Αναθυμιάσεις
Δημοσιεύτηκε: Δευ Αύγ 05, 2013 2:00 pm
Με δεδομένο ότι αυτό το καιρό ψάχνω να βρω το ιδανικότερο σύστημα διαχείρησης των αναθυμιάσεων του μοτέρ μου (δεδομένου ότι τα Β20 vtec υβρίδια δεν έχουν σύστημα αναθυμιάσεων), σκέφτηκα να ανοίξω αυτό το θέμα συζήτησης για να ακούσω τις απόψεις-προτάσεις σας. Αν και φυσικά για την περίπτωση μου επικεντρώνεται στο δικό μου μοτέρ που είναι Honda, θεωρώ πως η γενικότερη ιδεά είναι η ίδια και έτσι τα όποια συμπεράσματα βγουν θα έχουν απήχηση συνολικότερα.
Σας παραθέτω λοιπόν ένα σχέδιο που έφτιαξα για να δείτε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος που σκέφτομαι να φτιάξω:
Πρόκειται για ένα δοχείο με διαφράγματα (baffled) με 3 εισόδους και 1 έξοδο. Η έξοδος όπως βλέπετε είναι μια σωλήνα που φτάνει μέχρι τα 3/4 περίπου του βάθους του δοχείου και έχει τρύπες. Μ' αυτόν τον τρόπο θεωρώ πως από εκεί θα βγαίνουν μόνο αναθυμιάσεις και όχι λάδι ή νερό (από υγρασία) που συνήθως μαζεύεται στο δοχείο. Ο κινητήρας θα αναπνέει από 3 εξόδους (που θα καταλήγουν στις αντίστοιχες 3 εισόδους του δοχείου): Από το πίσω μέρος του μπλοκ (όπου αντικαθιστούμε την δεξιά μεγάλη αλενόβιδα με μια αντίστοιχη βίδα που δίνει έξοδο, επεξηγώ για τους Hondaκηδες ) και από 2 εξόδους που θα ανοιχτούν στο ψευτοκάπακο. Το πάνω μέρος του δοχείου αναθυμιάσεων, η έξοδός του δηλαδή θα συνδέεται με την εργοστασιακή ανεπίστροφη βαλβίδα PCV στην πολλαπλή εισαγωγής και θα οδηγεί τις αναθυμιάσεις ξανά μέσα στους κυλίνδρους, όπως γίνεται και στα εργοστασιακά Β16/18. Ξέρω ότι υπάρχει και η δυνατότητα να μπει ένα φίλτρο στην έξοδο του δοχείου και να εξαερώνει στην ατμόσφαιρα τις αναθυμιάσεις, αλλά πιστεύω ότι συνδεόμενο στην πολλαπλή εισαγωγής, η υποπίεση που δημιουργείται θα βοηθάει να αδειάζει πιο αποτελεσματικά το δοχείο. Επίσης, παρατηρείστε ότι η εργοστασιακή θήρα στο ψευτοκάπακο, δίπλα στην τάπα λαδιού, παραμένει συνδεδεμένη με το σωλήνα εισαγωγής του αέρα για να τροφοδοτεί με αέρα τον κινητήρα, όπως δηλαδή είναι σχεδιασμένη να κάνει.
Πως το βλέπετε?? Περιμένω με ενδιαφέρον τις απόψεις σας.
Σας παραθέτω λοιπόν ένα σχέδιο που έφτιαξα για να δείτε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος που σκέφτομαι να φτιάξω:
Πρόκειται για ένα δοχείο με διαφράγματα (baffled) με 3 εισόδους και 1 έξοδο. Η έξοδος όπως βλέπετε είναι μια σωλήνα που φτάνει μέχρι τα 3/4 περίπου του βάθους του δοχείου και έχει τρύπες. Μ' αυτόν τον τρόπο θεωρώ πως από εκεί θα βγαίνουν μόνο αναθυμιάσεις και όχι λάδι ή νερό (από υγρασία) που συνήθως μαζεύεται στο δοχείο. Ο κινητήρας θα αναπνέει από 3 εξόδους (που θα καταλήγουν στις αντίστοιχες 3 εισόδους του δοχείου): Από το πίσω μέρος του μπλοκ (όπου αντικαθιστούμε την δεξιά μεγάλη αλενόβιδα με μια αντίστοιχη βίδα που δίνει έξοδο, επεξηγώ για τους Hondaκηδες ) και από 2 εξόδους που θα ανοιχτούν στο ψευτοκάπακο. Το πάνω μέρος του δοχείου αναθυμιάσεων, η έξοδός του δηλαδή θα συνδέεται με την εργοστασιακή ανεπίστροφη βαλβίδα PCV στην πολλαπλή εισαγωγής και θα οδηγεί τις αναθυμιάσεις ξανά μέσα στους κυλίνδρους, όπως γίνεται και στα εργοστασιακά Β16/18. Ξέρω ότι υπάρχει και η δυνατότητα να μπει ένα φίλτρο στην έξοδο του δοχείου και να εξαερώνει στην ατμόσφαιρα τις αναθυμιάσεις, αλλά πιστεύω ότι συνδεόμενο στην πολλαπλή εισαγωγής, η υποπίεση που δημιουργείται θα βοηθάει να αδειάζει πιο αποτελεσματικά το δοχείο. Επίσης, παρατηρείστε ότι η εργοστασιακή θήρα στο ψευτοκάπακο, δίπλα στην τάπα λαδιού, παραμένει συνδεδεμένη με το σωλήνα εισαγωγής του αέρα για να τροφοδοτεί με αέρα τον κινητήρα, όπως δηλαδή είναι σχεδιασμένη να κάνει.
Πως το βλέπετε?? Περιμένω με ενδιαφέρον τις απόψεις σας.