414 tuning...

crAss
Παλιός
Παλιός
Δημοσιεύσεις: 1351
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 02, 2005 1:41 pm
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από crAss »

To 185/40 σε 17αρα δεν έχει καθόλου προφίλ, για τους Ελληνικούς δρόμους για μένα είναι απαγορευτικό. Είναι 7.4 εκατοστά μόλις, όταν το zr160 που έβγαινε από το εργοστάσιο με 17αρες είχε 9.2 εκατοστά και μερικοί που τα άλλαζαν σε 205/40 κατέληγαν με 8.2 εκατοστά και τις περισσότερες φορές έλεγαν πως είναι πολύ άβολο το σύνολο.
Life is too short not to...

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από Tasos_7R »

nikolas έγραψε:Μα, αν δεν απατώμαι, στο "στρίψιμο" το χαμηλοπρόφιλο ελαστικό είναι καταλληλότερο διότι δεν "μπαλωνιάζει" όπως τα μεγάλα προφίλ, 55,60..
Αναφέρομαι αποκλειστικά και μόνο σε προφίλ, όχι σε αλλαγή ιντσών σε ζάντες και πέλματος..
Όντως το χαμηλοπρόφιλο ελαστικό, επειδή έχει πιο άκαμπτα πλαϊνά, μεταφέρει πιο άμεσα τις εντολές του οδηγού από το τιμόνι στο δρόμο, με αποτέλεσμα να δίνει καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη ακρίβεια στο στρίψιμο. Επίσης, στα ελαστικά χαμηλού προφίλ η επιφάνεια του πέλματος που έρχεται σε επαφή με το δρόμο είναι μεγαλύτερη από ένα αντίστοιχο με υψηλότερο προφίλ, άρα έχει καλύτερο "πάτημα", πράγμα που σημαίνει περισσότερο κράτημα/πρόσφυση.
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο όμως (δλδ τα άκαμπτα πλαϊνά), το χαμηλοπρόφιλο ελαστικό δεν σε προειδοποιεί όταν φτάνει στα όρια της πρόσφυσής του και ξεκολλάει μια και καλή, με άλλα λόγια είναι πιο απόλυτο στη συμπεριφορά. Επίσης, τα (χαμηλοπρόφιλα) ελαστικά με άκαμπτα πλαϊνά, πρέπει να συνδυάζονται με αντίστοιχα σκλήρη ανάρτηση, διαφορετικά στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου παρουσιάζεται το φαινόμενο του 2CV. Δηλαδή, το αμάξι πέρνει έντονες κλίσεις, αφού η ανάρτηση αδυνατεί να οδηγήσει τα ελαστικά στα όρια της πρόσφυσης τους και "υποχωρεί" πρώτη αυτή (αυτό το φαινόμενο το είχα ζήσει στο Rover και μάλιστα χωρίς να έχω επιλέξει ακραία διάσταση ζάντας-ελαστικού. Συγκεκριμένα είχα 195/50/15", οι πολύ φαρδιές (7") όμως Kosei K1, "τέντωναν" πολύ καλά τα ελαστικά σπορ προσανατολισμού της dunlop, με αποτέλεσμα σε στροφές με πολλά χλμ το αμάξι να "διπλώνει" στην κυριολεξία, ενώ τα λάστιχα έμεναν κολλημένα στο δρόμο και ούτε κατά διάννοια δεν πλησίαζαν στα όρια της πρόσφυσής τους, αφού τα ταλαιπωρημένα KYB G-max τα έβλέπαν κωλυόμενα.). Τέλος, φυσικά, είναι και το θέμα της άνεσης η οποία πάει περίπατο με το χαμηλό προφίλ.
Για μένα η ιδανικότερη επιλογή, για το συγκεκριμένο αμάξι και δεδομένου του προσανατολισμού του, είναι 195/50/15" επιλέγοντας ένα σπορ ελαστικό (που έτσι κι αλλιώς θα έχει αρκετά άκαμπτα πλαϊνά) και μιας ζάντας ούτε πολύ φαρδιάς, αλλά ούτε και πολύ στενής (π.χ. 6" είναι νομίζω οκ). Είναι μια μέση λύση πιστεύω, ούτε πολύ χαμηλοπρόφιλο, ούτε πολύ υψηλοπρόφιλο, η χρυσή τομή!! Επίσης, μιας και το συγκεκριμένο μοντέλο έχει την τύχη (χεχε :-D ) να μοιράζεται την ίδια διάταξη της ανάρτησης με τα civic της περασμένης δεκαετίας, να σου πω R414, ότι δεν έχω δει κανένα τέτοιο πιστάδικο civic να έχει ζάντα μεγαλύτερή από 16". Τυχαίο??? Δε νομίζω... ;)

Τα συμπεράσματα δικά σας.
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

R414
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 891
Εγγραφή: Δευ Μάιος 03, 2010 10:32 pm
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από R414 »

Ναι συμφωνω απολυτα σε οσα ειπω8ηκαν.Σιγουρα ενα μικροτερο προφιλ δινει πιο αμεσες αντιδρασεις
στο τιμονι αλλα ειναι και το 8εμα της ανεσης που πεζει παρα πολυ και ειναι πολυ -
Νομιζω οτι η καλυτερη λυση ειναι για μενα οπως το θελω το αμαξι ειναι 195/50/15
οπως λες και συ Τασο :iagree:
Οι 17αρες απορριπτονται..

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από K-mech »

Tasos_7R έγραψε:Επίσης, στα ελαστικά χαμηλού προφίλ η επιφάνεια του πέλματος που έρχεται σε επαφή με το δρόμο είναι μεγαλύτερη από ένα αντίστοιχο με υψηλότερο προφίλ, άρα έχει καλύτερο "πάτημα", πράγμα που σημαίνει περισσότερο κράτημα/πρόσφυση.
Αυτό δεν ισχύει γενικά και αόριστα. Όταν μιλάμε για επιτάχυνση και επιβράδυνση, ισχύει το ακριβώς αντίθετο.
(κατά τ άλλα συμφωνώ με το γενικό συμπέρασμα σου.)

Το πρώτο πράγμα που καλείται να απορροφήσει ανωμαλίες στην άσφαλτο των κακοστρωμένων ελληνικών δρόμων, είναι τα ιδία τα ελαστικά. Ανωμαλίες τόσο υψηλής συχνότητας που δεν μπορούν να απορροφηθούν τα αμορτισέρ.
Γι αυτό το λόγο ελαστικά με λογικό ύψος προφίλ εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης σε κοινούς δρόμους.
Επίσης τα ελαστικά με υψηλό προφίλ εμφανίζουν πιο προοδευτική μεταβολή στη πρόσφυση που αναπτύσσουν ανάλογα με τη γωνία camber που έχουν ως προς το δρόμο. Αυτό συμβαίνει γιατί η ελαστικότητα των πλαϊνών επιτρέπει στο πέλμα να δουλεύει με αρκετά διαφορετική γωνία σχετικά με την απολυτή θέση της υπόλοιπης ζάντας.
Αυτό ανάλογα με τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, μπορεί να είναι είτε θετικό είτε αρνητικό.
Σε ένα φουλ άκαμπτο race car με απόλυτες ρυθμίσεις ανάρτησης, μεταλλικούς συνδέσμους - ball joints (ούτε λόγος για σινεμπλοκ), είναι περισσότερο επιθυμητό το πέλμα να έχει λιγότερη ελευθερία κίνησης σε σχέση με τη ζάντα. Οπότε επιλέγεται ένα σχετικά χαμηλό προφίλ, με γνώμονα μόνο την απορρόφηση κάποιων μικροκραδασμών που πάλι δε μπορεί να απορροφήσει η ανάρτηση και βλάπτουν τη πρόσφυση.

Σε ένα φουλ λαστιχένιο road car όμως... που όταν στριβείς μπαίνουν μέσα όλοι οι σύνδεσμοι - σινεμπλόκ, παραμορφώνονται (ελαστικά) θόλοι και γέφυρες... Εδω ΔΕΝ θέλεις το πέλμα του ελαστικού να ακολουθεί από κοντά τη γωνία της ζάντας σε ακραίες συνθήκες. Γιατί σε αυτές τις ακραίες συνθήκες η ανάρτηση μπορεί να σου δώσει πχ +3 μοίρες θετικό camber... Με αυτή τη γωνία ένα τυπικό υψηλοπροφιλο ελαστικό δε νιώθει και πολλά... απλά είναι λίγο παραπάνω μουλιασμένο. Ένα χαμηλοπρόφιλο ελαστικό όμως θα δει το θεό αφού το πέλμα προς το εσωτερικό του αυτοκίνητου θα ανασηκωθεί μειώνοντας κατά πολύ την επιφάνεια επαφής με το δρόμο... ενώ από την εξωτερική πλευρά το ανύπαρκτο μάγουλο θα φλερτάρει με το στράβωμα της ζάντας και το πολύ επικίνδυνο ξεζαντάρισμα στην πρώτη άγαρμπη ανωμαλία που μπορεί να πετύχει.

Έτσι, ο κατασκευαστής του αυτοκίνητου, ανάλογα με την ακαμψία του σασί και τις ανοχές της ανάρτησης του, επιλέγει τις ανάλογες διαστάσεις ελαστικών. Γι αυτό βλέπουμε ότι όσο περνούν τα χρόνια και βελτιώνονται οι μέθοδοι μαζικής παράγωγης, βγάζουν αυτοκίνητα με καλυτέρα χαρακτηριστικά ακαμψίας, με εργοστασιακά τοποθετημένα πιο χαμιλοπρόφιλα ελαστικά.
Άλλες φορές ο κατασκευαστής το παίζει ultra safe, ειδικά σε αυτοκίνητα που δεν έχουν σπορ προσανατολισμό και άλλες φορές εξαντλεί τα περιθώρια απο μόνος του για λόγους στιλ και πρεστίζ (έχουμε πήξει στα "μικρά" GTI με 17αρες ζάντες...).
Δεν υπάρχουν δυο μετρά και δυο σταθμά... γιατί δε ξέρεις κατα πόσο έχει εξαντλήσει ο κατασκευαστής τα περιθώρια του δικού σου αυτοκίνητου.

Σίγουρα στη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, ειδικά μιλώντας για το σασί 90-95 των 400αριων και 200αριων rover, δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια... Για στρίψιμο, οτιδήποτε κατω από 50αρι προφιλ και πανω απο 15αρα ζάντα θα επιδράσει αρνητικά.
Ακόμα και το 220coupe turbo με τα 200PS που το σασί του συγγενεύει με τα 200αρια και τα 400αρια του 90-95, εργοστασιακά φορούσε 195/55 R15.


Επίσης να ξεκαθαρίσουμε ότι άλλο το θέμα "περιθώρια πρόσφυσης - προοδευτικότητα συμπεριφοράς" και άλλο η αίσθηση... Φυσικά και όσο μειώνεται το προφιλ του ελαστικού, τόσο αυξάνεται η πληροφόρηση στο τιμόνι αλλά και η αμεσότητα στις μικρές κινήσεις γύρω απ το κέντρο... απόλυτα λογικό καθώς μειώνεις την ελαστικότητα αυτού που σε συνδέει με το δρόμο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι στριβείς "τραίνο".


A... όσο για το φαινόμενο 2CV , δεν έχουν τόσο άσχημο σχεδιασμό ανάρτησης όσο νομίζεις... Μην αφήνεις τις μεγάλες κλίσεις να σε ξεγελούν ;)
Ρίξε μια ματιά στη περιγραφή αυτού του video http://www.youtube.com/watch?v=OzIWlB172Mk" onclick="window.open(this.href);return false; (ο τύπος είναι επαγγελματίας race driver instructor και δε λέει μπάλες)

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από Tasos_7R »

K-mech έγραψε:
Tasos_7R έγραψε:Επίσης, στα ελαστικά χαμηλού προφίλ η επιφάνεια του πέλματος που έρχεται σε επαφή με το δρόμο είναι μεγαλύτερη από ένα αντίστοιχο με υψηλότερο προφίλ, άρα έχει καλύτερο "πάτημα", πράγμα που σημαίνει περισσότερο κράτημα/πρόσφυση.
Αυτό δεν ισχύει γενικά και αόριστα. Όταν μιλάμε για επιτάχυνση και επιβράδυνση, ισχύει το ακριβώς αντίθετο.
(κατά τ άλλα συμφωνώ με το γενικό συμπέρασμα σου.)
Όπως βλέπεις κι εγώ μιλάω για κράτημα σε στροφές κι όχι για επιτάχυνση ή επιβράδυνση.
K-mech έγραψε:A... όσο για το φαινόμενο 2CV , δεν έχουν τόσο άσχημο σχεδιασμό ανάρτησης όσο νομίζεις... Μην αφήνεις τις μεγάλες κλίσεις να σε ξεγελούν ;)
Ρίξε μια ματιά στη περιγραφή αυτού του video http://www.youtube.com/watch?v=OzIWlB172Mk" onclick="window.open(this.href);return false; (ο τύπος είναι επαγγελματίας race driver instructor και δε λέει μπάλες)
Δεν λέω ότι έχουν κακοσχεδιασμένη ανάρτηση, απλά είναι γνωστά για το σήκωμα και των 2 εσωτερικών τροχών, όταν πιεστούν σε στροφές. Τώρα όσον αφορά αυτά που λέει ο τύπος, μήπως είναι λιιιίγο υπερβολικός??? Δε νομίζω πως δεν υπάρχουν δρομίσια αυτοκίνητα που φτάνουν ή ξεπερνάνε τα 1,1g σε στροφές... :roll: Κι επίσης διατηρώ τις αμφιβολίες μου για το αν πράγματι ένα 2CV φτάνει τέτοιες τιμές πλευρικής επιτάχυνσης, έστω και με βελτιωμένη ανάρτηση και αγωνιστικά λάστιχα.
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από K-mech »

είπες πρόσφυση/κράτημα, κι εγώ εστίασα στο πρόσφυση που δεν αφορά μόνο τις στροφές.

και το λιγο off topic :oops:
Όσο για το τα λεγόμενα του τύπου. Φυσικά και δεν μιλάει για κανένα supercar ούτε καν κάτι του στιλ evo, sti :P Μιλάμε για τυπικό road car.
Και πάλι... για ψάξε ποσα αυτοκίνητα μπορούν να πιάσουν 1,1G με λάστιχα δρόμου και όχι semi slicks κλπ
Tasos_7R έγραψε:Κι επίσης διατηρώ τις αμφιβολίες μου για το αν πράγματι ένα 2CV φτάνει τέτοιες τιμές πλευρικής επιτάχυνσης, έστω και με βελτιωμένη ανάρτηση και αγωνιστικά λάστιχα.
Αν δεις στο video του τύπου τα πιάνει τα 1,1G σε κάποιες στροφές. Οι κανονισμοί του event επιβάλουν τα 135αρια εργοστασιακά λάστιχα δρόμου.

[edit] A και σχετικά με το θέμα του τουμπαρίσματος. http://www.youtube.com/watch?v=fTE4Y_mD ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
και όλα αυτά από ένα αμάξι που σχεδιάστηκε το 40 για να μεταφέρει αγρότες με max 60km/h :P
Φυσικά και το θέμα μας δεν έχει καμία σχέση με το 2CV (και γι αυτό ζητώ συγνώμη για το off topic) απλά αυτή η αναφορά είναι στα πλαίσια του "δεν είναι τα πάντα τόσο προφανή".

Άβαταρ μέλους
nikolas
Administrator
Δημοσιεύσεις: 8892
Εγγραφή: Παρ Δεκ 31, 2004 7:22 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από nikolas »

Εγώ θα καταλήξω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσεις στο μυαλό σου, τι θες να κάνεις με το αυτοκίνητο από στήσιμο ιπποδύναμη κλπ..
γιατί όλα αυτά παίζουν ρόλο και στην επιλογή διάστασης ζαντών/ελαστικού..

R414
Έμπειρος
Έμπειρος
Δημοσιεύσεις: 891
Εγγραφή: Δευ Μάιος 03, 2010 10:32 pm
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από R414 »

Περιπου στα 145-150 αλογα 8ελω στο μοτερ
και βελτιωση σε φρενα-αναρτηση.Κατι τετοιο λεω αλλα ειμαι στη φαση
να μην ασχολη8ω να προσπα8ησω να το δωσω να παω για Zr μαλον...
Δεν ξερω 8α δω τι 8α κανω ειναι και ο αδερφος μου απο πισω και για κει το κοβω
το προς το παρον 14αρακι μ :)
Ευχαριστω παιδες..

Tasos_7R
Support member
Δημοσιεύσεις: 2330
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 17, 2007 10:56 am
Τοποθεσία: Big In Japan
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από Tasos_7R »

R414 έγραψε:...παω για Zr μαλον...
Θες 17άρες εσύ... απαπαπα... φαγώθηκες...!!! :P :P :P

:off: K-mech, καταρχήν τα evo και τα sti δεν είναι supercars, απλά συμβαίνει σε μερικές περιπτώσεις να ταπεινώνουν πανάκριβα supercars. :-D
Όσο για τα 2CV δεν τα υποτιμώ σε καμία περίπτωση, ίσα-ίσα που τα συμπαθώ, άσχετα αν δεν είναι του γούστου μου. Απλά θεωρώ υπερβολή να συγκρίνουμε ένα καθαρά πιστάδικο αυτοκίνητο με ότι αυτό συνεπάγεται (ενισχύσεις σε όλο το πλαίσιο, roll cage, πιστάδικες αναρτήσεις, πολύ ψαγμένο στήσιμο, κτλ.), έστω κι αν αυτό είναι 2CV ή Yugo, με ένα δρομίσιο αυτοκίνητο παραγωγής. Οκ, το 1,1g δεν είναι αμελητέο και μπράβο, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας και πάμε κι αγοράσουμε όλοι 2CV να ξεφτιλίζουμε τα evo στα λιμανάκια. :P :P :P :off:
Our Father,
Who doesn't recognise any other engine,
Vtec be the name,
The kingdom come,
Vtec will kick in on earth as it does in Japan,
Give us this day,
Our daily dose of vtec,
And praise our mighty roar,
And forgive those who repent against the vtec,
And deliver us from any other car that doesn't wear the H symbol,
Amen.

K-mech
Νέοs
Νέοs
Δημοσιεύσεις: 326
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 11, 2006 4:43 pm
Επικοινωνία:

Re: 414 tuning...

Δημοσίευση από K-mech »

Μου φαίνεται ότι το πήρες πολύ κατάκαρδα το θέμα με το 2CV :lol:
Κατ' αρχάς δεν είπα ότι τα evo-sti ειναι supercars. είπα: "δεν μιλάει για κανένα supercar ούτε καν κάτι του στιλ evo, st" ή αλλιώς δε μιλά για supercars ούτε καν sport cars.
και τι συγκρίνουμε δηλαδή :P ακόμα και οι λάτρεις των 2CV θα μας έπαιρναν με τις ντομάτες σε αυτή τη συζήτηση αφού όλο αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον χαρακτήρα του αυτοκίνητου.

Από εκεί και πέρα, εγώ δε χάνω την ευκαιρία να εκτιμήσω κάτι από τεχνικής πλευράς, ακόμα κι αν αυτό σχεδιάστηκε για να κουβαλάει πατάτες.
(και πάνω σε αυτό το τομέα να ξεκαθαρίσω ότι τα events στα όποια τρέχουν τέτοια αυτοκίνητα περιορίζουν τις extreme κατασκευές... το πολύ ενα roll cage για ασφάλεια και στη συνεχεία απλά σκληρότερα αμορτισέρ-ελατήρια και χαμήλωμα... Έτσι κι αλλιώς όλη η υπόθεση εδώ είναι το challenge των οδηγών και όχι η τεχνολογία του αυτοκίνητου.)

Κλείνοντας απ τη πλευρά μου, το θέμα με το 2CV δε το έθιξα για να εκθειάσω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά για να τονίσω ότι δε πρέπει να μένουμε σε βιαστικά συμπεράσματα και προκαταλήψεις όταν μιλάμε για τεχνολογία.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανικές βελτιώσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες