Όπως βλέπετε υπάρχουν κάποιοι ισχυρισμοί (και στο google που έψαξα βρήκα ανάλογες συζητήσεις) ότι βάφοντας μια ζάντα με τη διαδικασία της ηλεκτροστατικής βαφής επηρεάζεται η δομή του κράματος και "μαλακώνει" χάνοντας την αντοχή που αρχικά είχε και γίνεται επικίνδυνη, αφού μπορεί να σπάσει αρκετά ευκολότερα.bean έγραψε:Hi guys,
Was looking into this to get my new wheels done but came accross this thread on the ITR forum and thought I would show you just incase anyone is thinking of getting it done
http://www.itr-dc2.com/forum/viewtopic. ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
RareRims.co.uk έγραψε:All these wheels have been powdercoated:
Safe to say i shall be getting them paintedRareRims.co.uk έγραψε:Unfortunatly it is NOT (imho)stubert έγραψε: I don't necessarily know what, but powdercoating on the whole, is a safe procedure on wheels.
it is relatively safe on a mass produced HEAVY wheel,
Any wheel that is made light, is usually manufactured with a HEAT TREATED alloy.
Its heat treated to get the strength, powdercoating at a safe tempreture MIGHT NOT have any effect, but ive seen too many examples of this.
Have a look on my website in the news section.
S2000 wheels powdercoated = first time out snapped spokes,
350z wheels as about
the infamous Rota Subzero with twisted spokes, the guy owned them for 2 years, perfectly fine. He powdercoated them, and the first time out the spokes twisted and the wheel hit his caliper..
On a LIGHTWEIGHT WHEEL it is NOT safe, they are heattreated to acheive the strength.
A heavy wheel does not need to be heat treated to acheive the strength.
Είναι γνωστό ότι μέσα από τις διάφορες θερμικές κατεργασίες διαμορφώνουμε/επηρεάζουμε ανάλογα τις ιδιότητες ενός μετάλλου ή κράματος. Για κάθε κράμα υπάρχει το ανάλογο διάγραμμα θερμότητας-χρόνου που μας βοηθάει να δούμε πως θα δώσουμε συγκεκριμένες ιδιότητες στο κράμα μας, μέσω των θερμικών κατεργασιών που γνωρίζουμε. Από το ίδιο διάγραμμα μπορούμε και να δούμε επίσης, πως μπορεί να επηρεάσει το κράμα μας κάποια θερμική κατεργασία, όπως στην προκειμένη περίπτωση, η θερμάνση που δέχεται κατά τη διαδικασία της ηλεκτροστατικής βαφής. Αρκεί βέβαια να έχουμε το διάγραμμα για το κράμα από το οποίο είναι κατασκευασμένη η ζάντα μας.