Ισχυουσες νομοθετικες διαταξεις περι εισαγωγης αυτοκινητων..

fatdevil
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2007 11:33 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Ισχυουσες νομοθετικες διαταξεις περι εισαγωγης αυτοκινητων..

Δημοσίευση από fatdevil »

Ισχυουσες νομοθετικες διαταξεις περι εισαγωγης αυτοκινητων απο το εξωτερικο.


ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

Ποιο είναι το ύψος των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων για εισαγόμενα αυτοκίνητα οχήματα ή αποστελλόμενα από άλλο κράτος? μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πως προσδιορίζεται η φορολογητέα αξία;

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορία οχήματος, κατά τον τελωνισμό, είναι το τέλος ταξινόμησης, ο φόρος προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) και ο δασμός όσον αφορά τα οχήματα που εισάγονται από τρίτες χώρες.

Α. ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ι.Χ.

Τέλος Ταξινόμησης
Στα επιβατικά αυτοκίνητα το ύψος των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης, προσδιορίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους και την αντιρρυπαντική τους τεχνολογία.
Οι συντελεστές αυτοί, κατά περίπτωση εμφανίζονται στον παρακάτω πίνακα:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Α. Προδιαγραφές της οδηγίας 98/69ΕΚ (παραγωγή έτους 1999 - 2000 και μετά) (*)
Β. Προδιαγραφές της οδηγίας 94/12/ΕΚ (παραγωγή έτους 1994 ? 1999 και 2000) (*)
Γ. Προδιαγραφές των οδηγιών 91/441/ΕΟΚ, 89/458ΕΟΚ & 88/76/ΕΟΚ (παραγωγή έτους μέχρι και 1993) (*)
Δ. Συμβατικής τεχνολογίας
Α Β Γ Δ
Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24% 37%
Από 901-1400 κ.ε. 12% 27% 49% 66%
Από 1401-1600 κ.ε. 20% 45% 95% 128%
Από 1601-1800 κ.ε. 30% 56% 129% 148%
Από 1801-2000 κ.ε. 40% 83% 216% 266%
Πάνω από 2001 κ.ε. 50% 142% 334% 346%

(*) Το έτος παραγωγής όπως ενδεικτικά αναφέρεται στις στήλες του σχετικού πίνακα, δεν αποτελεί απόλυτο κριτήριο για την υπαγωγή του αυτοκινήτου στον κατάλληλο συντελεστή τέλους ταξινόμησης αλλά απαιτείται η προσκόμιση κατά τον τελωνισμό βεβαίωσης ή πιστοποιητικού που εκδίδεται από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της αρμόδιας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από τα οποία προκύπτουν οι προδιαγραφές της οδηγίας που πληροί το συγκεκριμένο όχημα.

Οι παραπάνω συντελεστές του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών οχημάτων μειώνονται κατά 50% όταν πρόκειται για αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.

Φορολογητέα αξία:
Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία:
α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου. Προκειμένου για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα την τιμή χονδρικής πώλησης του αντιστοίχου τύπου αυτοκινήτου κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά, μετά την αφαίρεση και ενός ποσοστού, λόγω φθοράς του αυτοκινήτου, από τη συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης :
Πάνω από 6 και μέχρι 12 μήνες από την ημερομηνία της πρώτης θέσης σε κυκλοφορία και με την προϋπόθεση ότι έχει διανύσει περισσότερα από 6.000 χιλιόμετρα, μείωση της αξίας σε ποσοστό 7%
Από 1 μέχρι και 2 έτη 14%
Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη 21%
? 3 μέχρι και 4 έτη 28%
? 4 μέχρι και 5 έτη 34%
? 5 μέχρι και 6 έτη 40%
? 6 μέχρι και 7 έτη 46%
? 7 μέχρι και 8 έτη 52%
? 8 μέχρι και 9 έτη 57%
? 9 μέχρι και 10 έτη 62%
? 10 μέχρι και 11 έτη 67%
? 11 μέχρι και 12 έτη 70%
? 12 μέχρι και 13 έτη 73%
? 13 μέχρι και 14 έτη 76%
? 14 μέχρι και 15 έτη 79%
? 15 έτη και άνω 80%

β) Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Παρατήρηση: Σε περίπτωση που η τιμή χονδρικής πώλησης είναι μικρότερη από την τιμή αγοράς τότε η φορολογητέα αξία θα διαμορφωθεί με βάση τη δεύτερη τιμή.

ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ Φ.Π.Α.:
Ο συντελεστής του Φ.Π.Α. με τον οποίο επιβαρύνονται τόσο τα ενδοκοινοτικώς αποκτώμενα όσο και τα εισαγόμενα από τρίτες μη Κοινοτικές χώρες, μεταφορικά μέσα, είναι δεκαεννέα τοις εκατό (19%), και υπολογίζεται επί της φορολογητέας αξίας η οποία διαμορφώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 19 και 20 του ν. 2859/2000 «Κώδικας Φ.Π.Α.», δηλαδή από το άθροισμα της αξίας αγοράς των καταβαλλόμενων στη χώρα μας δασμών και φόρων και παρεπομένων εξόδων (μεταφορικά έξοδα, ασφάλιστρα, κ.λ.π.).
Δεν αποτελούν διαμορφωτικά στοιχεία της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Φ.Π.Α. το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης και ο ίδιος ο Φ.Π.Α.

Ποια δικαιολογητικά απαιτούνται να προσκομίσουν οι ενδιαφερόμενοι κατά τον τελωνισμό των αυτοκινήτων οχημάτων;

Τα δικαιολογητικά που επισυνάπτουν οι ενδιαφερόμενοι με την κατάθεση της Ειδικής Δήλωσης, κατά τον τελωνισμό των αυτοκινήτων οχημάτων είναι :
1. Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.)
2. Το τιμολόγιο αγοράς ή το ιδιωτικό συμφωνητικό θεωρημένο από την αρμόδια Προξενική Αρχή εφόσον έχει αγορασθεί από ιδιώτη
3. Έγκριση τύπου οχήματος ή πιστοποιητικό για την αντιρρυπαντική τεχνολογία του αυτοκινήτου.
4. Την ξένη άδεια κυκλοφορίας
5. Ειδικό επαληθευτικό δελτίο αξίας

Ποιος είναι ο χρόνος κατάθεσης της Ειδικής Δήλωσης για τον τελωνισμό των οχημάτων;

Η Ειδική Δήλωση κατατίθεται :
? Για τα μεταφερόμενα ή αποστελλόμενα αυτοκίνητα οχήματα από τα λοιπά κράτη ? μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το αργότερο τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα, από το μήνα που πραγματοποιήθηκε η είσοδος του αυτοκινήτου στη χώρα, χωρίς να δεσμεύεται ο ενδιαφερόμενος να καταθέσει τη δήλωση αυτή και σε χρόνο προγενέστερο από την ημερομηνία που προαναφέρθηκε.
? Για τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες αυτοκίνητα οχήματα, τη 15η ημέρα από τη θέση αυτών σε ανάλωση.

Σε ποια κοινοτική οδηγία που αφορούν την αντιρρυπαντική τεχνολογία θα υπαχθούν τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα που προέρχονται από τα κράτη ? μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Οι κοινοτικές οδηγίες που αφορούν την αντιρρυπαντική τεχνολογία των επιβατικών αυτοκινήτων που προέρχονται από τα κράτη ? μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι οποίες λαμβάνονται υπόψη για να υπολογιστεί σ? αυτά το τέλος ταξινόμησης, είναι οι εξής:
? Η οδηγία 98/69 Ε.Κ. και μεταγενέστερη
? Η οδηγία 94/12 Ε.Κ.
? Οι οδηγίες 91/441 Ε.Ο.Κ., 89/458 Ε.Ο.Κ. και 88/76 Ε.Ο.Κ.
? Τα αυτοκίνητα που δεν πληρούν καμία από τις παραπάνω οδηγίες, χαρακτηρίζονται συμβατικής τεχνολογίας.
Κατά τον τελωνισμό του αυτοκινήτου για την υπαγωγή του στον κατάλληλο συντελεστή τέλους ταξινόμησης απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης ή πιστοποιητικού, που εκδίδεται από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της αρμόδιας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, από τα οποία προκύπτουν οι προδιαγραφές της οδηγίας που πληροί το συγκεκριμένο όχημα.

Ποιοι έχουν υποχρέωση κατάθεσης Δήλωσης Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο) και πότε αυτή κατατίθεται ;

1. Η Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) κατατίθεται για όλα τα κοινοτικά οχήματα κατά την είσοδό τους στη χώρα μας, με εξαίρεση εκείνα που μεταφέρονται από πρόσωπα τα οποία έχουν τη συνήθη κατοικία τους στο εξωτερικό, εφόσον εξομοιώνονται με πρόσωπα που θεμελιώνουν δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής. Υπόχρεοι να καταθέσουν Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή ο παραλήπτης του οχήματος ή ο νόμιμος αντιπρόσωπος του, ή το πρόσωπο στην κατοχή του οποίου τίθεται το όχημα.
2. Η Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) κατατίθεται :
α) Για τα κοινοτικά οχήματα που μεταφέρονται αυτοδύναμα στο εσωτερικό της χώρας κατατίθεται στην πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή, δηλαδή στο Τελωνείο εισόδου του οχήματος, στο εσωτερικό της χώρας.
β) Για τα αποστελλόμενα ή μεταφερόμενα, από τα λοιπά κράτη ? μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έμφορτα κοινοτικά οχήματα κατατίθεται στην πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή κατά την άφιξή τους, δηλαδή στον πρώτο τόπο προορισμού, ο οποίος θεωρείται και ως ο τόπος της πρώτης εκφόρτωσης των οχημάτων στο εσωτερικό της χώρας.
Αν μεσολαβεί αργία, η δήλωση αυτή, κατατίθεται την πρώτη εργάσιμη ημέρα, που ακολουθεί.
Άβαταρ μέλους
stickers!!!
Global moderator
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 09, 2005 8:59 pm
Τοποθεσία: ΚΥΨΕΛΗ
Επικοινωνία:

...

Δημοσίευση από stickers!!! »

ΣΩΣΤΟΣ!!!!!
ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ!!!!!!!!!!!
ΚΑΙ ΤΑ ΕΨΑΧΝΑ ΚΑΙΡΟ!!!
1.800 vvc 150hp παλια.....
fatdevil
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2007 11:33 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Re: ...

Δημοσίευση από fatdevil »

stickers!!! έγραψε:ΣΩΣΤΟΣ!!!!!
ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ!!!!!!!!!!!
ΚΑΙ ΤΑ ΕΨΑΧΝΑ ΚΑΙΡΟ!!!
Σε ευχαριστω φιλε μου.
hvtecgr
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 72
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 01, 2006 5:21 pm
Τοποθεσία: Αγοι Αναργυροι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από hvtecgr »

Μπραβο devil :smt077 παρα πολυ καλη δουλεια!!Σιγουρα το εψαχναν πολλοι!!!Αν και πρεπει να αλαξεις την γνωμη σου για τους ιαπωνες!!χαχαχα :-D :-D :-D
Ford took an NSX , cut it in the middle , examined it with a microscope , to admit that they can ' t built anything like that !
fatdevil
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2007 11:33 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από fatdevil »

hvtecgr έγραψε:Μπραβο devil :smt077 παρα πολυ καλη δουλεια!!Σιγουρα το εψαχναν πολλοι!!!Αν και πρεπει να αλαξεις την γνωμη σου για τους ιαπωνες!!χαχαχα :-D :-D :-D
Σε ευχαριστω φιλε μου για τα καλα σου λογια.
Εχουν περασει απο τα χερια μου αυτοκινητα απο ολες τις σχολες, αν εξαιρεσεις το μοτερ, τα Ιαπωνικα ηταν μακραν τα χειροτερα σε ολα τα επιπεδα, και πιστεψε με φιλε μου εχω οδηγησει πολλα αυτοκινητα στο οριο στην ζωη μου.
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από i-VTec »

fatdevil έγραψε:
hvtecgr έγραψε:Μπραβο devil :smt077 παρα πολυ καλη δουλεια!!Σιγουρα το εψαχναν πολλοι!!!Αν και πρεπει να αλαξεις την γνωμη σου για τους ιαπωνες!!χαχαχα :-D :-D :-D
...αν εξαιρεσεις το μοτερ...
Ε και τι άλλο θέλουμε???? :P
Εικόνα
fatdevil
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2007 11:33 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από fatdevil »

i-VTec έγραψε:
fatdevil έγραψε:
hvtecgr έγραψε:Μπραβο devil :smt077 παρα πολυ καλη δουλεια!!Σιγουρα το εψαχναν πολλοι!!!Αν και πρεπει να αλαξεις την γνωμη σου για τους ιαπωνες!!χαχαχα :-D :-D :-D
...αν εξαιρεσεις το μοτερ...
Ε και τι άλλο θέλουμε???? :P
Ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια?, ποιοτητα κατασκευης?, σχεδιαση?, ελαχιστη ανεση?, πολυ λιγακι χλιδα?, ροπες απο χαμηλα?.........να συνεχεισω?. :-)
Άβαταρ μέλους
stickers!!!
Global moderator
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 09, 2005 8:59 pm
Τοποθεσία: ΚΥΨΕΛΗ
Επικοινωνία:

.

Δημοσίευση από stickers!!! »

Μπορες να μας παρουσιασεις καποιες αποδηξεις για αυτα που λες?
καποια τεστ ισως για να πιστουμε και εμεις?
οι αποψεις γενικα ειναι πολυ εριστικες αλλα δεν θα ειχα προβλημα αν μας δειξεις κατι..

προς θεου δεν εχω προβλημα με αυτα που λες ουτε με τον τροπο που τα λες απλα πρεπει να δωσεις καποια στηχεια για να τα καταλαβουν και οι υπολοιποι και εγω μαζι!!!!
1.800 vvc 150hp παλια.....
i-VTec
Αρχαίος
Αρχαίος
Δημοσιεύσεις: 3717
Εγγραφή: Τρί Απρ 11, 2006 11:42 pm
Τοποθεσία: In the VTEC zone!
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από i-VTec »

fatdevil έγραψε: Ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια?, ποιοτητα κατασκευης?, σχεδιαση?, ελαχιστη ανεση?, πολυ λιγακι χλιδα?, ροπες απο χαμηλα?.........να συνεχεισω?. :-)
Μπα δεν χρειάζεται,πείστηκα...Μόνο μοτέρ θέλω... ;)

Στα σοβαρά,μπορούσες να παραλείψεις τα "σχεδίαση","ελάχιστη άνεση" και "ροπές από χαμηλά"...Τα δύο πρώτα δεν στέκουν,το τρίτο δεν το χρειαζόμαστε... ;)
Εικόνα
fatdevil
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2007 11:33 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Re: .

Δημοσίευση από fatdevil »

stickers!!! έγραψε:Μπορες να μας παρουσιασεις καποιες αποδηξεις για αυτα που λες?
καποια τεστ ισως για να πιστουμε και εμεις?
οι αποψεις γενικα ειναι πολυ εριστικες αλλα δεν θα ειχα προβλημα αν μας δειξεις κατι..

προς θεου δεν εχω προβλημα με αυτα που λες ουτε με τον τροπο που τα λες απλα πρεπει να δωσεις καποια στηχεια για να τα καταλαβουν και οι υπολοιποι και εγω μαζι!!!!

Θα φτιαξω ειδεικο θεμα και θα παρουσιασω εκει οτι στοιχεια εχω στην διαθεση μου, οπως επισης και τις οδηγικες μου εμπειριες, νομιζω ειναι κριμα να αναλωσουμε τις αποψεις μας σε θεμα που φτιαχτηκε για αλλο λογο. :-)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 20 επισκέπτες