100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

General board
Απάντηση
crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από crAss »

Έκλεισα χθες του Αγ. Βαλεντίνου τα πρώτα 100.000 κμ με το αυτοκίνητό μου. Μας πήρε 4 χρόνια και 4 μήνες. Είπα να γράψω μια ολοκληρωμένη κριτική για το αυτοκίνητο με την ευκαιρία αυτή. Πρώτη σκέψη, το αγαπώ το αυτοκινητάκι μου :). Δεύτερη σκέψη δεν μετανιώνω με τίποτα την αγορά μου. Τρίτη σκέψη είμαι τρομερά ικανοποιημένος γιατί δεν μετανιώνω τόσο υποκειμενικά, όσο και αντικειμενικά.
Με το αυτοκίνητο αυτό έφτασα (προς το παρόν) μέχρι την κεντρική Γαλλία και γύρισα σχεδόν κάθε επαρχιακό δρόμο σε ακτίνα 4 ωρών από την Αθηνά. Δεν με άφησε ποτέ στο δρόμο, δεν ανέβηκα ούτε μια φορά σε καρότσα οδικής βοήθειας και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν πάρα πολύ καλή.
Το αυτοκίνητο ξεκίνησε τη ζωή του σαν 1.4 και τελικά τώρα έχει καταλήξει 1.6 με κάτι λιγότερο από 150 άλογα. Διαβάζοντας μια δημοσίευση που είχα κάνει μετά τα πρώτα 2000 κμ βλέπω ότι δεν είχα πέσει καθόλου έξω στις πρώτες μου εντυπώσεις και ότι δεν είχα επηρεαστεί τότε από τον ενθουσιασμό της αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου. Τα θετικά λοιπόν:
- Η εμφάνιση ακόμη και μετά από τόσο καιρό μου αρέσει και δεν την έχω βαρεθεί. Από τις προσθήκες που έχω κάνει εξωτερικά θα πρότεινα ανεπιφύλακτα το πίσω diffuser και την μικρή προέκταση της αεροτομής (και τα 2 της xpower).
- Το εσωτερικό στο facelift μοιάζει ακόμη και τώρα σύγχρονο, μοντέρνο και λειτουργικό. Το κάθισμα είναι αρκετά καλό για μαμά και προσφέρει πολύ καλή στήριξη. Αυτό που θα πρότεινα ανεπιφύλακτα είναι η επένδυση του τιμονιού με δέρμα και δεν θα πρότεινα πεταλιέρες με κομμάτια από λάστιχο, γιατί αυτά φεύγουν μετά από λίγο καιρό και το αποτέλεσμα δεν είναι και το καλύτερο.
- Το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό για την κατηγορία του. Τα μαμά αμορτισέρ αν και στην αρχή είναι καλά δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Αν κάποιος δεν έχει χρήματα για coilover τα κίτρινα ΚΟΝΙ είναι άριστη επιλογή..
- Το μοτέρ ακόμη και μαμά που το θυμάμαι ήταν από τα καλύτερα ατμοσφαιρικά 1.4 και συγκρίνεται ακόμη και με σημερινά αντίστοιχα.
- Η ρύθμιση του ABS με το EBD είναι αρκετά καλή και δεν ενεργοποιείται με το παραμικρό.
- Η οδηγική αίσθηση και οδηγική απόλαυση είναι σε υψηλά επίπεδα.
- Παίρνει απλή αμόλυβδη και η κατανάλωση είναι σχετικά καλή. Το αστείο είναι ότι οι μέσες καταναλώσεις τόσο μέσα στην πόλη όσο και στην εθνική ήταν ίδιες όσο ήταν μαμά 1.4 και τώρα όπως είναι 1.6 και κυμαίνεται μέσα στην πόλη στα 9.5-10.5 λ/100κμ και σε ταξίδι στα 7-7.5 λ/100 κμ
- Τα σέρβις είναι πάρα πολύ φθηνά σε σχέση με τον ανταγωνισμό ακόμη και σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και το τροποποιημένο πρόγραμμα συντήρησης (σε σχέση με το προτεινόμενο της MG-Rover) που ακολουθώ είναι εύκολο και προστατεύει χωρίς να ξοδεύει πολλά λεφτά.
Τα αρνητικά έχουν ως εξής:
- Τα φρένα θέλουν άλλαγμα. Οι μαμά μη αεριζόμενοι δίσκοι τελειώνουν πολύ εύκολα και μικροβελτιώσεις στυλ τακάκια/σωληνάκια αεροπορικού/καλύτερα υγρά βελτιώνουν την κατάσταση, αλλά και πάλι τελειώνουν νωρίς. Η αλλαγή με δαγκάνες για αεριζόμενους δίσκους επιτακτική. Αν βάλεις τους μπροστά από το zr160 είσαι κομπλέ, αλλά και με τους αεριζόμενους των 262μμ είναι μια χαρά. Τα πίσω ταμπούρα, αν και παρεξηγημένα, το μόνο που χρειάζονται είναι ρύθμιση κάθε 15000 κμ περίπου και δεν θα απογοητεύσουν ποτέ.
- Το αυτοκίνητο τρίζει. Κάπου στα 10.000 κμ είχα καταφέρει να εξαφανίσω σχεδόν όλους τους τριγμούς που είχε από μαμά. Στη συνέχεια όμως άρχισαν να εμφανίζονται και καινούργιοι και από κάποια στιγμή και μετά η μόνη λύση είναι δυνατή μουσική :P
- Το ντεπόζιτο της βενζίνης σχεδόν πάντα πετάει καύσιμο όταν το γεμίζεις μιας και δεν έχει καλό εξαερισμό και ο δείκτης της βενζίνης είναι φλου. Το εγχειρίδιο αναφέρει χωρητικότητα 50 λίτρα, αλλά ποτέ δεν έχω βάλει πάνω από 40 με το δείκτη μέσα στο κόκκινο. Τελευταία θεωρία λέει πως όντως είναι 50 λίτρα, αλλά εκεί που είναι η αντλία καυσίμου δεν μπορεί να τραβήξει τα τελευταία 3-4 λίτρα οπότε η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι κάπου στα 45 λίτρα.
- Το τιμόνι δεν κόβει πολύ για εύκολο παρκάρισμα.
Και τέλος τα προβλήματα που έβγαλε:
- Ο σωλήνας του κλιματιστικού έσπασε 3 φορές. Τις 2 πρώτες μέσα στην εγγύηση μου τον άλλαξαν, αν και είναι πανάκριβος. Την τρίτη φορά μου τον κόλλησαν με αλουμινοκόλληση και από τότε (πριν 3 χρόνια) δεν έχει παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα. Το κόστος της πραγματικής και μόνιμης επισκευής είναι ασήμαντο και το πρόβλημα είναι θέμα σχεδιασμού.
- Οι ταπετσαρίες των μπροστά καθισμάτων κουμπώνουν από κάτω με ένα πλαστικό κλιπ που έχει μήκος όσο το πλάτος του καθίσματος. Αυτά μου έσπασαν και στου οδηγού και στου συνοδηγού μέσα στον πρώτο χρόνο. Ευτυχώς δεν υπήρχε ανταλλακτικό διαθέσιμο και μέσα στην εγγύηση πλήρωσαν ταπετσιέρη να το φτιάξει. Δεν ξέρω τι ακριβώς έκανε ο άνθρωπος, αλλά το πρόβλημα διορθώθηκε ιδανικά. Αν είχα αλλάξει μέσα στην εγγύηση τα καλύμματα των καθισμάτων προφανώς θα ξαναέσπαγαν.
- Οι επενδύσεις στις πόρτες (ειδικά του οδηγού) άρχισαν να φεύγουν όταν έκλεινα την πόρτα. Η λύση ήταν αλλαγή των κλιπς με άλλα ισχυρότερα. Η αλλαγή έγινε μέσα στην εγγύηση δωρεάν (φυσικά το κόστος για να το κάνει κάποιος εκτός εγγύησης είναι αμελητέο).
- Το μαμά λεβιεδάκι ήταν κουμπωτό. Σε γρήγορες αλλαγές ταχύτητας σου έμενε στο χέρι ή εκτοξευόταν στο πίσω κάθισμα. Πρέπει να ανοίξεις μια μικρή τρυπούλα με κολαούζο και να το βιδώσεις. Τότε είναι μια χαρά.
- Τα μαμά αμορτισέρ τελείωσαν σε λιγότερο από 40.000 κμ, νούμερο πολύ χαμηλό. Τα ΚΟΝΙ μετά από 60.000 κμ είναι σαν καινούργια.
- Αλλαγή εντός εγγύησης του καταλύτη γιατί έτριζε λίγο το σπιράλ. Υπερβολικό το λιγότερο, αλλά εκείνη την εποχή είχα λύσει όλους τους άλλους τριγμούς και δεν ήθελα να ακούγεται τίποτα :P
- Άλλαξα τα top mounts της μπροστινής ανάρτησης. Μου είπαν ότι είμαι κανίβαλος και ότι μόνο εγώ και ο Μανώλης το έχουμε κάνει αυτό και ότι συνήθως αντέχουν για όλη την ζωή του αυτοκινήτου. Τι άλλο σχόλιο να πω :P
- Άλλαξα το μπροστά σήμα στην εγγύηση στα 2 χρόνια γιατί είχε αρχίσει να ξεφλουδίζει. Τώρα έχει αρχίσει να ξεφλουδίζει και το πίσω (όχι σε μεγάλο βαθμό ακόμη).
- Η μεγαλύτερη βλάβη ήταν η καταστροφή της μπροστινής ηλεκτρομαγνητικής κλειδαριάς του οδηγού. Στα προ facelift αυτοκίνητα βρίσκεις εύκολα μια δεύτερο χέρι, την περνάς και όλα καλά. Στα facelift όμως έχει άλλη ηλεκτρομαγνητική και είναι πολύ δύσκολο να τη βρεις δεύτερο χέρι (το κόστος αν την βρεις είναι το ίδιο με τις άλλες, απλώς δεν τη βρίσκεις).
- Στα 80.000 κμ άλλαξα δίσκο συμπλέκτη. Δεν είναι βλάβη, αλλά φθορά αναλώσιμου, όμως ίσως ήταν νωρίς.
- Στα 90.000 κμ περίπου χάλασε η βαλβίδα του βεντιλατέρ (κόστος με εργατικά κάτω από 20 ευρώ)
- Στα ίδια περίπου χιλιόμετρα χάλασε και η βαλβίδα της όπισθεν (κόστος με εργατικά κάτω από 20 ευρώ).
- Τέλος είχα και άλλη μια βλάβη πολύ σημαντική, αλλά δεν φταίει το μαμά αυτοκίνητο. Όταν έκανα τον υπερκυβισμό έβαλα καινούργια εμβολοχιτώνια της King Pistons αντί να βάλω δεύτερο χέρι μαμά. Αποτέλεσμα να καίνε τρελό λάδι και να σπάσω το ένα έμβολο. Άλλα 2 μέλη του club που πήραν το ίδιο κιτ εμβολοχιτώνια έπαθαν ακριβώς τα ίδια και τελικά τα άλλαξαν, οπότε μιλάμε για προβληματικό προϊόν. Αποφύγετε τα, χίλιες φορές δεύτερο χέρι μαμά σε καλή κατάσταση (ακόμη και τότε κράταγε συμπίεση το ελατήριο και δούλευε το μοτέρ με κομμένο κομμάτι από το ένα έμβολο για κανένα μήνα :P)

Συνοψίζοντας νομίζω πως το αυτοκίνητο έχει βγάλει πολύ λιγότερες βλάβες/προβλήματα από άλλα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας που έχουν γνωστοί μου, ενώ ακόμη και τώρα ξεχωρίζει και δεν δείχνει τα χρόνια του εύκολα. Νομίζω ότι τα προβλήματα αξιοπιστίας που κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα έχουν να κάνουν κυρίως με την φλάντζα και όχι με τίποτε άλλο. Ακόμη και να υπάρξει πρόβλημα με τη φλάντζα αν δεν μείνει το αυτοκίνητο από υγρό ψύξης το κόστος επισκευής δεν είναι πολύ μεγάλο. Όπως λέει και ο Νικόλας το καλύτερο είναι να βάλουν όλοι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων μας το νέο μπετονάκι νερού που έχει το φλοτεράκι μέσα. Ένα απλό φλοτέρ μπορεί να γλυτώσει από τρελά προβλήματα με ελάχιστο κόστος. Στο facelift ZR φαίνεται να έχουν διορθωθεί τα περισσότερα μικροπροβλήματα που υπήρχαν και συνολικά νομίζω ότι έκανα μια πάρα πολύ αγορά και δεν την μετανιώνω στο ελάχιστο.

Υ.Γ. Το τροποποιημένο πρόγραμμα συντήρισης που ακολουθούσα/ακολουθώ έχει ως εξής:
- Αλλαγή λαδιών/φίλτρου κάθε 10.000 κμ και χρήση ημισυνθετικών λαδιών (αν και λέω να το αλλάξω με φουλ συνθετικά και 15000 κμ για μείωση κόστους)
- Αλλαγή φίλτρου βενζίνης κάθε 30.000 κμ
- Αλλαγή μπουζί κάθε 40.000 κμ
- Αλλαγή υγρών ψυκτικού κυκλώματος κάθε 3 χρόνια
- Αλλαγή υγρών φρένων κάθε 2 χρόνια
- Αλλαγή ιμάντα χρονισμού κάθε 60.000 κμ
- Αλλαγή βαλβολίνων κιβωτίου ταχυτήτων κάθε 60.000 κμ
- Αλλαγή χάρτινου φίλτρου αέρα κάθε 10.000 κμ ή καθαρισμός αν έχεις βάλει aftermarket/χοάνη/βαρέλι
Από εκεί και πέρα σε κάθε αλλαγή λαδιών το κοιτάς αν χρειάζεται κάποια αλλαγή σε ιμάντα δυναμό, τακάκια, αν θέλει κάποιο σφίξιμο από κάτω. Επίσης καλό είναι τότε να λαδώνεις όσο περισσότερα σημεία από το αμάξωμα μπορείς (μεντεσέδες κλπ). Για τα τακάκια/δίσκους φρένων όταν χρειάζονται άλλαγμα αυτό γίνεται μετά από έλεγχο ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, ενώ τα ταμπούρα θέλουν ρύθμιση κάθε 15-20.000 κμ (συνήθως μια ρύθμιση στα μισά από την αλλαγή για τακάκια, οπότε και τα ξαναρυθμίζεις).
Για τη συντήρηση του αυτοκινήτου το πάω στον Λούρμπα και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος, ενώ το ίδιο ικανοποιημένος είμαι και από τον Μόραρη που το πηγαίνω για τα φρένα του.
Life is too short not to...

Άβαταρ μέλους
antonis132
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 16, 2008 10:07 am
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από antonis132 »

Όπως λέει και ο Νικόλας το καλύτερο είναι να βάλουν όλοι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων μας το νέο μπετονάκι νερού που έχει το φλοτεράκι μέσα.

Παιδια εχουν βγαλει και δοχειο διαστολης με φλοτερ μεσα;
Αν βαλω της VAG το δοχειο διαστολης με φλοτερ την ιδια δουλεια δεν ξανει; :s
Εικόνα

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από crAss »

Στο δικό μου το ZR ήταν μαμά αυτό το δοχείο με το φλοτέρ και με την αντίστοιχη ένδειξη στο ταμπλώ, οπότε μπορείς να πάρεις κανονικά MG-Rover ανταλλακτικό. Αν θυμάμαι καλά το ίδιο δοχείο έχουν και τα TF του 2005 (με το τζάμι στην κουκούλα).
Life is too short not to...

Άβαταρ μέλους
antonis132
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 16, 2008 10:07 am
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από antonis132 »

Ok αν καταλαβα καλα μπορω να βρω μεταχειρισμενο απο mg-rover group 2004<
Και στη συνεχεια να τοσυνδεσω στο καντραν να αναβει στο λαμπακι του abs αφου δεν εχω
Εικόνα

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από crAss »

Από τον Αύγουστο του 2004 και μετά. Θα γράψει ο Νικόλας μόλις το δει φαντάζομαι πως ακριβώς έχει κάνει τη σύνδεση.
Life is too short not to...

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από kostas200vi »

Nikola για λεγε τι εκανες ?
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

Άβαταρ μέλους
nikolas
Administrator
Δημοσιεύσεις: 8892
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από nikolas »

Νομίζω το έχω γράψει και στο παρελθόν, για το θέμα με το δοχείο. Όπως είπε και ο crass τα facelift μοντέλα έχουν δοχείο με φλοτερ ώστε να σε ενημερώνουν για τη στάθμη του ψυκτικού. Έτσι και εγώ αγόρασα ένα καινούριο δοχείο μαζί με τον αισθητήρα, και με την κατάλληλη συνδεσμολογία όταν γυρνάω το κλειδί πριν το βάλω μπρος ανάβει το λαμπάκι για μερικά δευτερόλεπτα κάνοντας έτσι έναν έλεγχο ότι το κύκλωμα δουλεύει κανονικά (όπως ο αερόσακος) και στη συνέχεια μένει σβηστό ανάβοντας μόνο αν η στάθμη του ψυκτικού πέσει κάτω από το προκαθορισμένο όριο.
Αν πρόκειται να το επιχειρήσει κάποιος και χρειαστεί βοήθεια στη συνδεσμολογία, εδώ είμαστε..

kostas200vi
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 4629
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από kostas200vi »

nikolas έγραψε:Νομίζω το έχω γράψει και στο παρελθόν, για το θέμα με το δοχείο. Όπως είπε και ο crass τα facelift μοντέλα έχουν δοχείο με φλοτερ ώστε να σε ενημερώνουν για τη στάθμη του ψυκτικού. Έτσι και εγώ αγόρασα ένα καινούριο δοχείο μαζί με τον αισθητήρα, και με την κατάλληλη συνδεσμολογία όταν γυρνάω το κλειδί πριν το βάλω μπρος ανάβει το λαμπάκι για μερικά δευτερόλεπτα κάνοντας έτσι έναν έλεγχο ότι το κύκλωμα δουλεύει κανονικά (όπως ο αερόσακος) και στη συνέχεια μένει σβηστό ανάβοντας μόνο αν η στάθμη του ψυκτικού πέσει κάτω από το προκαθορισμένο όριο.
Αν πρόκειται να το επιχειρήσει κάποιος και χρειαστεί βοήθεια στη συνδεσμολογία, εδώ είμαστε..
Δύσκολο μου ακούγεται....
I DON'T DRIVE FAST
"I JUST FLY LOW"

Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Old Rovers never die they just get faster.

Άβαταρ μέλους
nikolas
Administrator
Δημοσιεύσεις: 8892
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: 100.000 km συμβίωσης με το ZR μου

Δημοσίευση από nikolas »

Η αλήθεια είναι, πως για να το κάνεις να προσομοιάζει το original κάνοντας έλεγχο στην αρχή κλπ είναι λίγο παίδεμα, βέβαια υπάρχει και πιο απλός τρόπος να το συνδέσεις παραλείποντας κάποια βήματα, παίρνοντας όμως και ένα επιπλέον ρίσκο..

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικές Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 20 επισκέπτες