Λοιπόν το γιατί δεν το έκανα 1800 το εξήγησα περιληπτικά στο πρώτο ποστ:
1. Το κιβώτιο που φοράω το iB5 αντέχει χοντρικά κοντά στα 165 Nm ροπής σύμφωνα με την κατασκευάστρια, βάλτε και λίγα ακόμα για να παίζεις οριακά. Για να μπει PG1 θα χρειαζόταν κοντά 1000 ευρώ γιατί δεν είναι μόνο το κιβώτιο που πρέπει να αγοραστεί μετάχειρο, αλλά θέλουν άλλαγμα και σχεδόν όλες οι βάσεις μηχανής για να καταφέρει να τοποθετηθεί.
2. Θέλω το αυτοκίνητό που οδηγώ να χρησιμοποιεί όλο το φάσμα των στροφών, δηλαδή όταν έχεις κόκκινο στις 7100 για εμένα είναι χαζομάρα το αυτοκίνητο να είναι νεκρό από τις 5500 και να θυμίζει diesel (ανοίγεις δηλαδή από όσες στροφές με όποια σχέση και να έχεις μέσα
)
3. Με βάση τα 2 παραπάνω αν το έκανα 1800 θα το έφτανα κοντά στα 150+ άλογα με τη ροπή κοντά στα 180 Nm και το κιβώτιο να παίζει οριακά για να με αφήσει.
4. ΔΕΝ έχω άλλο αυτοκίνητο, δεν είναι concept car αλλά το καθημερινό μου αυτοκίνητο και κάνω κάπου 25.000 κμ το χρόνο κυρίως σε ταξίδια και δεν θέλω να καίει τα άντερά του σε βενζίνη.
5. Έπρεπε να βρω τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό όλων των παραπάνω για εμένα. Και για αυτό κατέληξα στο σχεδιασμό που κατέληξα μετά από πολύ σκέψη.
Επίσης να μην ξεχνώ να πω ότι το στήσιμο που έχει γίνει ήδη στο αυτοκίνητο (ελατήρια, αμορτισέρ, φρένα) είναι υπέρ αρκετά για τη δύναμη που αναμένω να βγάλει. Αν πήγανα για παραπάνω άλογα θα ξαναήθελαν αναπροσαρμογή και αυτά.
Όλη τη μετατροπή την είχα κοστολογήσει αρχικά στα 2000 ευρώ, ενώ με τις χαζομάρες με τους εκκεντροφόρους θα πάει παραπάνω προφανώς.
Να δω τελικά σε ποιον θα φτιάξω την εξάτμιση (λογικά κανένα 1000αρι χιλιόμετρα πριν πάω για τον παράλληλο).
Είμαι ανάμεσα σε 2:
- Παπαδόπουλο που είναι κοντά στα 850 ευρώ
- Exhaust Center που παίζει κοντά στο 1000ρικο.
Επίσης έχει μείνει και μια εκρεμότητα να περάσω το πρόγραμμα του streetwise 1600 (γιατί zr 1600 δεν βγήκε ποτέ). Αν και βλέποντας πόσο ομαλά πάει και με το πρόγραμμα του 1400 (προφανώς μιλάω τώρα μέχρι 3000 σαλ) ίσως και δεν έχει νόημα μιας και πάνω σε αυτό θα περαστεί ο παράλληλος που θα τα φέρει όλα κοντά στο ιδανικό.
VVC δεν έβαλα γιατί φοβόμουν πολύ για το λογισμικό. Δηλαδή θα έπρεπε να έβαζα πλεξούδα από zr160 και μετά θα έριχνε τα ίδια μίγματα για 200 κυβικά παραπάνω. Βέβαια από την άλλη με παράλληλο θα ερχόταν στα ίσια του και αυτό.
Θα δούμε με τον Κώστα όταν ολοκληρώσει και αυτός τη μετατροπή του πόσο παραπάνω θα παίζει από μένα (που πιστεύω ότι ναι μεν θα παίζει, αλλά όχι πολύ, ενώ αν δεν βάλει παράλληλο/άγραφο στο δρόμο θα είναι ελάχιστες οι διαφορές γιατί πιστεύω ότι θα έχω καλύτερη διαχείριση του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών).
Από την άλλη αν σε 3 χρόνια που σκέφτομαι να το αλλάξω δεν ξέρω σε τι φάση θα είμαι. Μπορεί να πάρω ένα υβριδικό και ταυτόχρονα να πάρω ένα caterham για αυτοκίνητο του σαββατοκύριακου
(προφανώς θα περάσω στο caterham μηχανή-κιβώτιο από το zr). Βέβαια αν τα οικονομικά δεν παίζουν καλά τότε μπορεί να ρίξω άλλο ένα 5000αρο για καινούργια εντόσθια 1.9 ή 2 λίτρα, κιβώτιο PG1, κανίβαλους εκκεντροφόρους και τετραπετάλουδο για να έχω να παίζω...