θείο του, James Starley (Τζέιμς Στάρλι) στην παραγωγή ραπτομηχανών, η οποία το 1869 μετατράπηκε σε παραγωγή ποδηλάτων.

Στις αρχές της Δεκαετίας του 1880, τα διαθέσιμα ποδήλατα της εταιρείας ήταν το ποδήλατο τύπου ariel και τα τρίκυκλα με μεγάλους τροχούς. Ο Τζων Στάρλι έγραψε ιστορία το 1885, όταν δημιούργησε το Rover Safety Bicycle (Ποδήλατο/Δίκυκλο Ασφάλειας Ρόβερ), ένα ποδήλατο με κίνηση στον πίσω τροχό, οδηγούμενο από αλυσίδα με δύο τροχούς ίδιου μεγέθους, το οποίο ήταν πολύ πιο σταθερό από τα ποδήλατα με τους μεγάλους τροχούς. Πολλά περιοδικά ποδηλάτου είχαν γράψει για το Ρόβερ, πως "άνοιξε το δρόμο για τα ποδήλατα του μέλλοντος", και η φράση αυτή χρησιμοποιήθηκε για διαφημιστικούς σκοπούς για πολλά χρόνια. Το "Ρόβερ" θεωρείται από πολλούς ιστορικούς το πρώτο μοντέρνο ποδήλατο. Το 1888 ο Στάρλι δημιούργησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο όμως ποτέ δεν βγήκε στην παραγωγή.

Το 1889 η εταιρεία μετονομάσθηκε σε J. K. Starley & Co. (Tζ. Κ. Στάρλι και Σία) και στα τέλη της Δεκαετίας του 1890 η εταιρεία μετονομάσθηκε σε Rover Cycle Company (Εταιρεία Ποδηλάτων Ρόβερ). Τρία χρόνια μετά τον θάνατο του Στάρλι το 1901, η εταιρεία Rover ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων με πρώτο το διθέσιο Rover Eight (Ρόβερ 8), σχεδιασμένο από τον Edmund Lewis (Έντμαντ Λιούις) ο οποίος εργαζόταν προηγουμένως από τη Daimler (Ντέμλερ). Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή μοτοσυκλετών, φορτηγών και αυτοκινήτων (σχεδιασμένα τη Sunbeam). Η παραγωγή ποδηλάτων και μοτοσυκλετών συνεχίστηκε μέχρι που η μεγάλη οικονομική κρίση επέβαλλε την διακοπή της παραγωγής τους το 1925. Η εταιρεία αντιμετώπιζε μεγάλες οικονομικές δυσχέρειες από το 1923 μεχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1930. Το 1929 η αλλαγή διοίκησης της εταιρείας, έφερε μια μεγάλη προσπάθεια αναδιοργάνωσης και επαναπροσδιορισμού του αγοραστικού κοινού της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία κινήθηκε δημιουργώντας αυτοκίνητα για το άνω άκρο κάθε κατηγορίας (τόσο από πλευράς τιμής, όσο και από πλευράς πολυτέλειας), τα οποία δεν θα ανταγωνίζονταν πλέον τα αυτοκίνητα της Ford (Φόρντ) και της Austin (Ώστιν). Με την επανέναρξη παραγωγής αυτοκινήτων μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή των Land Rover (Λάντ Ρόβερ).
[Επεξεργασία] Πειραματικά αυτοκίνητα

Το 1950, ο σχεδιαστής F. R. Bell και ο αρχιμηχανικός της εταιρείας, Maurice Wilks (Μωρίς Γουίλκς) δημιούργησαν το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης με τουρμπίνα. Το JET 1, όπως ονομάστηκε, είχε τον κινητήρα πίσω από τις θέσεις και έφτανε την ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα στις 50.000 στροφές. Το αυτοκίνητο λειτουργούσε με βενζίνη, αλλά και με ντίζελ και παραφίνη, όμως η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα για αυτοκίνητο παραγωγής. Σήμερα το εν λόγω πρωτότυπο εκτίθεται στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου. Η Rover και η ομάδα της Φόρμουλα Ένα BRM συνεργάστηκαν στη συνέχεια για την παραγωγή ενός κουπέ με κινητήρα με τουρμπίνα, το οποίο και έλαβε μέρος στο Πρωτάθλημα των 24 ωρών του Λε Μαν το 1963. Το συγκεκριμένο όχημα είχε μέση ταχύτητα τα 173 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα τα 229 χλμ./ώρα.
[Επεξεργασία] Η Ακμή της Rover

Οι δεκαετίες του 1950 και 1960 ήταν η καλύτερη περίοδος της εταιρείας. Το Land Rover που ήδη είχε προωθηθεί στην αγορά είχε γίνει αναπάντεχη επιτυχία, όπως και τα μεγάλα Ρ5 και Ρ6 με τον κινητήρα V8 3.5 λίτρων, ο οποίος είχε εξελιχθεί από την Buick. Παράλληλα, η έρευνα για τους κινητήρες καυσίμου με τουρμπίνα είχε προχωρήσει αρκετά. Το 1967 η Rover έγινε κομμάτι της Leyland Motor Corporation (Λήλαντ Μότορ), η οποία συγχωνεύθηκε με τη British Motor Holdings (Μπρίτις Μότορ) και δημιούργησε την British Leyland Motor Corporation (Μπρίτις Λήλαντ Μότορ - BLMC). Αυτή ήταν και η αρχή του τέλους για την Rover, αφού η παράδοση και ιστορία της εταιρείας του Solihull (Σόλιχωλ) θα έμπαινε σε δεύτερη μοίρα λόγω των γνωστών συνεχώς αυξανόμενων οικονομικών και διοικητικών προβλημάτων που στιγμάτισαν την πορεία της βρετανικής βιομηχανίας αυτοκινήτων εκείνη την περίοδο. Το Rover SD1 του 1976 ήταν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, όμως λόγω προβλημάτων ποιότητας και αξιοπιστίας δεν έφερε την επιτυχία που θα έπρεπε. Ένα σκληρό πρόγραμμα μείωσης του κόστους που εφαρμόστηκε από τη BL έφερε το τέλος της παραγωγής στο Solihull όπου θα παράγονταν πλέον μόνο τα Land Rover. Όλα τα μελλοντικά Rover αποφασίστηκε να παράγονται στο πρώην εργοστάσιο των Austin και Morris στο Longbridge (Λόνγκμπριτζ) και Cowley (Κάουλι), αντίστοιχα.
[Επεξεργασία] Rover και Honda

Την δεκαετία του 1980 η αρκετά μικρότερη σε μέγεθος British Leyland αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το σήμα της Rover σε μια σειρά αυτοκινήτων που είχαν εξελιχθεί από κοινού με τη Honda (Xόντα). Το πρώτο από αυτή τη σειρά μοντέλων ήταν το Rover 200 του 1984, το οποίο, όπως και το Triumph Acclaim (το οποίο αντικατέστησε) βασιζόταν στο Honda Ballade (όμοια, στην Αυστραλία τα Honda Quint και Integra βασίζονταν στα Rover Quintet και 416i). To 1986, το SD1 αντικαταστάθηκε από το Rover 800, που βασιζόταν στο Honda Legend. Σε αυτή την περίοδο, ο μετονομασθείς (από British Leyland) Όμιλος Austin Rover (Ώστιν Ρόβερ) είχε για μια ακόμα φορά προχωρήσει στη μετονομασία του σε Όμιλο Rover. Τα Austin Maestro και Montego, τώρα με το σήμα της Rover (αν και το όνομα της Rover δεν είχε εμφανιστεί στο σήμα, απλά μια έκδοση του γνωστού πλοίου των Βίκινγκς), αντικαταστάθηκαν από τα Rover 400 και Rover 600, τα οποία βασίστηκαν στις πλατφόρμες των Honda Concerto και Accord.
Το προηγούμενο λογότυπο της Rover, που απεικονίζει ένα πλοίο των Βίκινγκς
[Επεξεργασία] Εξαγορά από τη BMW

Η εξαγορά από τη γερμανική BMW ήταν το κρίσιμο σημείο για την βρετανική εταιρεία. Ήταν για μια ακόμα φορά το σημείο όπου έπρεπε να αποδείξει ότι δεν έφτιαχνε αυτοκίνητα ανταγωνιστικά των Ford και Opel και πως μπορούσε να σταθεί επάξια απέναντι σε αυτοκίνητα μεγάλων κατασκευαστών. Η εξαγορά έγινε το 1994 και έφερε τη δημιουργία του νέου Rover 75, πριν την πασίγνωστη πώληση αντί συμβολικού τιμήματος δέκα λιρών της εταιρείας σε βρετανούς επενδυτές. Η BMW κράτησε όμως τα δικαιώματα και το όνομα Rover, το οποίο και παραχωρήθηκε με ειδική άδεια στον Όμιλο MG Rover. Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε πως, η αυτοκινητοβιομηχανία Ford είχε πρώτη το δικαίωμα να το αγοράσει ή να υποβάλλει ένσταση στην πώλησή του, αφού είχε στην κατοχή της τη φίρμα Land Rover. Στις 18 Σεπτεμβρίου 2006, η Ford προχώρησε στην αγορά του εμπορικού ονόματος και σήματος της Rover, για να αποτρέψει την εξαγορά του από την SAIC. Σύμφωνα με ανακοινώσεις, η Ford δεν προτίθεται να προχωρήσει στην παραγωγή αυτοκινήτων Rover και η εξαγορά έγινε μόνο για να προστατευθεί το κύρος της Land Rover. Η φίρμα συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στις μάρκες του Premier Automotive Group.
[Επεξεργασία] Διάφορα

Στα πολωνικά (Rower) και στα λευκορωσικά (Rovar, Ро́вар) είναι το όνομα του ποδηλάτου που προέρχεται από το όνομα της εταιρείας.
[Επεξεργασία] Μοντέλα της Rover
[Επεξεργασία] Πριν από τον Β' Π.Π.

* 1904-1912 Rover 8
* 1906-1910 Rover 6
* 1906-1910 Rover 16/20
* 1912-1923 Rover 12
* 1919-1925 Rover 8
* 1924-1927 Rover 9/20
* 1925-1927 Rover 14/45
* 1927-1932 Rover Light Six
* 1927-1947 Rover 10
* 1929-1932 Rover 2-Litre
* 1930-1934 Rover Meteor (16HP/20HP (12/15 kW))
* 1931-1940 Rover Speed 20
* 1932-1933 Rover Pilot/Speed Pilot
* 1932-1932 Rover Scarab
* 1934-1948 Rover 12
* 1934-1948 Rover 14/Speed 14
* 1936-1948 Rover 16

[Επεξεργασία] Σουπερμίνι

* 1980-1993 Rover Metro
* 1994-1998 Rover 100
* 2003-2005 CityRover

[Επεξεργασία] Μικρές Κατηγορίες

* 1984-1999 Rover 200 (213/214/216)* 1999-2005 Rover 25

* 2003-2005 Rover Streetwise

[Επεξεργασία] Μεσαίες Κατηγορίες

* 1948-1949 Rover P3 (60/75)
* 1949-1964 Rover P4 (60/75/80/90/95/100/105/110)
* 1963-1976 Rover P6 (2000/2200)
* 1976-1986 Rover SD1 (2000/2300/2400/2600)
* 1990-1998 Rover 400 (414/416/418/420)
* 1999-2005 Rover 45

[Επεξεργασία] Μεγάλες Κατηγορίες

* 1958-1973 Rover P5 (3-Litre/3.5-Litre)
* 1963-1976 Rover P6 (3500)
* 1976-1986 Rover SD1 (3500/Vitesse)
* 1993-1999 Rover 600 (618/620/623)
* 1986-1998 Rover 800 (820/825/827) και Sterling
* 1998-2005 Rover 75
Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “MG-Rover Group”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες