Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
-
- Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 02, 2012 10:55 pm
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Καλησπέρα στην παρέα.
Ονομάζομαι Παναγιώτης, είμαι καινούργιο μέλος και παρακολουθώ το φόρουμ χρόνια, παρ' ότι ποτέ όντας ο ίδιος μέλος, καθώς οδηγώ το 214Si (μοντ. '91) του πατέρα μου σχεδόν από τότε που πήρα το δίπλωμά μου (το '90).
Τον τελευταίο χρόνο (λόγω κατάθεσης πινακίδων του προσωπικού μου αυτοκινήτου) το χρησιμοποιώ ξανά, και έχοντας ήδη υποστεί μια αλλαγή φλάτζας και ένα ρεκτιφιέ καπακίου στις αρχές του '12.
Έτσι μετά το νέο κάψιμο φλάτζας πριν από 10 μέρες και μάλλον αδύνατο κάποιο νέο ρεκτιφιέ καπακιού (το αυτοκίνητο έχει 355.000 χλμ στην πλάτη), αποφάσισα να αντικαταστήσω τον κινητήρα (92 ίππων), αγοράζοντας (μάλλον βεβιασμένα και χωρίς να το ψάξω ιδιαίτερα) ένα άλλον κινητήρα 1.4 σειράς Κ, του '97 όμως (αν δεν κάνω λάθος έχει 103 ίππους), θεωρώντας ότι ο κυβισμός και η σειρά κωδικού (14Κ16) στον αριθμό του κινητήρα είναι επαρκή για να βρεθεί άλλος προς αντικατάσταση (το κόστος ήταν 450 ευρώ και με λιγότερο από 100.000 χλμ, ελπίζω να μη με έπιασαν κότσο).
Ψάχνοντας στο εγχειρίδιο επισκευών της Haynes για τα μοντέλα μέχρι το '97 των σειρών 200/400 (διαθέσιμο για όποιον το θέλει, στείλτε ΠΜ), διαπίστωσα ότι ο κινητήρας ο μαμίσιος (του '91) είναι μονού ψεκασμού, ενώ ο κινητήρας που αγόρασα είναι πολλαπλού ψεκασμού.
Ο άνθρωπος που μου τον πούλησε, μου είχε ήδη διευκρινίσει ότι δε διαθέτει πολλαπλή εισαγωγή (η αγορά έγινε από τον πατέρα μου στην Πάτρα, εξ' ου και ότι ήταν αδύνατο να γίνει ένας οπτικός έλεγχος), πράγμα το οποίο αποδέχτηκα, καθώς μη γνωρίζοντας, υπολόγιζα ότι όλα τα υπόλοιπα θα κουμπώσουν όπως είναι.
Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε με τις συμβουλές σας στα παρακάτω ερωτήματα:
- θα μπορέσει ο κινητήρας πολλαπλού ψεκασμού (ο νέος του '97) να αντικαταστήσει τον μονού ψεκασμού (τον παλιό του '91) χωρίς κάποιες αλλαγές στα περιφερειακά (τροφοδοσίες βενζίνης, ηλεκτρικά, κτλ);
- Αν όχι, τι ακόμα συνοδευτικά θα χρειαστεί; (υποψιάζομαι νέες πλεξούδες, "εγκέφαλο", πολλαπλή εισαγωγή), ή ξέχασα κάτι;
Ευχαριστώ πολύ!
Παναγιώτης
Ονομάζομαι Παναγιώτης, είμαι καινούργιο μέλος και παρακολουθώ το φόρουμ χρόνια, παρ' ότι ποτέ όντας ο ίδιος μέλος, καθώς οδηγώ το 214Si (μοντ. '91) του πατέρα μου σχεδόν από τότε που πήρα το δίπλωμά μου (το '90).
Τον τελευταίο χρόνο (λόγω κατάθεσης πινακίδων του προσωπικού μου αυτοκινήτου) το χρησιμοποιώ ξανά, και έχοντας ήδη υποστεί μια αλλαγή φλάτζας και ένα ρεκτιφιέ καπακίου στις αρχές του '12.
Έτσι μετά το νέο κάψιμο φλάτζας πριν από 10 μέρες και μάλλον αδύνατο κάποιο νέο ρεκτιφιέ καπακιού (το αυτοκίνητο έχει 355.000 χλμ στην πλάτη), αποφάσισα να αντικαταστήσω τον κινητήρα (92 ίππων), αγοράζοντας (μάλλον βεβιασμένα και χωρίς να το ψάξω ιδιαίτερα) ένα άλλον κινητήρα 1.4 σειράς Κ, του '97 όμως (αν δεν κάνω λάθος έχει 103 ίππους), θεωρώντας ότι ο κυβισμός και η σειρά κωδικού (14Κ16) στον αριθμό του κινητήρα είναι επαρκή για να βρεθεί άλλος προς αντικατάσταση (το κόστος ήταν 450 ευρώ και με λιγότερο από 100.000 χλμ, ελπίζω να μη με έπιασαν κότσο).
Ψάχνοντας στο εγχειρίδιο επισκευών της Haynes για τα μοντέλα μέχρι το '97 των σειρών 200/400 (διαθέσιμο για όποιον το θέλει, στείλτε ΠΜ), διαπίστωσα ότι ο κινητήρας ο μαμίσιος (του '91) είναι μονού ψεκασμού, ενώ ο κινητήρας που αγόρασα είναι πολλαπλού ψεκασμού.
Ο άνθρωπος που μου τον πούλησε, μου είχε ήδη διευκρινίσει ότι δε διαθέτει πολλαπλή εισαγωγή (η αγορά έγινε από τον πατέρα μου στην Πάτρα, εξ' ου και ότι ήταν αδύνατο να γίνει ένας οπτικός έλεγχος), πράγμα το οποίο αποδέχτηκα, καθώς μη γνωρίζοντας, υπολόγιζα ότι όλα τα υπόλοιπα θα κουμπώσουν όπως είναι.
Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε με τις συμβουλές σας στα παρακάτω ερωτήματα:
- θα μπορέσει ο κινητήρας πολλαπλού ψεκασμού (ο νέος του '97) να αντικαταστήσει τον μονού ψεκασμού (τον παλιό του '91) χωρίς κάποιες αλλαγές στα περιφερειακά (τροφοδοσίες βενζίνης, ηλεκτρικά, κτλ);
- Αν όχι, τι ακόμα συνοδευτικά θα χρειαστεί; (υποψιάζομαι νέες πλεξούδες, "εγκέφαλο", πολλαπλή εισαγωγή), ή ξέχασα κάτι;
Ευχαριστώ πολύ!
Παναγιώτης
Rover 214Si, hatch-back 5π., 16v, '91
-
- Αρχαίος
- Δημοσιεύσεις: 4629
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
- Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Έπρεπε να αγοράσεις κομπλέ μοτερ, δυστηχως η τιμή για αυτό που πήρες δεν είναι καλή.....λυπάμαι αλλά ο μπαμπάς έκανε πατάτα...
-
- Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 02, 2012 10:55 pm
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Μάλιστα...
πέραν από το οικονομικό ζήτημα, πως μπορώ να περισώσω την επιδιόρθωση; Τι άλλο πρέπει να αγοραστεί ώστε να μπορέσει ο κινητήρας να εγκατασταθεί;
πέραν από το οικονομικό ζήτημα, πως μπορώ να περισώσω την επιδιόρθωση; Τι άλλο πρέπει να αγοραστεί ώστε να μπορέσει ο κινητήρας να εγκατασταθεί;
Rover 214Si, hatch-back 5π., 16v, '91
-
- Αρχαίος
- Δημοσιεύσεις: 4629
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2007 9:32 pm
- Τοποθεσία: ΚΑΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Εγκέφαλο, πλεξούδα πολλαπλή εισαγωγής. δεν ξέρω τι παίζει με την αντλία, αλλά δεν νομιζω να εχεις πρόβλημα, πάντως ειλικρινά στο λέω δεν συμφέρει να το κάνεις, εάν όμως το κάνεις εχω την πλεξούδα και τον εγκέφαλο που χρειάζεσαι viewtopic.php?f=17&t=4974libero έγραψε:Μάλιστα...
πέραν από το οικονομικό ζήτημα, πως μπορώ να περισώσω την επιδιόρθωση; Τι άλλο πρέπει να αγοραστεί ώστε να μπορέσει ο κινητήρας να εγκατασταθεί;
-
- Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 02, 2012 10:55 pm
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Σε ευχαριστώ πολύ kostas200vi για το ενδιαφέρον!
Σήμερα μάλλον ο κινητήρας θα είναι εδώ, αν τελικά τα χρειαστώ, θα επικοινωνήσω μαζί σου.
Μπορείς να μου στείλεις το τηλέφωνό σου με ένα ΠΜ?
Σε ευχαριστώ και πάλι,
Πάνος
Σήμερα μάλλον ο κινητήρας θα είναι εδώ, αν τελικά τα χρειαστώ, θα επικοινωνήσω μαζί σου.
Μπορείς να μου στείλεις το τηλέφωνό σου με ένα ΠΜ?
Σε ευχαριστώ και πάλι,
Πάνος
Rover 214Si, hatch-back 5π., 16v, '91
- nikolas
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 8892
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Πάνο, θα μπλέξεις..την εργασία θα την κάνεις μόνος σου ή σε μηχανικό? Μόνος σου θα μπλέξεις σίγουρα, και ο μηχανικός αν δεν είναι γνωστός σου, μάλλον θα ζητήσει καλό μεροκάματο για την μετατροπή..
Η πιο φτηνή λύση, είναι να τον (αντ)αλλάξεις..αν αυτό είναι δυνατό και να πάρεις ένα μονού ψεκασμού απευθείας..
Η πιο φτηνή λύση, είναι να τον (αντ)αλλάξεις..αν αυτό είναι δυνατό και να πάρεις ένα μονού ψεκασμού απευθείας..
-
- Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 02, 2012 10:55 pm
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Ψυχραιμία, παιδιά!
Ο κινητήρας ήρθε κομπλέ (ακόμα και με συμπιεστή για aircondition που ίσως να βάλω σε επόμενο project, καθώς ο "μπάρμπας" δε διαθέτει), με πολλαπλές εισαγωγής-εξαγωγής, αισθητήρες λάμδα, με δυναμό, τρόμπες νερού, ιμάντες, δίσκους / πλατώ, και σε άριστη κατάσταση. Οι μηχανικοί στο συνεργείο χάρηκαν με την άριστη κατάσταση του κινητήρα, τον υπολογίζουν γύρω στα 70-100 χιλιάδες χιλιόμετρα. Φυσικά πιο μέσα δε μπορείς να ξέρεις, αλλά η εξωτερική όψη είναι ενδεικτική... Τα παιδιά στο συνεργείο είναι πολύ φιλικά και μου εξηγούν όλες τις εργασίες που πρόκειται να γίνουν, ή γίνονται, παρουσία μου. Έχω και κάμποσες φωτογραφίες με τις φάσεις της επισκευής, θα τα ανεβάσω όλα σε επόμενα post. Μέχρι βέβαια να γυρίσει ο πρώτος διακόπτης και να μετρηθούν τα καυσαέρια, κρατώ την ανάσα μου...
Ο κινητήρας ήρθε κομπλέ (ακόμα και με συμπιεστή για aircondition που ίσως να βάλω σε επόμενο project, καθώς ο "μπάρμπας" δε διαθέτει), με πολλαπλές εισαγωγής-εξαγωγής, αισθητήρες λάμδα, με δυναμό, τρόμπες νερού, ιμάντες, δίσκους / πλατώ, και σε άριστη κατάσταση. Οι μηχανικοί στο συνεργείο χάρηκαν με την άριστη κατάσταση του κινητήρα, τον υπολογίζουν γύρω στα 70-100 χιλιάδες χιλιόμετρα. Φυσικά πιο μέσα δε μπορείς να ξέρεις, αλλά η εξωτερική όψη είναι ενδεικτική... Τα παιδιά στο συνεργείο είναι πολύ φιλικά και μου εξηγούν όλες τις εργασίες που πρόκειται να γίνουν, ή γίνονται, παρουσία μου. Έχω και κάμποσες φωτογραφίες με τις φάσεις της επισκευής, θα τα ανεβάσω όλα σε επόμενα post. Μέχρι βέβαια να γυρίσει ο πρώτος διακόπτης και να μετρηθούν τα καυσαέρια, κρατώ την ανάσα μου...
Rover 214Si, hatch-back 5π., 16v, '91
- antonis132
- Έμπειρος
- Δημοσιεύσεις: 567
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 16, 2008 10:07 am
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
εγκεφαλο σου εστειλε;
εδω θα παιξει θεμα ηλεκτρολογου τι δουλεια θα κανει
εδω θα παιξει θεμα ηλεκτρολογου τι δουλεια θα κανει
-
- Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 02, 2012 10:55 pm
- Τοποθεσία: Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Καλημέρα,
Όχι Αντώνη, δεν παρέλαβα πλεξούδα ή εγκέφαλο. Οι τεχνικοί μου είπαν ότι θα δουλεύει και με τον απλό ψεκασμό. Βεβαίως, επιφυλάσσομαι. Να σημειώσω ότι ο παλιός κινητήρας δε διέθετε τριοδικό καταλύτη με αισθητήρα λάμδα αλλά οξειδωτικό καταλύτη, εξ' ου και η πολλαπλή εξαγωγή πηγαίνει απ΄ευθείας στον καταλύτη χωρίς αισθητήρα, παρά υπάρχει μια ταπωμένη αναμονή για τέτοιον, στην είσοδο της εξάτμισης (λίγο μετά το χταπόδι). Προφανώς σε νεότερα οχήματα του ίδιου μοντέλου, η αναμονή αυτή να χρησιμοποιήθηκε. Ο νέος κινητήρας έχει τον αισθητήρα λάμδα στο χταπόδι της εξαγωγής και όχι στην είσοδο της εξάτμισης.
Υπομονή μέχρι τη Δευτέρα...
Όχι Αντώνη, δεν παρέλαβα πλεξούδα ή εγκέφαλο. Οι τεχνικοί μου είπαν ότι θα δουλεύει και με τον απλό ψεκασμό. Βεβαίως, επιφυλάσσομαι. Να σημειώσω ότι ο παλιός κινητήρας δε διέθετε τριοδικό καταλύτη με αισθητήρα λάμδα αλλά οξειδωτικό καταλύτη, εξ' ου και η πολλαπλή εξαγωγή πηγαίνει απ΄ευθείας στον καταλύτη χωρίς αισθητήρα, παρά υπάρχει μια ταπωμένη αναμονή για τέτοιον, στην είσοδο της εξάτμισης (λίγο μετά το χταπόδι). Προφανώς σε νεότερα οχήματα του ίδιου μοντέλου, η αναμονή αυτή να χρησιμοποιήθηκε. Ο νέος κινητήρας έχει τον αισθητήρα λάμδα στο χταπόδι της εξαγωγής και όχι στην είσοδο της εξάτμισης.
Υπομονή μέχρι τη Δευτέρα...
Rover 214Si, hatch-back 5π., 16v, '91
- nikolas
- Administrator
- Δημοσιεύσεις: 8892
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Κινητήρας σειράς Κ μονού και πολλαπλού ψεκασμού
Πως θα δουλέψει η πλεξούδα και ο εγκέφαλος του μονού ψεκασμού, στον πολλαπλό?
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 20 επισκέπτες