Σελίδα 1 από 1

Ο Αισθητήρας λ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Απρ 06, 2006 7:48 pm
από PERRY-MGTF
Πηγή Autopress 30/3/2006


Τριάντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τότε που η Volvo παρουσίασε τον καταλύτη με τον αισθητήρα λ στις 30 Μαρτίου του 1976. Ο συγκεκριμένος αισθητήρας που δημιουργήθηκε για να βοηθήσει στον έλεγχο της εκπομπής των αερίων ρύπων μετράει την αναλογία μείγματος αέρα και καυσίμου στον κινητήρα συγκρίνοντάς την με μία σταθερά: την λ (air number) η οποία αντιστοιχεί σε αναλογία 1:14,5 και στην οποία οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι οι ελάχιστοι δυνατοί. Αυτή η σταθερά έδωσε και το όνομά της στον αισθητήρα ο οποίος στο εξωτερικό αναφέρεται και ως Lambda αλλά και O2 sensor (αισθητήρας οξυγόνου).


Εικόνα

Τοποθετείται στην εξάτμιση και μετράει την αναλογία καυσίμου και αέρα κάθε στιγμή που περνούν από μπροστά του τα εκπεμπόμενα αέρια. Αν δει ότι το μείγμα είναι πλουσιότερο η φτωχότερο σε καύσιμο μεταδίδει ηλεκτρικό ρεύμα 0 ή 1 volt στην μηχανή ή οποία αντιλαμβάνεται πως πρέπει να μειώσει ή να αυξήσει ανάλογα την παροχή του καυσίμου. Στην αρχή για να λειτουργήσει ο αισθητήρας έπρεπε η θερμοκρασία του (η οποία αύξανε από την θερμότητα των αερίων) να φθάσει τους 300 βαθμούς Κελσίου κάτι που σήμαινε πως στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του αυτοκινήτου οι ρύποι είναι πολύ υψηλότεροι από ότι αργότερα. Τώρα πια έχει μειωθεί αρκετά ο χρόνος που χρειάζεται να ζεσταθεί ο αισθητήρας άρα και εκείνος που το μείγμα είναι ανεξέλεγκτο. Για την ιστορία πατέρας του αισθητήρα, που σήμερα βρίσκεται σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά, θεωρείται ο εικονιζόμενος Stephen Wallman.



Τα παραπάνω αναφερόμενα αποτελούν ιστορία που καλό είναι να θυμόμαστε. Εμείς την μεταφέραμε για να βρούμε την ευκαιρία να δημοσιεύσουμε και την περιβαλλοντική διακήρυξη της Volvo που συνόδευσε την παρουσίαση του αισθητήρα. Λέει, λοιπόν, η διακήρυξη: Η Volvo για κανένα λόγο δεν θέλει να αναλάβει τον ρόλο του υπερασπιστή των αυτοκινήτων ή να απολογηθεί για όλα όσα τους καταμαρτυρούνται. Θεωρεί, όμως, πως επειδή τα αυτοκίνητα είναι αναπόσπαστο και μεγάλο κομμάτι του έργου των ημερήσιων παγκόσμιων μεταφορών είναι προς το συμφέρον - επιχειρηματικό, οικονομικό - της Volvo αυτά να λειτουργούν άριστα τόσο σαν προϊόντα όσο και σαν μονάδες σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που δεν είναι άλλο από αυτό που αποκαλείται περιβάλλον. Σοφές κουβέντες.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 08, 2006 7:53 pm
από johnkits MG TF
gi' auto kai otan ginete elegxos kausaeriwn prepei to amaxi na exei doulepsei gia na einai zesto...

Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 11, 2006 7:22 pm
από Mac
egw pali euxomai na kratouse 30 xronia giati an sou xalasei thes arketa euroulia gia na ton allakseis...